10 Reacties

één maand geleden

Tijdens je zwangerschap maak je door de hormonen minder speeksel aan. Hierdoor zijn je tanden een stuk gevoeliger. Goed poetsen en drink een beetje water wanneer je weer eens naar de wc moet 's nachts. Dan is je mond minder droog wat dus beter is voor je tanden.

één maand geleden

Reactie op Huijsmuisje91

Tijdens je zwangerschap maak je door de hormonen minder speeksel aan. Hierd ...
Bedankt voor de tip! Ik zal ‘s nachts ook wat gaan drinken. Ik heb de tandarts ook even benaderd en als anderen er last van hebben, de tip van de tandarts: poetsen met pure sensodine.. dus dat ga ik ook proberen

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik heb bij alle 3 de zwangerschappen hier last van gehad. Ik zit dan ook nog met een afgebroken kies die hebben ze voorlopig gevuld zonder verdoving tot na de bevalling dan pas doen ze de volledige vulling onder verdoving. Ook tandvlees is veel gevoeliger. Normaal heb ik bijna nooit last van mijn tanden enkel tijdens de zwangerschappen heb ik er last van.

één maand geleden

Wat bij mij super goed helpt is mijn mond spoelen met een eetlepel kokosolie! Is ook nog eens antibacterieel. En dan na een minuut of 5 uitspugen in de prullenbak, anders raakt de gootsteen verstopt. 😊

één maand geleden

Naast eerder genoemde minder speeksel heb je ook makkelijker een tandvleesontsteking. Om dat te voorkomen en te behandelen adviseert mijn tandarts dringend om 1x per dag tanden te stoken.

één maand geleden

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga het gewoon allemaal even proberen, maar fijn dat ik niet de enige ben 😂

één maand geleden

Reactie op KKo22

Heel herkenbaar. Ik heb bij alle 3 de zwangerschappen hier last van gehad. ...
Jaa bizar hè! Heb je ook slechtere tanden na de zwangerschap?

één maand geleden

Ik heb er ook zo een last van! Ik had altijd goed tanden, nooit ergens last van! En nu zoveel pijn… ben ook 9 weken🥹

één maand geleden

Reactie op bella 123

Ik heb er ook zo een last van! Ik had altijd goed tanden, nooit ergens last ...
Ik gebruik nu een week ongeveer pure sensodine! En het is echt een stuk beter.. bijna geen last meer! 😁

één maand geleden

Een zachtere tandenborstel en sensodyne voor gevoelige tanden en tandvlees.