7 Reacties

één maand geleden

ik volg!

één maand geleden

Je kunt in december uitzoeken of er zorgverzekeringen zijn waar je relatief weinig extra hoeft te betalen, maar die wel bijv de eigen bijdrage van de kraamzorg dekken, of waar je een budget hebt voor een kolf of extra fysio voor je bekken etc. Ligt er maar net aan of je in het ziekenhuis wil bevallen en wat aansluit bij je wensen. Bij sommige verzekeringen betaal je dan bijv tientallen euro's meer per maand, dat weegt niet altijd op tegen de kosten die je gaat maken. Maar in december zal er wel een grote zorgverzekeringstopic geopend worden waarin de passende verzekeringen op een rijtje gezet worden en je zelf een keuze kunt maken wat aansluit. Dat was toen bij mijn eerste kindje ook, toen was ik over gestapt naar Ditzo en betaalde ik net zo veel als mijn andere verzekering per maand, maar werd wel de eigen bijdrage betaald.

één maand geleden

Toevallig was ik hier vanmorgen ook mee bezig! Ik volg graag dit topic voor tips 😊

één maand geleden

Ik volg, was hier gisteren toevallig mee bezig.

één maand geleden

Ligt eraan wat je wilt! Ik heb mijn andere zwangerschappen niet hoeven overstappen. En nu waarschijnlijk weer niet. Zou alles even goed op een rijtje zetten. Voor mij was het duurder om iedere maand extra te betalen i.p.v. de keuzes die ik tijdens mijn zwangerschap/bevalling/kraamweek wilde.

één maand geleden

Ligt eraan wat je wilt! Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik wel overgestapt. Dit was 30€ duurder per maand, maar hiermee werd een niet medische ziekenhuis bevalling vergoed (als je pijnstilling krijgt is het automatisch al wel medisch en dus ‘gratis’), kon ik gebruik maken van fysio behandelingen, een bijdrage voor een kolf etc etc. Wij hebben een rekensom gemaakt & was voor ons iets voordeliger. ‘t is maar net wat je wilt / waar je gebruik van wil maken 🤷🏼‍♀️ Als ik trouwens pijnbestrijding had gehad in het ziekenhuis was het weer niet voordeliger geweest, dus het blijft lastig inschatten.

één maand geleden

Wij zitten bij Menzis ExtraVerzorgd2, alles omtrent zwangerschap, bevalling en kraamzorg en lactatiekundige werd vergoed, behalve de bloedtesten. Waren we niet zo verzekerd geweest, hadden we meer moeten betalen. Mijn partner is op basisniveau verzekerd, en ons kindje staat bij mij op de polis. Zo werd de osteopaat voor hem na de geboorte ook deels vergoed. Ik vind het 't helemaal waard om iets meer te betalen.