435 Reacties
3 maanden geleden
Ergens heel dubbel, maar ook ontzettend fijn dat dit topic er is. Een plekje om de onzekerheid omtrent een nieuwe zwangerschap met elkaar te delen. Ergens zo jammer dat het voor ons nooit meer zo onbezonnen mag zijn. Door het verlies altijd die onrust dat het weer mis kan gaan. Wij hadden in maart een positieve test, maar werd een MA na wel een kloppend hartje gezien te hebben. In juni een curretage gehad, een laaaange cyclus afgewacht en nu weer zwanger! Op 9dpo een positieve test (snel) en vandaag 12 dpo. Genieten is er nog niet bij. Dit is onze vierde zwangerschap, gelukkig wel 1 gezond kindje tussendoor mogen krijgen dus weet gelukkig dat het wel mogelijk is. Nu maar afwachten tot de eerste echo's!
3 maanden geleden
Hoi allemaal! Vanmiddag een positieve test gehad. Nog heeeel licht, dus morgenochtend nog een keer testen. In april hadden wij na ruim een halfjaar eindelijk onze eerste positieve test, helaas werd dit met 5,5 week een miskraam. Tussentijds is het niet meer gelukt en vandaag dus eindelijk weer een positieve test. Ik ben zo intens blij, maar voel ook zo enorm veel angst. Heb de hele week al last van krampen, ben zo bang dat het weer een vroege miskraam gaat worden. Heb ook nog niets tegen mijn vriend gezegd, wil morgen even afwachten en hem dan verrassen. Zijn er hier mensen die in het begin ook veel last van menstruatie krampen gehad hebben en toch een goede zwangerschap hebben gehad?
3 maanden geleden
Ik heb vandaag mijn vroege echo gehad. En eindelijk een mooi hartje, kindje was zelfs iets groter als mijn eigen termijn! Zelf reken ik op 7+3 maar de VK kwam op 8 weken uit 😊 dus het lijkt voor nu positief, volgende week de volgende echo. Komende tijd krijg ik elke week een echo bij de gynaecoloog om alles goed te kunnen blijven volgen (ivm Ascherman en beetje voor mijn eigen gemoedsrust) dus dat is super fijn.
3 maanden geleden
Vandaag nog even een wekenindicator test gedaan en deze loopt mooi op. Dit geeft toch wel een fijn gevoel.
Nu heb ik sinds 2 dagen last van buikpijn, niet heel heftig het is vooral zeurend en steeds aanwezig. Het voelt niet alsof het uit mijn baarmoeder komt maar ook niet echt uit mijn darmen. Het zit wel in mijn onderbuik. Andere hier ervaring mee?
3 maanden geleden
Reactie op Sannevg1
Vandaag nog even een wekenindicator test gedaan en deze loopt mooi op. Dit ...
Ik ook’ vooral in de avond al weken lang. Meer bij m’n eierstokken en flanken..
Bijna 8 weken
3 maanden geleden
Reactie op Sannevg1
Vandaag nog even een wekenindicator test gedaan en deze loopt mooi op. Dit ...
Zoek maar eens bandenpijn op.. is dit herkenbaar?
3 maanden geleden
Hallo allemaal
Ik ben Marlie nu 10 jaar bezig met icsi, (3 puncties 11 plaatsingen) en vandaag 6+5weken nod
In 2016 en 2017 een miskraam gehad die rond deze tijd gebeurde en rond 12-18 weken af kwam.. ik ben dus echt wel alert /bang nu. Volgende week woensdag hebben we een echo..
3 maanden geleden
Reactie op wickey
Ergens heel dubbel, maar ook ontzettend fijn dat dit topic er is. Een plekj ...
Je vertelt het precies zoals ik het ook ervaar. Het eerste wat ik dacht met de positieve test in handen: oh shit. Daar gaan we weer. Ik kan me nog herinneren hoe ik stond te springen bij mijn 2 kinderen, nu helemaal niet. Ik ben natuurlijk tussendoor wel voorzichtig blij, maar ik weet niet of ik de onbezonnen blijheid van m'n 2 kindjes ga kunnen ervaren.
3 maanden geleden
Hallo allemaal, hier een eerste berichtje van mij. Ik heb in dec mijn 2e miskraam gehad na een goede eerste echo. Nu heb ik gisteren ook een eerste echo gehad en merk ik dat ik super angstig en onrustig ben voor herhaling ook deze echo was goed, hebben jullie tips hoe ik deze tijd door kan komen? 2 september heb ik mijn 2e echo gepland staan en 10 september mag ik op intake bij de verloskundige dan ben ik 10 weken
3 maanden geleden
Reactie op Wondertje0425
Je vertelt het precies zoals ik het ook ervaar. Het eerste wat ik dacht met ...
Het zal een andere manier van blijdschap denk ik zijn. Ik kan me voorstellen dat we misschien juist wel éxtra dankbaar kunnen zijn! Juist omdat je het verlies hebt gekend. Ik weet wel dat de blijdschap en vertrouwen komt als ik het kindje voel bewegen. Dus kan er zeker zijn! Helaas is deze eerste fase gewoon k*t 🫢
3 maanden geleden
Hoi,
Vandaag de eerste echo gehad, wat een spanning! Het kamertje bracht meteen herinneringen terug van vorig jaar, toen hebben wij een miskraam gehad. Nu sprak verloskundige dezelfde woorden als toen uit tijdens de echo “dit is niet wat ik hoop te zien” gevolgd met “je hebt toch geen bloedverlies gehad”. Na zoeken, vond ze eindelijk een holte, met daarin een boontje en een sterke hartfrequentie. Het was moeilijk te vinden, vermoedelijk door darmen of stand baarmoeder na eerdere keizersnede… nu gezet op 7+4 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Leonie2261985
Hallo allemaal, hier een eerste berichtje van mij. Ik heb in dec mijn 2e mi ...
Heel herkenbaar helaas.. gister mijn eerste echo gehad, zelfs een hartje gehoord maar de gerustheid is er nog niet. Ben ook een eind terug gezet, 4 dagen. Nu kan dat kloppen op basis van een late ovulatie, maar daardoor zit er nog een rem op mijn blij zijn.
Mijn tweede echo staat ook op 2 september gepland, hopelijk kunnen we daarna allebei oprecht ervan gaan genieten ♥️
3 maanden geleden
Reactie op Mamakimb
Heel herkenbaar helaas.. gister mijn eerste echo gehad, zelfs een hartje ge ...
Wat toevallig dat we gelijk lopen met de echo's ik hoop echt te kunnen gaan genieten na de 10 weken echo, hoop dat het voor jou ook allemaal goed komt
3 maanden geleden
Reactie op wickey
Het zal een andere manier van blijdschap denk ik zijn. Ik kan me voorstelle ...
Ik heb helemaal niet stilgestaan bij de fase waarin je kindje gaat bewegen.. Bedankt voor je reactie, ik zal me hier eens op gaan focussen 🤗 op naar de grote dankbaarheid als alles goed gaat!
3 maanden geleden
Reactie op Jacky2020
Hoi,
Vandaag de eerste echo gehad, wat een spanning! Het kamertje bracht ...
Pfoee, dat moet ook echt even heel spannend zijn geweest. Wat fijn dat je toch goed nieuws hebt gekregen! De eerste mijlpaal is bereikt, een goede eerste echo! Gefeliciteerd 🥰