Maandag 5 augustus had ik een positieve test. Ik zou eigenlijk de 10e pas ongesteld moeten worden.
2juli was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus is over het algemeen best stabiel maar is vrij lang, gemiddeld 37 dagen. Volgens de verloskundige zou ik nu +- 6 weken zwanger moeten/ kunnen zijn.
12 augustus werd ik in de nacht wakker met (menstruatie)krampen en had ik de hele dag tijdens het plassen een paar druppels bloedverlies (lang niet wat ik verlies bij een menstruatie). De rest van de dag heb ik geen buikkrampen meer gehad. Dinsdag is het bloedverlies gestopt. Ik ben geen stolsel verloren, alleen dikke druppels rood/ beuin bloed. Het bloed was wel iets vlokkerig/ troebel.
Vandaag hebben we een echo gehad om te kijken of er iets te zien is. Helaas ook inwendig niets te zien. De verloskundige denkt dat ik ivm de lange cyclus misschien pas 4 weken ben, dan is er nog niets te zien op de echo. Over 2 weken hebben we een herhaal echo.
Advies was om over een week wel nog een test te doen. Mocht deze negatief zijn dan weten we genoeg…. Blijft deze positief laten we de herhaalecho doorgaan. Uit onderzekerheid net een test gedaan, daarop stond 2-3 weken zwanger.
Al mijn testen hebben een zichtbare streep, maar hij is niet zo duidelijk als de controle streep. Bij meerdere op de app zie ik wel hele duidelijke dikke strepen….
Het hele verhaal zou passen bij een innestelingsbloeding en ook verklaarbaar waarom er op de echo nog niets te doen is.
Maar toch vraag ik me af, hoe kan ik een week na de bevruchting, voor de innesteling al positief testen?
Wij hopen over 2 weken iets te zien op de echo. Zo niet, geruststellende gedachte dat we weten dat het wel kan en gaan we er positief weer tegenaan.