4 Reacties
19 uur geleden
Ik zou rekening houden met of je in het ziekenhuis huis wilt bevallen of niet (zonder medische indicatie moet je dit zelf betalen bv.). Kraamzorg kan je vaak ook voor worden verzekerd. Anticonceptie eventueel na de bevalling of je die mee wilt verzekeren, tandarts e.d. Volgens mij bestaan er wel sites waarop je verzekeringen kunt vergelijken!
16 uur geleden
Ik ben gisteren overgestapt van De Friesland (AV Doorstap) naar Zilverenkruis ++. Ik betaal nu 9 euro per maand meer, maar ik krijg wel de aanschaf van de Tens volledig vergoed, hoef geen eigen bijdrage voor de kraamzorg te betalen en zowel medisch als poliklinisch bevallen wordt volledig vergoed. Bij De Friesland kreeg ik de Tens niet vergoed, moest ik eigen bijdragen van +- 5 euro per uur betalen aan kraamzorg en een eigen bijdrage voor poliklinisch bevallen. Beide evenveel fysio beurten en bij Zilverenkruis heb ik ook korting op een lactatiekundige, bij de Friesland was dit niet. Al met al, veel voordelen dus. Wordt volledig vergoed bij Isala, het ziekenhuis hier in de beurt en anders eventueel Sneek
Daarom heb ik de keuze gemaakt om voor volgend jaar in iedergeval over te stappen, want volgensmij kan dat makkelijk uit voor die 9 euro extra per maand. Alleen met eigen bijdrage kraamzorg ben je er al. Volgendjaar kijk ik wel weer wat dan handig is/ beter past. 😊
Doete van DubbelZen heeft alle verzekeraars en voordelen/nadelen wat betreft zwangerschap/bevallen enorm duidelijk vergeleken. Google maar eens DubbelZen Blog vergoedingen 2025 zorgverzekeraars ofzoiets. Denk dat je het dan wel vindt.