25 Reacties

4 dagen geleden

Deze van de kruidvat. Was gewoon prima volgens mij gynaecoloog ondanks de foliumzuur.

4 dagen geleden

Sowieso gebruikt je lichaam foliumzuur voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes. Maar misschien inderdaad voldoende via de voeding 2e trimester 🤷‍♀️ Ik zag dat er in deze evenveel foliumzuur zat als in de “zwanger” producten en ben daarmee gewoon doorgegaan 🍀

4 dagen geleden

Reactie op Stefanie3110

Deze van de kruidvat. Was gewoon prima volgens mij gynaecoloog ondanks de f ...
Die gebruik ik idd ook geeoon nog steeds!

4 dagen geleden

Reactie op Stefanie3110

Deze van de kruidvat. Was gewoon prima volgens mij gynaecoloog ondanks de f ...
Deze gebruik ik ook!

4 dagen geleden

Omega 3 pillen en los vitamine d , dit is volgens mijn vk voldoende

4 dagen geleden

Ik gebruik de zwanger compleet van davitamon, en daarnaast nu ijzertabletten. Dit op aanraden van de verloskundige

4 dagen geleden

Reactie op Stefanie3110

Deze van de kruidvat. Was gewoon prima volgens mij gynaecoloog ondanks de f ...
Hier hetzelfde!

4 dagen geleden

Multi mama van Vitakruid blijf ik gewoon slikken, ook tijdens borstvoeding. Want je hebt wel meer foliumzuur (net als andere voedingsstoffen) nodig tijdens borstvoeding.

4 dagen geleden

Vitamine D3 en vegan omega 3. Op dagen dat ik te weinig groente en fruit eet, pak ik vitakruid dag en nacht mama (en dan geen vitamine D3 apart natuurlijk). maar ik moet zeggen dat dit sporadisch voorkomt. Ik geloof dat als je verder gezond en gevarieerd eet, je alle voedingsstoffen binnenkrijgt.

4 dagen geleden

Ik ben gestopt met foliumzuur, dit vergroot mogelijk de kans op een verkort tongriempje (bevestigs door mijn VK). Ik slik nu vitamine D3,Vegan omega 3 en een bruistablet vitamine C.

4 dagen geleden

Mij is juist aangeraden ivm tweelingzwangerschap de hele zwangerschap foliumzuur te slikken. Daarnaast slik ik ijzertabletten, calcium en vitamine d

4 dagen geleden

Reactie op MamaVanArthurEnMats

Sowieso gebruikt je lichaam foliumzuur voor de aanmaak van rode bloedlichaa ...
Ik zpu wel checken of er geen/niet te veel vitamine A inzit, omdat deze niet speciaal voor zwangeren lijkt te zijn!

4 dagen geleden

Mijn verloskundige vertelde dat je kan stoppen met foliumzuur in het tweede trimester, neem je het nog omdat het ergens inzit is het helemaal niet erg omdat je het te veel aan foliumzuur gewoon uit plast.

4 dagen geleden

Deze heb ik

4 dagen geleden

Omega 3 & magnesium (gewoon van action) en vitamine D van Kruidvat.

4 dagen geleden

Reactie op tiny25

Mij is juist aangeraden ivm tweelingzwangerschap de hele zwangerschap foliu ...
Grappig dat overal andere adviezen zijn. Het is ook nog niet 100% bewezen maar er zijn veel onderzoeken naar. Het lijkt erop dat foliumzuur de hele zwangerschap een verkort tongriempje kan veroorzaken. Maar ik ken genoeg mensen die de hele zwangerschap foliumzuur hebben geslikt en er niks aan de hand was bij de baby!

3 dagen geleden

Reactie op MamaVanArthurEnMats

Sowieso gebruikt je lichaam foliumzuur voor de aanmaak van rode bloedlichaa ...
Volgens mij mag je deze niet gebruiken, omdat er geen vitamine A in zit in de vorm van bètacaroteen, maar in de vorm die wordt afgeraden bij zwangerschap..

Reactie op Lynn23

Deze heb ik
Deze heb ik tijdens mijn gehele zwangerschap van de eerste ook geslikt👍🏻
Vitamine D en omega 3 visolie vegan. En vitamine b12. Ik ben gestopt met foliumzuur.

2 dagen geleden

Ik gebruik ook Sil Solutions, voor de onderliggende huid..