18 Reacties

één maand geleden

Ik volg eventjes mee !

één maand geleden

Ik volg

één maand geleden

Vorige zwangerschap heb ik 'compleet' de hele zwangerschap doorgeslikt. Een gezond jongetje! Deze zwangerschap denk ik dat mijn gevarieerde voedingspatroon voldoende is en de foliumzuur inderdaad niet zo belangrijk meer. Ik denk dat ik over ga op iets met magnesium (voor eventuele spierkrampen/voor mijn eigen benen/spieren, want loop veel op werk) en vitamine D (wordt hele zwangerschap aangeraden). Verder eet ik eigenlijk prima af en toe vis, bijna wekelijks, soms 2 dagen in de week. Denk dat dat prima is. Lang verhaal kort haha! Denk alleen magnesium en vit. D. Met een gevarieerd voedingspatroon!

één maand geleden

Ik slikte eigenlijk niks meer na 10 weken😁hoeft niet perse hoor, net wat je wil! In slik normaal gesproken ook niks😊

één maand geleden

Zwanger compleet mag je gewoon je hele zwangerschap innemen en zelfs ook nog daarna als je borstvoeding geeft 👍🏻 dat doe ik iig

één maand geleden

Het doorslikken van foliumzuur wordt in verband gebracht met obesitas. Wat je slikt na 10 weken ligt aan je dieet. Als het je lukt aan je groente en fruit te komen per dag, en je ijzerinname is ook goed, dan is er niet veel nodig. Ik kies zelf voor vit D en omega3 (algenolie) en b12 omdat ik vegetariër ben. Rond week 12 heb je een uitgebreide bloedtest die je vitaminereserves ook laat zien, je kunt supplementeren bespreken met je VK aan de hand van de uitslag.

één maand geleden

Ohja goede. Ik ga vanaf week 10 stoppen met folaat. En slik dan Omega 3, magnesium, calcium en Vitamine D.

één maand geleden

Reactie op Prax

Het doorslikken van foliumzuur wordt in verband gebracht met obesitas. Wat ...
Krijg je die bloedtest via de versloskundige?

één maand geleden

Reactie op Chantale92

Krijg je die bloedtest via de versloskundige?
De verwijzing komt van de VK, je moet wel naar een ziekenhuis of je huisarts om de bloedtest te doen.

één maand geleden

Reactie op Prax

De verwijzing komt van de VK, je moet wel naar een ziekenhuis of je huisart ...
Ah oke, dankjewel! Komende maandag intake dus dan zal het me vast allemaal uitgelegd worden.

één maand geleden

Ik slik ook de zwanger conpleet van de kruitvat. Mijn verloskundige zei dat ik dit gewoon kon door blijven slikken tot het einde van mijn zwangerschap. Ook dat je met 10 weken moet stoppen ivm obesitas was volgens haar een fabel. En had zij nog nooit van gehoord. Hier ga ik dan maar vanuit

één maand geleden

Na 10 weken neem ik niks meer. Als je gezond en gevarieerd eet, dan heb je geen supplementen nodig.

één maand geleden

Volgens mij is dat verhaal van obesitas 1 kleine studie (dus echt geen conclusies aan te verbinden) en je hebt ook bijvoorbeeld dit onderzoek https://bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-019-1432-4 dat juist wel weer voor pleit (maar ook een kleine studie, wel een rct), dus tja ik weet niet voor allebei wat te zeggen

één maand geleden

Ik lust dus absoluut geen (vette) vis dus zou wel de omega3 vetten uit een supplement nodig hebben. Verder heb ik een gevarieerd voedingspatroon en eet genoeg groente en fruit dus dat zit wel goed. Over 1,5 week de termijn echo rond de 10/11 weken en dan doenlijk ook gelijk het bloedonderzoek ☺️

één maand geleden

Ik slik nu nog foliumzuur+vitD van Davitamon maar daar wil ik dus vanaf 10 weken mee stoppen ivm de foliumzuur. Ik zoek dan eigenlijk een nieuw supplement voor de vitD en ook omega3, aangezien ik op het moment totaal geen behoefte heb aan vette en/of magere vis. Bij het idee word ik al misselijk, terwijl ik dit eerder lekker vond! Iemand tips van welk merk ik de omega3 supplement kan nemen, eventueel gecombineerd met vitD?

één maand geleden

Ik was een beetje aan het kijken op internet en kwam deze tegen. Deze bevat ook heel veel extra vitamines maar ook nog foliumzuur. Maar ik lees op het internet dat het niet schadelijk is om na 10 weken nog steeds foliumzuur te blijven gebruiken. Dus wellicht is dit een optie? Wat denken jullie? 😊

één maand geleden

Mijn verloskundige adviseerde VitaKruid. Heb ik mijn hele eerste zwangerschap gebruikt. Recent advies van medisch dietiste in ziekenhuis om ook DHA (visolie) erbij te gebruiken, goed voor ontwikkeling van de hersentjes van de baby :) Omdat ik misselijk ben gebruik ik als het niet gaat de smelt tabletten foliumzuur+ D van Davitamon, aangevuld met visolie tablet. Als het wel gaat Vitakruid (zijn nogal grote pillen met nasmaak).

één maand geleden

Reactie op Emmy35

Zwanger compleet mag je gewoon je hele zwangerschap innemen en zelfs ook no ...
Precies, dat doe ik ook!