5 Reacties

2 dagen geleden

Je hebt recht op verlof voor medische afspraken. Dit verlof valt onder calamiteiten- en ander kort verzuimverlof, en mag in principe niet van je arbeidsduurverkorting worden afgetrokken. Kan het me eigenlijk niet voorstellen maar... Misschien verschilt het per bedrijf en cao, dus goed om dit na te vragen bij je HR-afdeling?

2 dagen geleden

Reactie op VriendelijkeLibel710361

Je hebt recht op verlof voor medische afspraken. Dit verlof valt onder cala ...
Bedankt voor je antwoord! Ik werk in een vrij klein bedrijf zonder CAO. En de persoon van HR kijkt redelijk streng in het voordeel van het bedrijf en niet van de medewerker… Vandaar dat ik me afvraag of hier echt ‘vaste’ regels voor zijn zodat ik een poot heb om op te staan..

2 dagen geleden

Dit staat op de rijksoverheid. Deze afspraken zouden onder werktijd mogen en hier hoef je dus in principe geen uren voor in te leveren.

één dag geleden

Nee, dit is niet toegestaan! ADV is arbeids duur verkorting, een verkapt verlof, om even bij te tanken zeg maar. Zeer zeker niet om daar medische afspraken oid onder te boeken als werkgever!!!

één dag geleden

Weet iemand hoe dit werkt met zwangerschapverlof? Ik heb dit ook maar dacht gelezen te hebben dat je tijdens je verlof geen recht hebt op ADV?