46 Reacties

2 maanden geleden

Hoi! Ja… mijn tweede kindje is gekomen met een (geplande) keizersnede. En nu ben ik in verwachting van de derde. Deze zal ook weer met een keizersnede komen. Ik vind dat wel spannend, aangezien ze de oude wond open maken. Hoe is dit bij jou?

2 maanden geleden

Mijn dochter is ook geboren middels een keizersnede, nu weer zwanger. Heb afgelopen week ook wat last gehad van de wond, m’n dochter is ook pas net 1 dus ook nog niet mega lang geleden!

2 maanden geleden

Mijn eerste kindje is middels een spoed keizersnede gekomen. Dus ik merk echt dat ik het zo spannend vind allemaal. Gezien je waarschijnlijk mag kiezen tussen een keizersnede of vaginaal.

2 maanden geleden

Hoi, 2 jaar geleden had ik ook een spoedkeizersnede. Nu zal het een geplande keizersnede worden. En dat vind ik wel geruststellend.

2 maanden geleden

Ik ben in 2022 bevallen van mijn zoontje dmv spoed keizersnede en nu 6,5 week zwanger. Ik zou graag voor een VBAC willen gaan als alles goed gaat. Er is bij mij wel een grote niche geconstateerd dus heel spannend of de innesteling goed zit!

2 maanden geleden

Reactie op SAD

Ik ben in 2022 bevallen van mijn zoontje dmv spoed keizersnede en nu 6,5 we ...
Spannend! Hopen van wel 🤞🏽. Hoe zijn ze achter de niche gekomen?

2 maanden geleden

Reactie op Chloé1

Hoi, 2 jaar geleden had ik ook een spoedkeizersnede. Nu zal het een gepland ...
Is dat je al vooraf verteld? Ik heb nog niemand gesproken dus weet eigenlijk niet wat het wordt

2 maanden geleden

Hier ook een spoedkeizersnede gehad in 2021 en weer zwanger. Geen last van mijn wond maar ik vind het wel spannend weer. Ik heb ook de keuze maar die heb ik nog niet gemaakt.

2 maanden geleden

Reactie op AE.

Is dat je al vooraf verteld? Ik heb nog niemand gesproken dus weet eigenlij ...
Vgm is het zo dat je in overleg met je gynaecoloog ‘zelf’ een keuze mag maken!

2 maanden geleden

Reactie op AE.

Is dat je al vooraf verteld? Ik heb nog niemand gesproken dus weet eigenlij ...
Ja, bij de eerste controle bij mijn gynaecoloog na de keizersnede zei ze dat al. Toen was er dus helemaal nog geen sprake van een tweede zwangerschap. Maar dat hoeft daarom bij jou zo niet te zijn hoor. Dit zullen ze zeker nog met je bespreken.

2 maanden geleden

Hier na mislukte inleiding in oktober 2022 ook een keizersnede en nu ruim 4 weken zwanger van de tweede. Mijn keuze zou nu gaan naar een keizersnede

2 maanden geleden

Ik ben zwanger van me derde kindje eerste zoon is via inleiding uiteindelijk met spoed keizersnede geboren , 2e zoon dmv inleiding vaginaal geboren ik had een geplande ks staan , maar had weer een zwangerschapsvergiftiging waar ze me dan drie week voor zouden willen opnemen totdat ik 40 week was Gekozen voor inleiding met het idee als het niet lukt wordt die alsnog geboren (was 37,1 week) inleiding ging voorspoedig en 12 uur later was hij der al , mooiste bevalling wat ik me maar kon wensen dus ga nu ook niet voor een geplande ks

2 maanden geleden

Ik ook zwanger na een geplande keizersnede. Hoop dat ik dit keer vaginaal kan bevallen als de baby niet weer dwars of stuit ligt! Eerste kindje is al 2,5 dus verwacht niet veel last te hebben van litteken

2 maanden geleden

Ik ben bevallen in 2013 met een spoed keizersnede nadat m’n dochter op het laatste moment ging sterren kijken na inleiden.. Ik ben nu 6+6. Als ik nu mag kiezen, dan kies ik voor een normale bevalling. Ivm mijn gezondheid en wonden die minder goed helen lijkt me normaal bevallen wat beter, mocht het echt niet anders zijn, ja dan word het toch een keizersnede.

2 maanden geleden

Reactie op AE.

Spannend! Hopen van wel 🤞🏽. Hoe zijn ze achter de niche gekomen?
Ik had veel klachten zoals bloedingen buiten m’n menstruatie om en pijn bij ovulatie. Toen is in het AMC een niche geconstateerd dmv een gel echo.

2 maanden geleden

Vorig jaar bevallen met spoedkeizersnede na een horrorbevalling. Ik hoop een VBAC dit keer. Maar er gaat nog een heleboel mentale voorbereiding aan vooraf, dat weet ik wel.

2 maanden geleden

Fijn om alle reacties te lezen! Hier ook weer zwanger na een spoedkeizersnede. Ik heb wel het idee dat het litteken wat meer 'trekt', maar misschien ik verbeeld ik het me? Iemand die dit ook voelt?

2 maanden geleden

Ik heb last van een hypertrofisch litteken, dit is verdikt littekenweefsel doordat er teveel collageen wordt aangemaakt (hiervoor heb ik ook nog geen rimpel met bijna 37, maar elk voordeel heb zn nadeel) Ik heb nu sinds een maand een Scarban siliconenpleister op het litteken om de genezing te bevorderen, en het lijkt al een stuk zachter te worden. Het wordt niet vergoed (eigen risico) en is best duur, maar voor mij is het t waard, want ik maak me wel zorgen om het litteken.

2 maanden geleden

Ik heb in 2023 een spoedkeizersnede gehad. Ik wil nu op de uiterste datum dat kan een keizersnede plannen, mocht het daarvoor vanzelf op gang komen dan wil ik gaan voor een vaginale bevalling.

2 maanden geleden

Hier ook een keizersnede gehad in 2022, geen spoed keizersnede. Nu 4 weekjes zwanger