424 Reacties

2 maanden geleden

Hi Ik ben ook opnieuw zwanger na een miskraam. 25 maart hoorde we bij mijn vorige zwangerschap dat het hartje was gestopt met kloppen (was toen tussen de 9 en 10 weken zwanger). Het is een vrij lange nasleep geweest met meerdere behandelingen voor alles uit mijn lichaam was. Ik ben daarna 1x ongesteld geweest en nu weer zwanger. Herken heel erg wat je zegt. Enerzijds ben ik er vrij rustig onder, bij de andere zwangerschap had ik echt een ontstemt voorgevoel (weer alleen niet meer of dat direct was of rond de 6 weken begon) maar ook iedere keer als ik naar het toilet ga bang dat ik bloed. Ik mag gelukkig met 6 weken al komen voor een vroege echo:) die staat gepland voor 10 augustus. Ik probeer het per week te bekijken en te genieten van het feit dat ik weer zwanger vind maar vind het tegelijk ook doodeng om er al te veel van te genieten of te veel vertrouwen te hebben. Het is allemaal dubbel

2 maanden geleden

Hoihoi! Ik heb begin maart een miskraam gehad, met 5+3 ongeveer. Merk dat ik het nu ook spannend vind, ook omdat ik nog weinig kwaaltjes heb. Bij mijn 1e dochter was ik snel misselijk dus dat maakt me onrustig.. Ik denk dat ik nu 4+5 ben. Op 8 aug staat onze 1e echo gepland!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Helaas begin december en eind mei een miskraam gehad, beide met 6 weken. Vandaag 4 weken zwanger. Vorige keer kregen we een vroege echo ivm de eerdere miskraam, maar nu zijn we dan precies op vakantie. Eerste mogelijkheid tot echo zal dan met 7,5 week zijn. Vind dat best spannend! Op vakantie zullen we dus ook de 6 weken grens hopelijk passeren🤞🏻🍀 Succes allemaal en hopelijk kunnen we ook genieten straks😊

2 maanden geleden

Reactie op Lotte - Sarah

Hi Ik ben ook opnieuw zwanger na een miskraam. 25 maart hoorde we bij mij ...
Allereerst gefeliciteerd! En wat heftig joh, zeker die lange nasleep ook. Fijn dat je deze keer ook rustiger voelt, het is dubbel hè? Wat fijn dat je al zo vroeg mag komen! Bij mij wilden ze dat ik op z’n vroegst rond de 7 weken kwam, zodat we gelijk een hartje konden zien (anders zou ik eerst weer in onzekerheid zitten omdat het hartje met 6 weken nog niet altijd klopt, terwijl het dan een paar dagen later wel klopt). Hoe ga jij om met de angsten nu? Ik heb bijvoorbeeld deze avond best wel wat krampen en maak me dan meteen zoveel zorgen. Er is gewoon geen zekerheid en daar kan ik niet zo goed tegen 😅

2 maanden geleden

Reactie op Mamafloor23

Hoihoi! Ik heb begin maart een miskraam gehad, met 5+3 ongeveer. Merk dat i ...
Ah zo spannend! En elke zwangerschap kan ook weer zo anders zijn. Snap dat je je ongerust kan maken doordat je weinig kwaaltjes hebt, maar misschien denk je over twee weken ‘had ik het maar afgeklopt’ 😉 En gefeliciteerd natuurlijk!

2 maanden geleden

Reactie op Sammetje412

Heel herkenbaar! Helaas begin december en eind mei een miskraam gehad, beid ...
Pfff 2 miskramen, wat verdrietig! En spannend inderdaad, dan moet je nu nog wel eventjes wachten. Hopelijk geeft de vakantie ook wat afleiding en ontspanning!

2 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Allereerst gefeliciteerd! En wat heftig joh, zeker die lange nasleep ook. F ...
Ja klopt het staat allemaal zo naast elkaar. Ik probeer te accepteren dat het naast elkaar mag staan en het per week te bekijken. Maar goed dat lukt ook niet altijd hoor. Denk dat het eerste trimester super spannend blijft. Hoop dat we dit keer allemaal een goede zwangerschap mogen hebben

2 maanden geleden

Hi! Hier helaas ook 2 MK gehad in de afgelopen 11 maanden; steeds vrij vroeg.. nu weer zwanger en het blijft spannend- voelt dit keer wel ‘anders’.. hebben jullie dit ook?

2 maanden geleden

Jazeker! Alles wat jij zegt voel/denk ik ook! Vorige keer met 6.3 begonnen met bloeden, nu het gevoel alsof het zoveel beter is! Kwam er vorige keer met 5.2 achter en de test was nu zo donker als de bovenste op de foto! Bij mij zat er daarna 2 weken tussen de mk en de eerste ongesteldheid. Nu 4.1 🥹 ik mag wel al met 6 weken voor een echo! Wel een beetje om gezeurd ook hoor 😛

2 maanden geleden

Reactie op nadinew1007

Hi! Hier helaas ook 2 MK gehad in de afgelopen 11 maanden; steeds vrij vroe ...
Ik heb dat wel! Ben dan wel weer bang dat ik dat mezelf aan t aanpraten ben haha maar de vorige keer had ik ook veel vage klachten en ben was ik ook al heel bang dat t mis ging. Ik heb toen ook helemaal niet gevoeld dat ik echt een kindje zou krijgen, alleen dat ik zwanger was. Deze keer voelt t veel meer echt ‘we krijgen een baby’

2 maanden geleden

Reactie op adlx

Jazeker! Alles wat jij zegt voel/denk ik ook! Vorige keer met 6.3 begonnen ...
Wat fijn dat jij ook voelt dat t nu zoveel beter is! En fijn die vroege echo, voor wanneer staat hij gepland?

2 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Wat fijn dat jij ook voelt dat t nu zoveel beter is! En fijn die vroege ech ...
8 augustus mag ik al heen! Heb al wel echt leuke dingetjes gekocht, omdat het zo goed voelt toch! Jij ook al?

2 maanden geleden

Reactie op adlx

8 augustus mag ik al heen! Heb al wel echt leuke dingetjes gekocht, omdat ...
Ahh leuk! Ik ook al een paar dingetjes ja haha de vorige keer hadden we wat sokjes gekocht, dus vond dat we voor deze baby ook weer wat moesten kopen. En ik heb heel random op Vinted als voor mezelf iets gekocht om aan te doen in de winter met buik 🤣

2 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Ahh leuk! Ik ook al een paar dingetjes ja haha de vorige keer hadden we wat ...
Hahaha ja leuk hè, heb gelijk zin om van alles te kopen 😂😂 kan me niet voorstellen straks je eigen kleding niet meer aan te kunnen 🥹

2 maanden geleden

Herkenbaar, ik heb de afgelopen 13 maanden 2 missed abortions gehad. Beide rond de 7-8 wk gestopt en ontdekt met de termijnecho’s. Laatste met lange nasleep. Ik ga de echo’s dus met angst & beven tegemoet 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Wen-dy

Herkenbaar, ik heb de afgelopen 13 maanden 2 missed abortions gehad. Beide ...
Ohh wat naar zeg! Snap helemaal dat die eerste echo’s dan extra spannend zijn. Wanneer heb je de eerste?

2 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Ohh wat naar zeg! Snap helemaal dat die eerste echo’s dan extra spannend zi ...
Nog niet gepland, word komende week teruggebeld door de verloskundige. Maar ik plan denk ik een vroege met 7+3 (vlak voor mijn vakantie).

2 maanden geleden

Ik ben ook zwanger na een miskraam begin april. Nu 4+3. Vorige keer bij bijna 6 weken een miskraam gehad. Ben nu toch alert op bloedverlies bij iedere keer naar de toilet gaan. Bij mijn eerste zwangerschap (tweeling), voelde ik al van alles en nu niks, alleen krampen en begin deze week even zere borsten. Dat laatste is nu weg. Bij mijn miskraam voelde ik ook weinig symptomen. Zegt natuurlijk niks want misschien is het nu 1 kindje en geen tweeling, maar toch ga je vergelijken en ook met de miskraam. We hebben bij 7 weken een afspraak staan. Moet eerst de 6 weken voorbij zijn. Mensen die dit herkennen en ook weinig symptomen voelen?

2 maanden geleden

Reactie op Tineke_M

Ik ben ook zwanger na een miskraam begin april. Nu 4+3. Vorige keer bij bij ...
Jaaa ik heb ook niet veel symptomen! Bij mijn dochter was ik direct aan het overgeven, nu helemaal niet misselijk zelfs. Heb alleen wat krampjes en een opgeblazen buik 😂 lijk savonds wel 20 weken zwanger hahah

2 maanden geleden

Hi! Wat heftig dat jullie ook allemaal een miskraam hebben moeten meemaken. Ik heb een zoontje van 2 jaar en daarna 2 miskramen gehad. 1 met 10 weken en 1 met 6 weken, ik heb het als erg heftig ervaren. De laatste miskraam was eind februari en nu eindelijk weer zwanger! De angst zit er goed in, maar we proberen positief te denken. 3x is scheepsrecht! Ik heb nog geen echo gepland staan. De gyneacoloog gesproken en volgende week wordt hij gepland als ik circa 6,5e week ben, als het goed is moet er dan al hartactie te zien zijn. Is het een idee om een (app) groepje te maken? Jullie mogen mij wel een bericht sturen via Instagram 'gewooonsimpel' met je nummer, dan maak ik er 1 aan!