10 Reacties
17 dagen geleden
Ik ga wel weer voor een luxe verzekering, bij mijn eerste is de borstvoeding helaas niet gelukt dus de lactatiekundige wil ik graag in het pakket hebben. Daarnaast ook een bevalling in het ziekenhuis (voelt fijner voor mij) en ik wil een kinder ehbo cursus doen, die zit er dan vaak ook in.
Plus, extra fysio voor bekkenklachten heeft voor mij de vorige keer heel gunstig uitgepakt.
Ik ben ook wel van de voorzichtige hoor, als het op verzekeringen aankomt dus misschien is het allemaal overdreven😅
17 dagen geleden
Ik lees graag ook even mee. Wil ook poliklinisch bevallen maar vraag me altijd af je het eruit haalt met aanvullend verzekeren. Ben nu aanvullend voor fysio maar veel bekkenfysio hier zijn niet gecontracteerd dan betaal je alsnog deel zelf.
17 dagen geleden
Ik heb dit toevallig afgelopen week uitgezocht. Er zijn best wel wat eventuele eigen bijdrage die erbij komen kijken. Bijvoorbeeld rond de 250 euro voor de kraamzorg (5 euro per uur gebaseerd op 49 uur gemiddeld) en 560 euro bij een bevalling in het ziekenhuis. Ook het kraampakket wordt bij de basis niet vergoed, en vanaf 2 sterren aanvullend wel. Alles bij elkaar opgeteld was het voor mij voordeliger om een 2 sterren aanvullende verzekering te nemen, en dit adviseerden ze ook vanuit zilveren kruis. Dit omdat de eigen bijdrage komt te vervallen, en mocht je willen kolven krijg je hiervan ook een deel vergoed 😊
17 dagen geleden
Reactie op YayaB
Ik ga wel weer voor een luxe verzekering, bij mijn eerste is de borstvoedin ...
Wat bent u nu verzekerd? Als u het over de luxe verzekering heeft?
17 dagen geleden
Reactie op Liza Hammer
Wat bent u nu verzekerd? Als u het over de luxe verzekering heeft?
Ik zou moeten opzoeken hoe het precies heet maar ik ben verzekerd via VGZ (Nederland), en dan basis + één stapje erop omdat ik van nature een brokkenpiloot ben.
Voor komend jaar zou ik dan nog een of twee stapjes hoger doen. Ik denk twee ivm vergoeding kraamzorg etc.
16 dagen geleden
Ik heb dit voor mezelf ook uitgezocht, maar ik heb ontdekt dat de aanvullende verzekering alleen rendabel is als je ook echt gebruikt maakt van allerlei cursussen en dergelijke. Ik zelf ga geen gebruik maken van die dingen omdat dit mijn 3e is, dus dan kom ik alleen te staan voor de eigen bijdrage kraamzorg, het kraampakket (die is iets van €25,- dacht ik, das ook de moeite niet) en mijn eigen risico. Wellicht is mijn 'gelukje' dan dat ik op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen.
Het is dus totaal afhankelijk van welke cursussen en dergelijke je gebruikt wilt maken.
16 dagen geleden
Reactie op Wondertje0425
Ik heb dit voor mezelf ook uitgezocht, maar ik heb ontdekt dat de aanvullen ...
En welke therapieën je verwacht nodig te hebben.
16 dagen geleden
Ik ben aanvullend verzekerd Menzis ExtraVerzorgd2.
Ik zal er in ieder geval uit halen: lactatiekundige, eigen bijdrage kraamzorg, osteopaat (baby en ik), (bekken)fysiotherapie
Ik moet medisch bevallen, dus dat wordt sowieso wel verzekerd. Maar ik wil rond mijn bevalling geen risico lopen verder.
16 dagen geleden
Tip: kijk vooral even of het ziekenhuis in de regio's gecontracteerd zijn bij jouw zorgverzekeraar. Ik dacht bij mijn eerste bevalling dat ik alles goed had gedaan, moest met spoed na een thuisbevalling tóch naar het ziekenhuis en werd daar opgenomen. Eindstand januari 22 bevallen en in september 22 kreeg ik een rekening van 1 nacht ziekenhuis van 3000 euro waarvan ik ongeveer 20 procent zelf moest betalen én de terugkom afspraak na 6 weken van 600 euro waar ik ook 25 procent zelf van moest betalen. Daarnaast kostte de ambulancerit die mijn leven redde ook nog eens 380 euro eigen risico. Ik was aanvullend verzekerd via Zekur (circa 180 euro per maand premie) en had beter mijn huiswerk moeten/kunnen doen, maar hier denk je niet altijd aan. Uiteindelijk heb ik dus een behoorlijke rekening gehad. Check dit dus goed zodat je niet voor verrassingen komt te staan zoals ik :)