10 Reacties

één maand geleden

Kun je prima gebruiken in het 2de trimester. Ik kan door de zofran eindelijk weer functioneren

één maand geleden

Ik ben met 11 weken gestart, het kindje was toen al bijna helemaal aangelegd dus toen waren de risico’s al klein

één maand geleden

In het tweede trimester kan je dit gewoon gebruiken. Zelf gebruikte ik het met 9 weken en tijdens de 13 weken echo was alles helemaal goed. Ze vertelde mij dat de kans normaal 10 op 1000 is en met deze medicatie 14 op 1000 dus het verschil was minimaal. Sommige ziekenhuizen adviseren dit kennelijk al jaren in het eerste trimester.

één maand geleden

Ik heb het bij mijn eerste HG zwangerschap vanaf week 13 gebruikt t/m 20. Ik kreeg onderstaande informatie van mijn arts: hoewel het risico klein lijkt, bij voorkeur (bij gebruik van ondansetron) - niet in eerste trimester in verband met associatie met aangeboren afwijkingen - een studie (cases n=4524, controls n=5859) ziet een verhoogd risico op gespleten gehe­melte (OR 2.37) - een andere (Zweeds geboorteregister, n=1349 neonaten) meldt een verhoogd risico op hartafwijkingen (cor vitium RR 1.62, septum defect RR 2.05) - in de overige studies (o.a. retrospectief cohort, n=608.358) wordt geen verhoogd risico op afwijkingen gemeld

één maand geleden

Reactie op April-baby2

Ik heb het bij mijn eerste HG zwangerschap vanaf week 13 gebruikt t/m 20. I ...
Ja dit heb ik gelezen inderdaad. Ik zit nu bijna op 15 weken en ben vandaag begonnen met de medicatie. Ik vind het nog altijd een beetje spannend maar deze misselijkheid is echt vreselijk. Hopelijk gaat het snel werken.

één maand geleden

Reactie op MDxx

In het tweede trimester kan je dit gewoon gebruiken. Zelf gebruikte ik het ...
Ja het is allemaal heel minimaal en ik zit al in het tweede trimester. Ik heb zojuist mijn eerste pilletje ingenomen en hoop dat het snel effect heeft!

één maand geleden

Reactie op Charissa90

Ja het is allemaal heel minimaal en ik zit al in het tweede trimester. Ik h ...
Ik duim voor je! Succes en sterkte in ieder geval!

één maand geleden

Zofran is echt mijn redding geweest!! Na maanden alleen in een donkere kamer te kunnen liggen kon ik teminste weer de deur uit en licht verdragen, leefde er echt van op 😮‍💨

één maand geleden

Ik ben vanaf 12 weken gestart met zofran, en slik er sinds een paar weken maagbeschermers bij. Mijn redding, zonder deze medicatie lag ik binnen de kortste keren weer in het ziekenhuis met uitdroging.

één maand geleden

Reactie op esmee_23

Ik ben vanaf 12 weken gestart met zofran, en slik er sinds een paar weken m ...
Ik heb de droge vorm van HG dus gelukkig hou ik alles wel binnen maar dat kokhalzen gaat zo'n zeer doen. Ik hoop dat ik snel verschil ga merken. Fijn dat het voor jou zo goed helpt, daar word ik ook hoopvol door😊