6 Reacties

3 dagen geleden

Nee is niet goed voor zijn nieren. Als ze dingen doen met mijn kind dan kom ik daar niet meer. Of gaan zij straks nier doneren ? Idioten...

3 dagen geleden

Nou nou nou… Ik probeer zonder kruiden, als ik voor haar kook, maar soms krijgt ze heus een happie met zout/specerijen. Gaan ze niet dood aan. Je geeft het toch niet elke dag

3 dagen geleden

Mijn schoonmoeder gaf haar kinderen vroeger eten die ze zelf ook aten vol met kruiden en zout. Nu doet ze dit ook bij mijn baby als hij daar is. Elke keer als ik er iets van zeg word ze boos. "Mijn kinderen hebben het ook gehad en zijn gewoon gezond" hoor ik iedere keer van haar. Ik maak nu elke week iets klaar en geef het mee zodat mijn baby niet daar met de pot mee eet. Ik word schijtziek van dat koppige gedrag.

3 dagen geleden

Niet dood nee. Baby's mogen geen zout eten omdat hun nieren nog niet goed kunnen werken en ze hierdoor te zwaar belast worden kan op latere leeftijd leiden tot gezondheidsproblemen, zoals een verhoogde bloeddruk.

3 dagen geleden

Wij eten zelf vrijwel zoutloos. In het eten van onze kinderen doen we sowieso geen zout en tot 2 jaar dus ook geen bouillon ofzo. Ik begrijp dat het in de Hindoestanen keuken anders is, dat zout en specerijen veel meer worden gebruikt maar ik zou mijn moeder streng toespreken als ze niet zich aan de regels voor mijn kinderen houdt, dat is gewoon respectloos.
Onze baby eet al met 5 maanden mee met de pot. De oudste ook rond die tijd en dat betekent dus alles wat wij ook eten. Wij koken wel vrijwel zoutloos, ik als surinamer en mijn man als nederlander moesten ook echt wennen maar het is prima. Zonder specerijen is niet aan de orde, dat gaat er gewoon in. We passen ons avondeten aan qua zout en peper, dat doen we aan tafel dan op onze eigen borden, maar de rest blijft hetzelfde. Geen zout, of vrijwel niets, betekent niet dat het niet lekker is want je kan het op jeeigen bord nig erop doen dus dat is een opmerking van schoonmoeder die eigenlijk, in alle eerlijkheid, niet waar is. En ja, vroeger werden we allemaal op die manier groot gebracht maar nu hebben we de kennis en kunnen we dus oppassen voor een te hoge zoutinname en suikerinname etc etc. Dusja... mijn kinderen eten al sinds 5 maanden mee met de pot. We letten op de hoeveelheid zout en peper. Ook moet het zelfgemaakt zijn en moeten wij nooit merken dat er potjes voor de kinderen worden gebruikt. Iedereen om ons heen heeft zich daar maar aan aan te passen. Wil je dat niet? Dan zorgen wij voor eten voor onze kinderen of ze komen niet. Wij gaan geen enkele discussie aan met niemand niet over onze kinderen. Daar ben ik mooi klaar mee. Blijf bij je eigen standpunt, je bent geen verantwoording schuldig aan niemand en doe wat werkt voor jullie. Laat je niet van de wijs brengen!