9 Reacties

2 maanden geleden

Hee! Ik lees mee, ook een spoedkeizersnede gehad met mijn dochter in 2022, door niet vorderen ontsluiting.. mijn ontsluiting ging uiteindelijk achteruit.. weer van 4 naar 3 cm, omdat mijn dochter weer helemaal omhoog was gekropen. Ook ik ben nu weer pril zwanger, maar mocht dit goed gaan wil ik zeker gewoon vaginale bevalling weer proberen, het liefst inderdaad ook (gedeeltelijk) in bad. Hier met de eerste ook in begonnen, was heerlijk. Kortom ik lees mee haha

2 maanden geleden

Hier ook zwanger van de tweede na een spoedkeizers nede bij de 1e. Volgens mij mag je gewoon vaginaal bevallen, echter ben je wel medisch wegens je eerste keizersnede en zal dit in het ziekenhuis moeten. Ik wil graag weer een keizersnede, ga niet weer lopen martelen.🙈

2 maanden geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad bij mn eerste , 2e is vaginaal geboren en heb eigenlijk tot het einde is bad/onfrr douche tot dat ik het niet meer fijn vond en daar ga ik nu weer voor 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik heb een spoedkeizersnede gehad bij mn eerste , 2e is vaginaal geboren en ...
Was je bang om bij de 2e voor een vaginale bevalling te kiezen? Fijn dat het allemaal is gelukt, zo kan het dus ook🥰

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie3110

Hier ook zwanger van de tweede na een spoedkeizers nede bij de 1e. Volgens ...
Dat kan natuurlijk ook. Aan de ene kant is het wel zo, als je nu kiest voor een geplande keizersnede, dan weet je nu wel wat je te wachten staat en dat is ook wel heel fijn!

2 maanden geleden

Reactie op NorahNaica

Hee! Ik lees mee, ook een spoedkeizersnede gehad met mijn dochter in 2022, ...
Ja in bad lijkt me heeerlijk. Hoop echt dat ik die mogelijkheid krijg... Spannend weer allemaal he!

2 maanden geleden

Hi hi, Ik heb afgelopen december precies het zelfde mee gemakt alleen braken mijn vliezen spontaan met 37+2 en bleef ik hangen op 3cm. Ik heb echt een horror keizersnede gehad waarbij ik niet goed was verdoofd en dit absoluut niet weer wil meemaken en dus de volgende keer graag een natuurlijke bevalling wil en ook in bad zonder ruggenprik alleen als je vliezen weer breken mag dit dus niet😅. Ik hooop zo erg dat het weer kan ik ben nu 6weken.🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op HappyMother2023

Was je bang om bij de 2e voor een vaginale bevalling te kiezen? Fijn dat he ...
Ik had gekozen voor een geplande keizersnede , maar met 37 week kreeg ik zwangerschapsvergiftiging en wouden ze me nog 3 week opnemen en monitoren met medicatie en de ks met 40 week doen. Tenzij ik weer ingeleid wou worden dan mocht het de dag later al, met het idee mocht het niet lukken dan wordt het alsnog een spoed keizersnede gekozen voor de inleiding. En echt beste keuze ooit, na 12 uur was me zoontje er al ♥️ en het herstel ging zo veel sneller, na 1,5 uur stond ik mezelf al heerlijk te douchen kon zonder pijn uit bed stappen en me zoontje pakken etc .. voor mij voelde dit echt als een cadeautje want die spoed ks ervaarde ik echt als een hel.. en net eerste wat ik nu zei na de bevalling zou wil ik der nog wel 4 hahaha ik hoop dan ook nu weer z'n mooie ervaring te hebben

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste een spoedkeizersnede gehad (inleiding bij 40+2 door verhoogde bloeddruk en hij bleek uiteindelijk een sterrenkijker en kwam het laatste bochtje niet door) en bij mijn tweede wilde in in principe vaginaal bevallen omdat dit herstel vaak beter gaat. Ik wilde sowieso geen inleiding meer, omdat ik het gevoel heb gehad dat mijn zoontje nog niet klaar was voor de geboorte, het daarom niet lukte en de uiteindelijke spoedkeizersnede na 2 uur persen me uitgeput had. Ik miste daardoor echt het gouden uur, want ik was emotioneel echt even afgesloten van mijn baby. Ik wilde dus geen inleiding meer met uiteindelijk risico op alsnog keizersnede. In overleg met gynaecoloog besloten te wachten tot 41 weken, daarna overgaan tot geplande keizersnede. Dan zou ik in principe uitgerust aan de geboorte beginnen. Uiteindelijk is de spontane bevalling begonnen in de nacht voor mijn geplande keizersnede en was het met 6 uurtjes gepiept (wel vacuumverlossing). Het was uiteraard echt ook wel pittig, maar heb er een heel goed gevoel over. Heerlijk genoten van het eerste uurtje, huid op huid contact, borstvoeding lukte meteen. Ik kan het dus alleen maar aanraden.