39 Reacties
9 maanden geleden
Onze zoon eerst bv gegeven maar uiteindelijk gestopt omdat hij er niet tegen kon. Vanaf dat moment nutrilon gegeven. Zodra onze baby wordt geboren zal ik weer eerst bv geven maar zodra mijn verlof erop zit ga ik over op kv en dan weer nutrilon.
9 maanden geleden
Ik gebruik half Kruidvat standaard 1 en half Kruidvat extra care voor buikkrampen en moeizame ontlasting
9 maanden geleden
Reactie op Shannon1994
Onze zoon eerst bv gegeven maar uiteindelijk gestopt omdat hij er niet tege ...
Ja ik wil ook borstvoeding doen, maar wil zo even een noodpakket halen hahah. Nutrilon dus?
9 maanden geleden
Ja ik wil ook borstvoeding doen, maar wil zo even een noodpakket halen haha ...
Je hebt van nutrilon ook zo een probeerverpakking. Daar zitten 3 zakjes in die genoeg zijn voor 3 flesjes. Kan je altijd even kijken hoe je baby erop reageert.
9 maanden geleden
Wij gaan beginnen met kruitvat! Mochten we merken dat ze niet goed groeit of slechte ontlasting heeft dan stappen we over op Nutrilon! Volgens mij “moet” alles hetzelfde zijn in de basis dus je betaalt voor het merk zeggen ze. Maar goed je weet het nooit 100% zeker dus ik zou je moeder instinct volgen als je merkt dat je kindje anders of slechter reageert 😘
9 maanden geleden
Reactie op Mommy-Sofia
Wij gaan beginnen met kruitvat! Mochten we merken dat ze niet goed groeit o ...
Klopt. De basis is hetzelfde maar het kan wel zijn dat er per merk andere toevoegingen zijn dus ze kunnen wel degelijk verschillen! Mijn zoontje hield kruidvat niet binnen en spuugde echt continu alles uit. Ben me er toen maar eens in gaan verdiepen haha.
9 maanden geleden
Reactie op Danique1504
Ik gebruik half Kruidvat standaard 1 en half Kruidvat extra care voor buikk ...
Merk je verschil? Wij gebruiken momenteel half standaard en half anti reflux. We merken groot verschil met het terug geven van de voeding, maar ze heeft wel flink last van krampen. Zit te twijfelen om half anti reflux en half extra care te gaan gebruiken. Als deze gelijk staat met de standaard voeding dan. Wil natuurlijk niet dat ze gaat afvallen, omdat er misschien minder in zit.
9 maanden geleden
Reactie op Shannon1994
Klopt. De basis is hetzelfde maar het kan wel zijn dat er per merk andere t ...
Ja je hoort zoveel verschillende verhalen en volgens mij willen we allemaal het beste voor onze kids. Hopelijk doet ze het gelijk goed op die van Kruitvat en anders wordt het even uitzoeken wat wel werkt 🙏
9 maanden geleden
Bij eerste kindje hoopvol begonnen met borstvoeding, opeens toch kunstvoeding nodig dus pas later in verdiept. Er is een aflevering van keuringsdienst van waarde over gemaakt; aanrader!
Destijds begonnen wij met Hipp, duurste en beste van het beste, dachten we. Later dus erachter gekomen dat de inhoud wettelijk vastligt dus dat het echt niet uitmaakt behalve de prijs, alleen een biologische variant heeft nog wat voordelen. Er is echt geen bewijs dat een A merk beter zou zijn.
Ik hoor wel soms dat babys bepaalde voeding beter verdragen dan de andere, en Hipp heeft wel eens leveringsproblemen gehad. Dat pleit iets meer voor een huismerk.
Wij zijn uiteindelijk overgestapt naar huismerk AH biologische kunstvoeding.
Ter vergelijking van de prijs voor zuigelingenvoeding;
Nutrilon kost 17.99
Nutrilon Bio 19.99
AH Bio 9.39
Hipp 17.99
Tel uit je winst na een half jaar ;)
Eventueel kun je ook de babyvoeding vergelijker eens raadplegen;
http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck
9 maanden geleden
Reactie op Elineexx
Merk je verschil? Wij gebruiken momenteel half standaard en half anti reflu ...
Ik merk wel verschil maar dit duurde wel echt even hoor! Heb laxeermiddel nu voor de harde ontlasting. Krampjes zijn er nog wel, maar wel echt minder als eerst. En er zit genoeg in om gewoon in gewicht omhoog te gaan hoor! ☺️
9 maanden geleden
Reactie op Mommy-Sofia
Ja je hoort zoveel verschillende verhalen en volgens mij willen we allemaal ...
Hoop het voor je! Zal in ieder geval veel schelen in de prijs haha
9 maanden geleden
Mijn eerste had enorme buikkramp en mijn tweede reflux. Dus hadden toen de hero comfort plus voeding bij beide met succes.
Heb nu voor een normale hero voeding gekozen. Mocht deze kleine man dan ook veel buikkramp en/of reflux hebben, is mijn inziens de overstap minder groot 🤣
9 maanden geleden
Reactie op Avas85
Wij gaan voor die van Etos. Kruidvat werd door onze verloskundige en de lac ...
Mag ik vragen waarom?