13 Reacties

één maand geleden

Ik let heel erg op mijn hygiëne. En ook op teveel knuffels geven aan de kinderen. Vorige week is er een kind naar huis gestuurd want die had krentenbaard en dat is voor mij gevaarlijk. Hij is naar huis gestuurd vanwege de inwerktijd van de antibiotica, hij gebruikte het nog te kort om toegelaten te worden. Ik denk dan.... Wij moeten ook zóveel rekening houden met ouders en hub kinderen soms mogen de rollen wel eens omgedraaid worden. Ik let heel erg op zieke kindjes, mijn eigen hygiëne en vraag ook openheid van andere collega's zodat ik weet welke kindjes ik beter even kan 'vermijden'. Ja, het is een naar woord maar ik weet het niet anders te verwoorden. Ik zet mijn eigen veiligheid en die van de baby voorop. Ouders en collega's hebben het maar te begrijpen vindt ik

één maand geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap op de kinderopvang gewerkt. Ik deed geen luiers meer verschonen en geen toiletbezoekjes meer. Ik deed ook de kleintjes niet meer optillen. Ik hield me voornamelijk bezig met de wat oudere kinderen die je toch makkelijker hun handen kan laten wassen en waar je minder mee in lichamelijk contact kom. Ik zou kijken of je deze afspraken ook kan maken op de werkvloer. Misschien ook wat administratieve taken overpakken? Dan is het wat eerlijk verdeeld onder elkaar. En echt uit de buurt (proberen) te blijven van zieke kinderen. Je handen elke keer wassen,wassen,wassen. Ontsmetten, ontsmetten, ontsmetten. Thuis gelijk je kleren in de was. Het volledig voorkomen gaat niet lukken natuurlijk, maar zo zorg je er toch al voor dat je minder snel besmet raakt.

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Ik let heel erg op mijn hygiëne. En ook op teveel knuffels geven aan de kin ...
Dankjewel en ik ben het helemaal met je eens!! Rollen mogen ook wel eens omgedraaid worden inderdaad. Zo veel ouders die gewoon hun zieke kinderen komen brengen…. En wij maar werken😅 Nu kies ik toch echt voor mezelf en de baby

één maand geleden

Reactie op Elineexx

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap op de kinderopvang gewerkt. Ik deed ...
Dankjewel voor je reactie! Ga ik ook zeker doen 😊

één maand geleden

Ik laat me vandaag prikken. Supervervelend dat ik er echt om moest drammen zo ongeveer, want ze vonden het niet zo nodig. Ik werk met kinderen bij mensen thuis, en heb met sommige echt wel intensief contact. Maar heb niet zo’n bekende baan dus de verloskundige vond dat ik wel zonder kon, alleen deze week breken er overal vlekkenziektes uit en ik word er bloednerveus van. Mocht ik geen antistoffen hebben ga ik echt bepaalde gezinnen niet meer draaien; het risico is veel te groot. Maar man, wat een gedoe. Als je ziet hoe groot die gevolgen zijn(wist ik dus echt niet) mogen ze wel bewuster zijn zeg. En t is dat een collega mij erop attendeerde anders had ik geen weet gehad van het prikken op parvo, had er nog nooit van gehoord dat dit kon. Vind wel dat je achter heel veel zelf aan moet vangen, dat terwijl er zo veel kennis is nu. Las ook over de vaccinatie tegen het rs virus, konden ze me ook maar weinig over vertellen. Blijf zo leuren voor mijn gevoel.

één maand geleden

Ik zit hier in hetzelfde schuitje, maar werk voor de kleuters. De verloskundige heeft me gewezen op de risico's en de bedrijfsarts heeft het afgeraden om voor de klas te staan. Ik werk nu dus thuis en doe administratieve taken. Ik had het liefst gewoon voor de klas gestaan, maar ik vind het risico te groot om te nemen..

één maand geleden

Hoe zie je jet op de uitslag ?

één maand geleden

Ik werk ook in de kinderopvang en tijdens mijn eerste zwangerschap ook. Het is idd extra op je hygiëne letten, maar met zelf een kleintje thuis die ook naar de opvang gaat loop ik thuis net zo goed kans. Je mag er ook wel vanuit gaan dat je algemene immuunsysteem goed genoeg is om de basis virussen op te vangen. Kijk tillen en bukken wordt minder, maar daar kan je rekening mee houden. Let idd op vijfde ziekte en krentenbaard. Tijdens mijn eerste zwangerschap 3 dagen thuis gebleven vanwege een krentenbaard geval op de groep, maar dat was het dan ook wel. Doe vooral waar jij je goed bij voelt!

één maand geleden

Reactie op Moosss

Dankjewel en ik ben het helemaal met je eens!! Rollen mogen ook wel eens o ...
Ja dat vond ik ook zo vervelend toen ik in de kinderopvang werkte. Het is echt belachelijk soms, zetpil erin en bij de overdracht niks, drie of vier uur later ineens 39 graden koorts. Of na een uur wit wegtrekken en de hele fruit tafel onderspugen en als je dan belt, ohja, ja vannacht had ze ook gespuugd maar ik dacht t is vast van t eten. Daarna alle leidsters buikgriep en dan boos, want er zijn geen vaste gezichten.

één maand geleden

Ik werk op een babygroep. Bij mijn vorige zwangerschap heerste de 5de ziekte en ik heb het zelf ook nog nooit gehad. Ik ben toen een paar dagen thuis gebleven en deed andere taken buiten de groep. Nu bij mijn tweede zwangerschap moet ik ook weer opletten. Maar blijf wel gewoon op de groep werken. Ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jezelf goed voelt.

25 dagen geleden

Bij onze werkgever mogen we zonder antistoffen dan tot 20 weken écht niet op de groep. Dus krijgen we administratieve taken. Er is ooit iemand binnen het bedrijf geweest die met 14 weken tóch ziek is geworden door een ziek kindje en is daardoor haar baby verloren. Vandaar dat ze geen risico nemen, maar dat is natuurlijk ook net hoe jouw werkgever erin staat.

25 dagen geleden

Reactie op Emmasophie.

Bij onze werkgever mogen we zonder antistoffen dan tot 20 weken écht niet o ...
Heel goed van jullie werkgever. Het is natuurlijk een kleine kans maar ik wil ook geen risico nemen.. gelukkig was onze bedrijfsarts het er ook mee eens en die gaf aan helemaal niet voor de groep (ook geen bovenbouw).