13 Reacties

21 dagen geleden

Ik wil niemand tegen schenen trappen, maar waarom geen borstvoeding?

21 dagen geleden

Ik heb van meerdere mensen begrepen dat het eigen merk van kruidvat helemaal prima is. Zelf nog geen ervaring ☺️

21 dagen geleden

Mijn gedachten bij het lezen van je bericht... heb je overwogen om borstvoeding te geven? Grote kans dat je daarmee het leed kan besparen. Ik heb geen vergelijkingen van hoeveelheden gevallen. Maar diegene die ik ken hebben bij borstvoeding weinig tot geen kramp ervaren bij hun kindjes en diegene die ik ken die flesvoeding hebben gegeven allemaal wel. Puur mijn ervaring van mijzelf dus geen bewezen feiten ofzo.

21 dagen geleden

Reactie op Liekii

Ik wil niemand tegen schenen trappen, maar waarom geen borstvoeding?
Ging heel eerlijk toen ook niet me voorkeur na uit, en nu eigenlijk ook niet. Kijk had het echt echt gemoeten zal ik het proberen maar vind het gewoon niet zo fijn . 🥰

21 dagen geleden

Reactie op Kabr

Mijn gedachten bij het lezen van je bericht... heb je overwogen om borstvoe ...
Van "grote" hoeveelheden gevallen...

21 dagen geleden

Reactie op Kabr

Mijn gedachten bij het lezen van je bericht... heb je overwogen om borstvoe ...
Jaaa daar heb je misschien wel gelijk in. Kan het evt wel overwegen me voorkeur ging er eigenlijk niet na uit. Maar net wat je zegt wie weet helpt het wel. Als zul je toch bijna denken verwachten dat anno nu die flesvoeding ook heel goed moet zijn 😂

21 dagen geleden

Hoi, wij hebben bij ons zoontje Nutrilon flesvoeding gegeven, uiteindelijk door koemelkallergie overgestapt naar nutrilon Pepti. Wij gaan bij ons tweede kindje ook weer eerst gewone nutrilon geven maar zijn nu veel beter in kenmerken herkennen dus kunnen eerder overstappen als het nodig is naar speciale voeding. Je zal zelf ook die kenmerken herkennen dus kan sneller overschakkelen als nodig is. Als je geen borstvoeding wilt geven, niet doen. Mijn zoontje heeft het geweldig gedaan met flesvoeding, ze krijgen alles wat ze nodig hebben daaruit.

21 dagen geleden

Heb ala kraamverzorgende gewerkt en kan je zeggen dat best positief ben over Kruidvat eigen merk. Nooit problemen mee gehad in gezinnen. Als borstvoeding geen voorkeur heeft dan zou ik er persoonlijk ook niet aan beginnen. Het is een heel mooi iets maar mijn ervaring is dat je er wel de volle 100% achter staan. Qua krampen, ja met kunstvoeding krijgen ze sneller krampen. Kunstvoeding valt zwaarder op het maagje en kost ze vaker ook wat meer moeite met de stoelgang. Ik weet niet of je dit de vorige keer hebt gedaan maar anders zou je vitamine D op olie basis kunnen geven. Dit helpt een beetje bij de stoelgang. En je hebt bij de etos ook krampenmvloeistof. Soort Inflacol maar dan eigen huismerk. Toen ik over ging van borst naar flesvoeding kreeg mijn dochter ook krampjes. Dit spul hielp toen goed bij haar.

21 dagen geleden

Als er wat allergieën, intoleranties of spijsverteringsproblemariek in de familie zit zou je direct kunnen kiezen voor een meer gehydrolyseerde kunstvoeding. Als je kijkt hoe kunstvoeding is opgebouwd dan zijn het vooral de eiwitketens die moeilijk te verteren zijn. Wanneer een kunstvoeding meer gehydrolyseerd is zijn deze eiwitketens al iets meer verknipt en dus makkelijker te verteren voor je kindje. Een kunstvoeding die licht gehydrolyseerd is zoals een HA voeding lijkt ook iets meer op de samenstelling van borstvoeding. Hoe meer gehydrolyseerd hoe meer de eiwitten verknipt zijn, en hoe makkelijker te verteren maar ook hoe duurder de voeding wordt. Dit is dus zeker niet voor elk kind nodig! Maar je zou in jou geval met je voorgeschiedenis dus wel kunnen opteren voor een HA voeding. Naast de soort voeding is de hoeveelheid en frequentie van voeding ook vaak een reden waarom baby’tjes krampjes krijgen. De dosis die op een verpakking staat is vaak zoveel hoger dan de fysiologische maaginhoud van een baby’tje. Als je baby in de buik zit heeft hij of zij een constant buffet aan voedingsstoffen. Het is dan ook normaal dat ze die eerste weken/maanden veel kleine beetjes willen drinken ipv grote flessen om de 3 a 4u. Probeer de hongersignalen van je baby te herkennen en voed op verzoek geen te grote porties. Het is niet omdat je geen borstvoeding geeft dat je niet op verzoek kan voeden. Heb er maar vertrouwen in dat het wel goed komt! ☺️

21 dagen geleden

Hier al twee kindjes groot geworden met Kruidvat merk en nooit veel last van kraampjes gehad. Bij de derde zodadelijk gewoon weer Kruidvat. Tegen mij werd destijds gezegd dat de controle op babyvoeding/melk zo extreem is, dat er nauwelijks verschil zit in al die merken 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

19 dagen geleden

Reactie op Pr 1992

Jaaa daar heb je misschien wel gelijk in. Kan het evt wel overwegen me voo ...
Misschien wat een ander ook al reageerde is het kleine beetjes gewoon op verzoek wel dé oplossing. Ik heb nooit begrepen en snap het nog steeds niet dat er heel veel gesproken en gehandeld word in tijden tussen de voedingen. Ik bekijk het in mijn ogen heel eenvoudig, eerst kreeg het 24/7 continu voeding in de baarmoeder. Het maagje is heel klein. De spijsvertering is druk in ontwikkeling. Hier was het in de eerste week/weken (weet niet meer hoe lang) bijna continue vraag naar de borst ofwel voeding. (Ook een groot deel zuigbehoefte uiteraard). Hoe dan ook. Mijn zoontje was eerder een minuut of 10 tot een half uur van de borst los. Een uur en zeker meerdere uren ertussen lijkt mij gewoon niet geschikt voor een pasgeboren kindje. Wellicht zit daar een groot deel van de oplossing in om kramp te voorkomen.

19 dagen geleden

Wij gaven ons dochtertje nutrilon maar toen ik eenmaal kon kolven, duurde maar een dag ofzo en toen kwam het goed op gang, ben ik 4 maanden uitsluitend borstvoeding gaan geven. Wel gekolfd want aanleggen lukte niet. Na de borstvoeding gingen wij over op nutrilon en dat resulteerde in gigantische krampen 2 maanden lang. Bij deze baby ben ik wel van plan om langer als 4 maanden borstvoeding te geven, puur om wat ik heb gezien wat kunstvoeding kan doen. Toen ze eenmaal gewend was trouwens toen ging het fantastisch hoor, nutrilon. Alle kunstvoeding moet voldoen aan een strenge set regels in Nederland. Er is een goede aflevering van keuringsdienst van waren over. Aan de hand van veel informatie zou ik zeggen kies de kunstvoeding waar jij je prettig bij voelt. Ik geef nutrilon de voorkeur, de verpakkingen (ook kleine zakjes precies voor een fles) zijn heel handig, het is makkelijk verkrijgbaar en bijna elke kdv/gastouder en ziekenhuis werkt ermee. Ja, het is duurder maar een prijs zou niet doorslaggevend moeten zijn vindt ik zelf. Ook zou ik zeggen, ik weet natuurlijk niet hoe je er tegenover staat, houdt borstvoeding ook in je achterhoofd en als optie. Kleine hoeveelheden kunnen ook al een verschil maken. Maar ook dat is persoonlijk!

19 dagen geleden

Omdat borstvoeding bij ons niet lukte, ben ik bij mijn eerste kindje ook snel overgestapt naar kunstvoeding. Bij ons maakte het niet zo veel uit welke voeding we gebruikten, maar wel welk water. In België adviseren ze Evian, dat minder kalk bevat. Daardoor merkten we veel verschil!