Hi allemaal,
Ik werkte eerst op een basisschool en daarom gaf verloskundige aan dat er getest zou worden of ik ooit het parvo virus, oftewel vijfde ziekte, heb doorgemaakt. Nu is alles gelukt met de bloedtest maar blijkbaar konden ze bij het lab niet die waarden bepalen (van parvo) en moet ik opnieuw geprikt worden. Ik werk echter momenteel niet en ga ook niet meer terug voor de klas/met kinderen werken. Ik heb wel een dochter van 1,5 die 1 dag p/w naar opvang gaat.
Ik heb een enorme prikangst, dus zit even in dubio. Ik weet de risico's van parvo maar ik heb ook begrepen dat er geen vaccin tegen is dus als je t krijgt dat enige wat ze kunnen doen is je extra monitoren. Een bloedtest zou dus alleen uitsluiten of ik extra op moet letten met kinderen of niet. Ik kan alleen mn dochter moeilijk vermijden en zij is eigenlijk enige kind waarmee ik in aanraking kom.
Ik vroeg me dus af of het bij anderen standaard is getest of ook enkel op indicatie vanwege werk met doelgroep kinderen? Bij mijn vorige zwangerschap (toen stond ik niet voor de klas oid) ben ik niet erop getest.