10 Reacties

één maand geleden

Hee Mijn dochter word 25 sep 2 ook bijna 14 kilo en herken het wel vooral het optillen van de grond als ik haar eenmaal vast heb gaat het wel maar niet te lang. Ik probeer te zeggen mama kan Zoë niet te veel tillen en ga dan door me hurken en ga dan zo bij haar even zijn dus ga zelf omlaag en zorg dat ik dan op haar hoogte ben 😊 dit helpt vaak wel weet niet of je er iets aan hebt ik ben zelf 9 weken

één maand geleden

Hee. Mij dochter wordt in oktober 3. Die til ik ook nog ze wilt alleen door mama getilt worden. Ik doe het wel maar echt een pretje is het ook niet. Ik moet haar wel al gaan vertellen dat het voor mama steeds lastiger gaat worden want na de keizersnede mag ik haar verlopig ook niet tillen.. probeer een beetje op haar niveau te vertellen dat het niet altijd kan. Luister na je lichaam.

één maand geleden

Zelfde hier. Ik zag laats ergens de tip om de wildride te gebruiken. Dat scheelt tillen!

één maand geleden

Hier een dochter van bijna 4 (heel lang voor haar leeftijd, al boven de 1.10m en 20 kilo). En een dochter van 2.5 jaar (14 kilo). Nu zwanger van de 3e, ik ontkom er dus ook niet aan 😅. Probeer zoveel mogelijk door mijn man te laten doen als hij thuis is. 2e zwangerschap is ook goed verlopen!

één maand geleden

Heb ook een 2.5 jarige van 15 kg rondlopen die nog wel eens opgetild moet worden. Eetstoel in, autostoel in, gevallen en wil opgetild worden etc etc. Ik heb nu last van m'n stuit linksonder dus dit kan er niet bij😂 Als hij op andere tijden opgetild wil worden dan zeg ik mama krijgt au op rug als ze jou optilt en dan begrijpt hij dat meestal wel.

één maand geleden

Hee! Hier heb ik ook een flinke dreumes van 1,5jaar. Heb nu een opstapje van de ikea (zo'n houten krukje) deze schuif ik bijv naast haar eetstoel waardoor ze er zelf in kan klimmen. Ook meekijken bij het koken e.d. voorheen zette ik haar op het aanrecht maar nu klimt ze op het trapje en kijkt ze mee. Boven heb ik er ook eentje staan waardoor ze zelf op de commode kan klimmen. Als ze eenmaal op de commode is is de weg naar haar bedje niet ver en is ze al boven dus kost het mij minder moeite. Ik probeer haar ook aan te leren dat ze bijv zelf in de wagen klimt zodat dat soort dingen al normaal zijn voordat ik echt hoogzwanger ben of als haar broertje of zusje er is .

één maand geleden

Zeker niet de enige! Hier een zoontje van bijna 2. Dat wat hierboven wordt gezegd van op dezelfde hoogte gaan zitten werkt hier ook aardig. Als ik een langer stuk moet lopen met hem (naar de winkel oid), neem ik eigenlijk altijd de buggy mee. Hij wil daar niet vaak meer in, maar dan krijgt hij de keuze als hij getild wil worden: zitten of zelf lopen, daar heeft hij zich redelijk bij neergelegd nu.

één maand geleden

Hey lastig he soms met een kleine thuis! Soms (vaak 🙃) ontkom je er niet aan toch te moeten tillen. Hier een 3,5 jarige die ik ook nog vaak til. Om te troosten of ineens besluit in de supermarkt op de grond te gaan liggen en niet meer wil staan 😂 Ik heb zelf door de vorige bevalling een lichte verzakking gekregen van mijn baarmoeder en ik merk dat ik er nu weer meer last van krijg. En ik ben pas 9 weken zwanger dus het gaat nog veel zwaarder worden. Maar het is soms heel lastig idd..

één maand geleden

Reactie op LisaDeEerste

Hee! Hier heb ik ook een flinke dreumes van 1,5jaar. Heb nu een opstapje va ...
Wat een goede tips, thanks!

één maand geleden

Hey! Hier 12 weken zwanger van de derde. Heb een dochter van ruim 3,5 jaar en een zoon die in nov 2 wordt. Ik weet dat ik tijdens mijn tweede zwangerschap wel steeds minder ging tillen, gaat ook amper als je straks een dikke buik hebt. Het was even wennen voor beide maar op een gegeven moment weten ze het wel. Dan vroeg ze echt nooit aan mij om te tillen maar als papa om de hoek kwam kijken moest er ineens getild worden haha. Als de baby er dan is zijn ze hier ook wel aan gewend is mijn ervaring! Buggy nam ik ook altijd mee als ze niet mee wilde lopen of getild willen worden was dat idd het alternatief. Maar goed, er werd natuurlijk wel de auto en bedje e.d in getild en iedereen is hier gezond dus het is ook geen ramp 😃