15 Reacties

één maand geleden

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Alleen ben ik net twee maanden geleden begonnen aan een nieuwe baan plus opleiding.. Ik vind het ook ontzettend eng om het te moeten vertellen.

één maand geleden

Ik ben ook pas 2 maanden geleden gestart.. maar dat is het risico dat ze nemen om je aan te nemen toch? 🤭 En ik ben van plan na mijn verlof niet meer te blijven omdat ik het niet naar mijn zin heb. Was eerst ook bang om het te gaan vertellen enzo maar heb me er over heen gezet omdat het mijn eigen keuze is en ik voor m’n eigen geluk mag kiezen.

één maand geleden

Hi! Ik heb het direct verteld ook al was ik pas 6 weken. Wilde er open over zijn en ik vind ook als het mis zou gaan dan horen ze het toch wel achteraf. Tot nu toe gaat alles heel goed maar ben wel erg misselijk met vlagen en moe. Werk reageerde heel relax en ze zeiden ook dat ze het nogal oubollig vonden als het in deze tijd nog steeds taboe is om zwanger te worden. Dat was wel fijn!

één maand geleden

Zelfde hier net een paar weken werkzaam, maar wel al gezegd. Meer ook zodat ik me geoorloofd kan terugtrekken als ik dat nodig heb. Ze reageerde hier ook heel positief en waren vooral blij voor mij. Ik zie wel wat het voor mijn tijdelijke contract betekent in de toekomst

één maand geleden

Ik loop daarin gelijk met jou denk ik. Nu 6 weken geleden met een nieuwe baan begonnen en ik zou in april met verlof mogen. Ik heb ook echt geen idee hoe en wanneer ik dit moet gaan vertellen

één maand geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad, werkte er net een maand. Ze waren blij voor ons en zullen ook wel snappen dat vrouwen in een bepaalde fase van hun leven kinderen krijgen 😉 Ik heb uiteindelijk een vast contract gekregen, dus het komt vast goed!

16 dagen geleden

Iemand hier die het ondertussen wel heeft durven vertellen bij de nieuwe werkgever? En zo ja, hoe ging dit? Ik durf nog niet haha, net 2.5e maand in dienst

16 dagen geleden

Ik was pas 4 maanden in dienst en moest nog aan mijn beroepsopleiding beginnen, heb het dinsdag verteld, maar super leuke reactie! Echt heel fijn. Was heel zenuwachtig en schoot helemaal vol hahaha. Denk dat werkgevers er ook wel rekening mee houden dat dit soort dingen kunnen gebeuren🤭.

16 dagen geleden

Ik ben nu 11.5 weken en heb het deze week verteld. Ben 2 maanden geleden begonnen. Werkgever reageerde positief en enthousiast en zei dat dit soort dingen boven werk gaan! Hij was wel iieeets minder enthousiaste over centering pregnancy onder werktijd, maar nouja. Daar hoor ik nog over terug. Hij kende het nog niet en had er nog nooit van gehoord.

15 dagen geleden

Reactie op Natas1995×÷_

Iemand hier die het ondertussen wel heeft durven vertellen bij de nieuwe we ...
Heb het ook nog niet verteld haha

14 dagen geleden

In januari was ik drie maanden in dienst bij mijn werkgever, hij reageerde echt heel positief. Helaas moesten we met 18 weken onze dochter ✨laten gaan en ook daar reageerde mijn werkgever echt heel netjes en begripvol op. Helemaal geen druk en vooral aan mijzelf denken in plaats van werk. Nu ben ik opnieuw zwanger (12 weken) en voelt een beetje lullig, aangezien ik bijna de hele tijd zwanger ben, maar ook nu weer hele fijne reacties gehad van mijn werkgever en collega’s! Bij mijn vorige werkgever en ook hier zeggen ze, we weten als we jonge meiden aannemen dat ze zwanger kunnen raken en dat is helemaal oké.. als een werkgever dat niet oké vind, zegt dat denk ik vooral heel veel over je baan en moet je je afvragen of je daar wil blijven werken!

14 dagen geleden

Ha ik merk dat ik ook wel moeite heb om het te vertellen. Eerst leek het een fijne organisatie qua zwangerschappen, maar sinds 3 weken hebben ze het de hele tijd over bezuinigingen en mijn jaarcontract eindigt op de uitgerekende datum 😅

12 dagen geleden

Reactie op Nirma

Ha ik merk dat ik ook wel moeite heb om het te vertellen. Eerst leek het ee ...
Mijn contract eindigt dan ook 🥲

12 dagen geleden

Ik ben half augustus met een nieuwe baan begonnen en kwam in dezelfde week achter dat ik zwanger ben. Een aantal weken terug werd ik heel misselijk en voelde ik me vaak moe, toen heb ik het aan mijn leidinggevende verteld, zodat ze niet zou denken dat ik het werk niet leuk of te zwaar zou vinden. Ze reageerde megafijn en liet me daarna vrij om mijn uren wat vrijer in te delen. Deze week met wat lekkere macarons van de bakker aan mijn team verteld en die zijn ook allemaal vooral gewoon heel blij! En volgende week klaar met mijn proeftijd en ik mag gewoon lekker blijven :D

7 uur geleden

Inmiddels ook eindelijk verteld op werk! De reacties vanuit management waren heel erg fijn, binnenkort ook aan mijn team vertellen :)