9 Reacties
14 dagen geleden
Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis maar heb gelukkig nog weinig last, ben nu 21+4
Vooral je grenzen aangeven, hoe moeilijk het ook is!
14 dagen geleden
Ik ben 23+5 en Ik werk in een verpleeghuis, en vond het ook aardig pittig worden, ik had zaterdag na de ochtend zorg z’n rug en buik pijn, dat ik heb gezegd tegen m’n baas, dat ik alleen nog de minder ‘zware’ mensen ga helpen, zij begreep dit & gaf aan dat ik vooral nu aan mezelf en kindje moest denken, dit geeft me zoveel meer rust, en hou het ook heel goed vol nu. Dus zeker aangeven! Je hebt alleen jezelf hier mee
14 dagen geleden
Ik ben 24w en werk als regieverpleegkundige op een vrij drukke afdeling vooral in de winterperiode. Ik vond het lichamelijk te zwaar worden ivm mijn bekken, dus in overleg met teamhoofd en arbo arts sta ik niet meer direct aan bed, maar werk ik wel nog 32u/week en ben vooral bezig met alle andere taken die horen bij mijn functie. Ik vind het super moeilijk om mijn grenzen aan te geven, maar ik denk vooral aan onze dochter die altijd op nummer 1 zal komen! Dit maakte het makkelijker. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk om je lichaam zo goed mogelijk te houden om je kindje te dragen en dus voor jezelf op te komen, succes!
14 dagen geleden
Ik werk als verzorgende ig in de thuiszorg
Ook ik vind het aangeven van grenzen erg lastig ,mijn leidinggevende geeft aan ik kan je niet voelen, dus geef alsjeblieft aan waar je behoefte aan hebt
Uiteindelijk na veel wikken en wegen en de kleine jongen in mn buik oo 1 te hebben gezet en mijn eigen lichamelijke gezondheid ik heb namelijk veel last van bekkenpijn en lage rugpijn er voor gekozen om langzaam af te gaan bouwen dus nu van 24 na 20 en elke 2 weken evalueren met mn leidinggevende of ik dit volhoud en of er nog meer af moet om het vol te houden tot het verlof
Daarbij ook andere afspraken gemaakt dat ik niet alleen meer op route ga maar met een leerling of een collega die vanuit haar ziektewet weer moet opbouwen met werken
14 dagen geleden
Ik werk als coördinerend verzorgende ig op een pg afdeling met psychiatrie (gesloten) sta niet meer aan het bed, maar doe echt de coördinatie van de dag en mijn taken, en neem taken over van collega’s (administratie) zorgplannen, visite met disciplines etc)
Ik wissel dat af, met staan, zitten en lopen, ik voel heel erg mijn linker bil spier/ hamstring waar ik last van heb en ben nu 21 weken zwanger van mijn 3de zoon 🩵 en heb al een beste buik.
13 dagen geleden
Ik ben kinderverpleegkundige en vanaf week 10 al bekken probleematiek. Ik ben nu 20+ 4 weken zwanger en werk vanaf 12/13 weken nog maar van 7:30-12 hierdoor. Ik sta niet meer aan bed en de arbo dienst is het hier mee eens. Leidinggevenden zijn ook heel fijn en denken mee. Doe nu administratie en help soms met een kamer klaar zetten (sleep niet met de volwassen bedden).
Weet ook dat je wettelijk gezien in je zwangerschap 1/8 deel van je dag extra pauze mag. Dus als je een dienst hebt van 8 uur je een uur langer pauze mag pakken gedurende de dag.
13 dagen geleden
Ik ben verpleegkundige bij een crisisdienst in de ggz. ik heb vanaf het begin best forse bekkenklachten. Mijn werk is aangepast, ik werk niet meer outreachend (auto in, auto uit)maar alleen op locatie. Ik draai dan een groep. Mijn manager heeft ook meteen een bed geregeld waar ik tussendoor op kan liggen. Het probleem hierbij is dat ik die tijd niet vaak genoeg pak. Heel herkenbaar dat jij door de werkdruk dit ook niet voldoende doet.
Het aanpassen van mijn werk geeft gelukkig al verlichting in mijn klachten! Ik wil je toch adviseren om met je manager in gesprek te gaan. spreek ook maar uit naar hem/haar dat je dit lastig vindt.
13 dagen geleden
Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg, ben nu 23 weken en ik loop alle routes nog. Ook de routes van 8 uur. Deze zijn wel pittig, maar ik kan vaak genoeg tussendoor even zitten. Ik wil dit zo lang mogelijk blijven doen, maar als het niet meer gaat, dan niet :) dan geef ik het echt wel aan!