Hoi lieve mama's to be,
Ik (33jr) ben na 3 jaar, 2 miskramen en uiteindelijk via IUI naar IVF, eindelijk zwanger geraakt en nu 7+5. Gisteren een echo gehad + kloppend hartje en goede groei. Ik kan het nog steeds niet geloven! Zo ver zijn we nog nooit gekomen! 馃槏
(sorry lang verhaal...)
Nu is het zo dat ik een contract heb t/m 31-12-24 en hij hierna zou moeten worden omgezet naar een vastcontract, of worden be毛indigd. Echter ben ik de afgelopen maanden even uit de running geweest (ondertussen weer voor 80% aan het werk) ivm een hele boel nare familie-omstandigheden + het hele fertiliteitstraject. Hierin kreeg ik alle steun vanuit mijn werkgever en het hele team. Echter, nu ben ik dus ook zwanger en uitgerekend eerste week april. Wat dus betekent dat ik er volgend jaar weer een tijd uit ben.Mijn werkgever zit op het punt grote interne/externe veranderingen door te voeren, waardoor alles voor iedereen erg onzeker wordt. Ze 'hopen' in oktober meer zekerheid te hebben.
Maar nu zit ik met het punt: Wat moet ik doen?! Ik vrees heel erg voor mijn baan, doordat ik er dus weinig geweest ben en er volgend jaar ook minder zal zijn!
Zou ik er dan goed aan doen nu al wat anders te zoeken? Of dit alles gewoon af te wachten met het gevolg dat het misschien november wordt alvorens ik meer weet en dan al 5 maanden zwanger ben, dan vind je natuurlijk nooit een andere baan?!
Ik ben zo bang dat ik straks in een uitkering terechtkom, omdat ik zwanger ben en ze me dan nergens willen hebben en straks het eerste wat ik moet gaan doen zodra mijn verlof erop zit, solliciteren is.
Ja ik weet het, het is een boel, wat als, en misschien en wellicht.... Maar ik wilde toch mijn zorgen eens kwijt....
Iemand een tip?
liefs!