18 Reacties

één maand geleden

Mijn nichtje van 5 zei dat m’n baby via de navel geboren word omdat ie daar ook zit 😂 verder hou ik het gewoon luchtig

één maand geleden

Mijn zus vertelde aan haar dochter dat mama’s een speciaal gaatje hebben waar baby’s uit komen. Simpel, maar waar 👍🏻

één maand geleden

Reactie op Suus399

Mijn zus vertelde aan haar dochter dat mama’s een speciaal gaatje hebben wa ...
Als docent zou ik dit het beste vinden, niet onwaar, voldoende informatie voor het kind en kan later beter gedefinieerd worden. Kinderen geven zelf vaak goed aan voor hoeveel informatie ze klaar zijn.

één maand geleden

Reactie op casper klaassen

Als docent zou ik dit het beste vinden, niet onwaar, voldoende informatie v ...
Ja ik vond het ook een goede. Ik onthoud hem zelf ook maar want ben zwanger van de derde en onze oudste wordt ik december 4. Tot nu toe krijg ik nog geen vragen maar ben benieuwd of het nog komt haha.

één maand geleden

Wij hebben het aan onze 6 jarige zoon uitgelegd zoals het ook echt is: papa heeft een zaadje aan mama's eitje gegeven. En dat was voldoende. Dat heeft hij vervolgens ook op de camping vertelt aan iedereen 😂 En net als het zaadjes van een boom of bloem is het ontkiemt waardoor er nu een baby'tje in mama's buik groeit.

één maand geleden

Reactie op Suus399

Mijn zus vertelde aan haar dochter dat mama’s een speciaal gaatje hebben wa ...
Ja die is idd wel goed. Hij stelt zo veel vragen en sta soms echt met een mond vol tanden.

één maand geleden

Reactie op Vera136

Ja die is idd wel goed. Hij stelt zo veel vragen en sta soms echt met een m ...
Ja je kan er door overvallen worden vind ik vaak 😆 Euhhhhh

één maand geleden

Mijn nichtje van 4: “ Tante, hoe worden baby’s gemaakt? “ uhhhhhhh 🤣

één maand geleden

Ik praat er gewoon met mijn zoontje van 4,5 over zoals het zit. Gebruik ook geen rare benamingen ervoor, zo creëer je juist kriebelig gedoe om er op latere leeftijd over te praten denk ik (ik heb het over de geboorte nu natuurlijk en niet tot in de details).

één maand geleden

Reactie op Itsaishalapre

Mijn nichtje van 4: “ Tante, hoe worden baby’s gemaakt? “ uhhhhhhh 🤣
Hahaha ja die vraag kreeg ik ook een keer. Wedervraag gesteld: ‘wat denk jij’? (Vond het niet echt mijn positie) Antwoord: ik denk net als bij konijnen? 😂😂

één maand geleden

Reactie op Suus399

Hahaha ja die vraag kreeg ik ook een keer. Wedervraag gesteld: ‘wat denk ji ...
Hahahahah mensen zijn ook net konijnen 🤣. Ik keek haar moeder ook aan van ??????. Ik zei als 2 mensen elkaar lief vinden gaan ze knuffelen. En dan kan je baby’s krijgen. Dacht ook echt dit is niet aan mij 🙈

één maand geleden

Mijn zoontje van 5 stelde ook deze vraag, en ik heb hem gewoon het juiste antwoord gegeven: uit de vagina. Hij weet dat jongetjes een piemel hebben en meisjes een vagina, maar nog niet hoe baby's gemaakt worden, gelukkig vroeg hij ook niet verder 😀 ik denk zelf als je er luchtig over doet wordt het ook geen groot dingen . Kinderen voelen het heel goed aan als je ontwijkende antwoorden geeft, maar ik vind persoonlijk dat als ze uit zichzelf de vraag te stellen, ze klaar zijn voor het antwoord.

één maand geleden

Gewoon vertellen hoe het zit het hoort gewoon bij het leven.

één maand geleden

Kindjes zijn veeeel nichterder dan veel volwassenen. Rechtbdoor zee werkt echt het beste. Vragen stellen is echt klaar voor het antwoord zoals iemand al schreef. Geldt voor alle lastige onderwerpen, seks, leven, dood.. mn nichtje verloor vorig jaar haar kat. Tijdens de begrafenis in de achtertuin was iedereen verdrietig, maar: 👧🏼Mia gaat in de grond? 👩🏼ja. 👧🏼 Net als de metro! Ijs gebroken 😋

één maand geleden

Ik ben hier gewoon heel eerlijk over: uit de vagina na heel hard persen 😂 Hoewel mijn dochter nog steeds denkt dat baby’s uit je kont komen en als ik op de wc zit zegt ze wel eens dat ik niet te hard moet persen omdat dan de baby in de wc valt. Hoé kindjes worden gemaakt is ons ook wel eens gevraagd. Hebben toen gezegd dat papa en mama dan op een speciale manier knuffelen en dat alleen kan als je volwassen bent. Maar misschien heeft iemand hier een betere uitleg haha.

één maand geleden

Reactie op Kippetje88

Wij hebben het aan onze 6 jarige zoon uitgelegd zoals het ook echt is: papa ...
Deze uitleg is wel geniaal hahah die ga ik onthouden 😂

één maand geleden

Reactie op MH1122

Ik ben hier gewoon heel eerlijk over: uit de vagina na heel hard persen 😂 ...
Ik vind dit een hele verstandige uitleg! Kindje van een vriendin had hierover doorgevraagd en was woest dat hij niet mocht kijken als zijn ouders dat deden. Gelukkig had ze dit gedeeld, want toen hij even later kwam spelen kwamen de verhalen. Hij zei tegen mijn zoontje, nou in mijn land mogen alle kinderen bij hun ouders kijken als ze *bepaalde volwassen activiteiten* uitvoeren. Ik wist gelukkig waar het vandaan kwam😂😂😂

één maand geleden

Ik denk dat het juist een mooie aanleiding is om te vertellen dat jongens een piemel hebben en meisjes een vagina. En dat een kind uit het gaatje van de vrouw komt. En dat de vrouwen een eitje hebben en de mannen een zaadje. Als die bij elkaar komen dat je dan een kindje kunt krijgen. Dat voorkomt ongemakkelijke gesprekken op latere leeftijd. En kinderen hebben de bril helemaal niet die wij hebben. Als je kind het gesprek ongemakkelijk vindt of ervaart dat je teveel vertelt, zal hij vanzelf afdwalen en over iets anders beginnen. Zo kijk ik er tegenaan😉