13 Reacties

één dag geleden

Ja, in de gehandicaptenzorg op een EMB groep, zware zorg dus. Helaas last van m’n bekken en dat werkt echt volledig tegen. Ik bedenk me drie keer voordat ik iets op de grond leg, omdat ik daarna moet bukken (drama). Vrijdag in gesprek met leidinggevenden, dat ik halve dagen ga werken van max 5 uur. Ochtenden zijn inderdaad ook heftig met opstaan. Rond een uur of 09:00 ben ik wel wakker 🙈 Dus niet echt iets wat ik ertegen doe, maar wel herkenning 😅😂

één dag geleden

Ik werk op de intensive care, met ook heel veel zware zorg en patiënten in kunstmatige coma etc. Ik probeer nog aan het bed te staan maar ben al in overleg met de bedrijfsarts en verloskundige en bekkenfysio dat het zo eigenlijk niet langer gaat. De vorige zwangerschap eigenlijk ook te lang doorgegaan, en nu ook weer vaak over mn grens heen en veel aan het tillen in gewicht. Denk a.u.b. aan jezelf, ookal weet ik als professional dat dit echt lastig is. Als het niet gaat, dan gaat het niet meer!

één dag geleden

Ik werk ook in de ouderenzorg, en in overleg met het team de wat mindere ‘zware’ mensen die doe ik. Dat werkt prima voor mij.

één dag geleden

Ik werk als Verzorgende IG/ EVV in de ouderenzorg en ben nu 18 weken zwanger, het lukt mij in principe nog goed, dit is mijn 2e zwangerschap. Ik merk alleen dat ik om half 3 wel echt klaar ben zeg maar, dan zegt mijn lichaam ho😅

één dag geleden

He! Ik werk als verpleegkundige in de ouderenzorg. Werk sinds twee weken halve dagen (7.30-12.00) ivm veel hoofdpijn en vooral flinke hoofdpijn, duizelig en misselijk na een lange dienst. Nu is het om 12.00 wel klaar en begint de hoofdpijn, gelukkig kan ik dan thuis samen met mijn zoontje nog even een middagdutje mee doen en wordt de vervelende hoofdpijn, duizeligheid en misselijk vermeden. Slaap van zo 1,5-2 uur mee, heb het blijkbaar echt nodig. Vandaag veel harde buiken en aan het eind van de ochtendzorg last van de onderrug, zeurend gevoel. Even aankijken hoe dit gaat... Mogelijk kun je in gesprek gaan om wat minder te werken? Minder lang dagen of voor jou juist avonddiensten/delen?

één dag geleden

Mijn schoonmoeder (uit België) vroeg of ik al gestopt was met werken? Blijkbaar normaal in België als je in de zorg werkt dat je heel vroeg al met verlof gaat na 3 maand? Wel echt super geregeld als dat zo zou zijn zeg! Zo wordt er ook voor het zorgpersoneel gezorgd ipv dat het idd met al dat personeelstekort en werkdruk lastig is om grenzen aan te geven...

8 uur geleden

Reactie op WifeyDP_

Mijn schoonmoeder (uit België) vroeg of ik al gestopt was met werken? Blijk ...
Wauw.. daar kunnen wij ons niks bij voorstellen🤣 wij moeten maar doorgaan en met een beetje geluk krijgen we aangepast werk

8 uur geleden

Reactie op Laura Van Ee

Ik werk als Verzorgende IG/ EVV in de ouderenzorg en ben nu 18 weken zwang ...
Echt knap🥺 ik ben zo kapot na een dienst dat ik direct in slaap val en de hele avond verder gwn zo kut voel

8 uur geleden

Reactie op J.A.vdr

Ik werk op de intensive care, met ook heel veel zware zorg en patiënten in ...
Wat knap dat je het nog probeert! IC is ook best wel zwaar lijkt me.. het is idd echt zo lastig want ik ben heel snel al van “ a joh doe ik nog wel ff “ en dan heb ik daar alleen maar mezelf mee.. ik wil mijn collegas ook niet belasten

8 uur geleden

Reactie op Pien Hoek

Ja, in de gehandicaptenzorg op een EMB groep, zware zorg dus. Helaas last v ...
Ja ik kom bijna huilend mn bed uit🫠 bukken is sowieso een drama en vooral steunkousen ik ben helemaaaal buiten adem na n paar kousen 🤣

5 uur geleden

Reactie op dilaraax973

Wat knap dat je het nog probeert! IC is ook best wel zwaar lijkt me.. het i ...
Precies dit. Je wil je team en collega’s niet belasten maar eigenlijk heb je daar alleen jezelf en je baby mee. Vandaag ook weer van de verloskundige gehoord dat ik rustig aan moet doen.. misschien toch maar een keer luisteren haha!

4 uur geleden

Hier een kinderverpleegkundige, kan inmiddels al een aantal weken niet meer aan bed staan. Zelfs al zijn de bedden aanpasbaar in hoogte zodra ik er naast sta heb ik last van mijn bekken. In overleg met leidinggevende en arbo werk ik boventallig en van 7:30-12. Kijk per dag wat haalbaar is, soms is dat alleen maar computer werk, andere dag kan ik collega’s met lichte taken helpen. Zittend lab afname Ofzo. Belangrijk is om aan jezelf te denken. Niet onze sterkste kant, kunnen beter voor andere zorgen. De arbodienst gaf bij mij heel sterk aan we moeten je zo goed mogelijk je bevalling in laten gaan en ook daarna hebben we je weer nodig. Denk aan jezelf.

2 uur geleden

Reactie op dilaraax973

Echt knap🥺 ik ben zo kapot na een dienst dat ik direct in slaap val en de ...
Ja dat heb ik ook na het werk hoor en avonddiensten lukken mij niet meer...