435 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Inge026
Jaa!! Echt zo ontzettend blij mee! Ook omdat ik voordat ik de echo had en n ...
Ja zo is het, dat is nog niet te zeggen en als dat wel zou zijn, dan is 2 dagen verschil echt weinig! Althans bij mij scheelde het 4 dagen en de verloskundige leek zich totaal geen zorgen te maken. Dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen. Kun je nu een beetje meer genieten? Blijft wel gewoon vervelend dat bloedverlies.
2 maanden geleden
Reactie op wickey
Wauw! Dat is een hele mooie plot twist! Gefeliciteerd met het goede nieuws. ...
Het is nog niet helemaal duidelijk maar het is mogelijk dat ik zwanger was van een meerling
2 maanden geleden
Bij ons was gelukkig ook alles goed bij de echo, maar ik vroeg me af of hier meer vrouwen zijn die het heel moeilijk vonden om voor de echo te gaan. De vorige keer zijn ze bij ons met de termijnecho er achter gekomen dat het fout zat, en ik vond het heel zwaar om weer naar diezelfde ruimte te moeten gaan. Wat ik niet verwacht had was dat ik het ook heel moeilijk vond om al die hoogzwangere vrouwen in de wachtkamer te zien; dat had ik eigenlijk al moeten zijn. Ik was best verbaasd in hoeverre het verdriet van de miskraam door de blijdschap van het goede nieuws heen kwam fietsen, heb erg zitten huilen achteraf.. Zoveel verwarrende gevoelens..
2 maanden geleden
Reactie op Leoniee123
Bij ons was gelukkig ook alles goed bij de echo, maar ik vroeg me af of hie ...
Dit herken ik wel.
Vorig jaar zat ik tussen de zwangere vrouwen in de wachtruimte om vervolgens te kijken of mijn miskraam compleet was.
Nu in dezelfde ruimte was mijn vitaliteitsecho goed gelukkig. Ben zo bang voor de termijnecho merk ik - ben bang dat dit blijft door eerdere ervaringen.. lastig hoor
2 maanden geleden
Reactie op Leoniee123
Bij ons zijn er verschillende wachtruimtes. Alles in verband met miskraam was een ruimte weg van de duidelijk zwangere vrouwen.
Nu natuurlijk terug in de ruimte met duidelijk zichtbare vrouwen en dat laat me ook niet onberoerd maar ik probeer me op deze nieuwe zwangerschap te focussen. Doordat ik deze keer zo ellendig ben, eist deze zwangerschap ook wel al mijn energie.
2 maanden geleden
Stress zit zo hoog. We naderen de periode dat de vorige zwangerschap misliep (9+3). Vandaag (8+6)
Echo's waren tot nu toe goed. Hcg vandaag is ook wat te verwachten valt. Ik heb zeer veel kwaaltjes: non-stop misselijk, moe, opgeblazen maar ook weer bruinverlies. Ik weet dat dit niet noodzakelijk iets betekent maar ik had dat vorige keer ook dus nu zit ik echt extreem in de stress.
2 maanden geleden
Reactie op WAZI
Stress zit zo hoog. We naderen de periode dat de vorige zwangerschap mislie ...
Hou vol! Ik leef met je mee
2 maanden geleden
Reactie op Leoniee123
Voor mij ook herkenbaar. In ons ziekenhuis zit fertiliteit tegenover kno. Ze delen de wachtkamer. Ik had een afspraak bij de kno, maar het vloog me meteen weer aan. Ik heb dinsdag aanstaande een vitaliteitsecho gepland staan bij de gynaecoloog, maar sliep afgelopen weken zo slecht dat ik een vroege ‘pret’echo heb laten maken. Gelukkig snapte te echoscopiste dat het voor mij echt niet voor de pret was. Mooi kloppend hartje gezien. Mooi vruchtzakje. Dus de rust is weer even teruggekeerd. Hopelijk de eerste afspraak bij de gynaecoloog iets minder zenuwslopend dan de vorige keer. Voelde toen ook echt mn hart kloppen als een malle. Blijft niet niks wat we mee hebben gemaakt.
2 maanden geleden
Wij hebben 20 juni een vrij heftige miskraam met enorm label nasleep gehad en thank god gelukkig weer snel zwanger! Volgens m'n eigen berekening nu 6+3 en op 10 september de eerste echo. Het duurt een eeuwigheid, wil eigenlijk maandag nog kijken of de test is opgelopen naar 3+, maar tot nu toe geen bloedverlies en steeds meer kwaaltjes, dus goede hoop. Maar bloedzenuwachtig voor de eerste echo en gelukkig heb ik de liefste vriend die me met beide beentjes op de grond houdt. ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Gerie Simone
Wij hebben 20 juni een vrij heftige miskraam met enorm label nasleep gehad ...
Hi Gerie, toevallig ben ik precies even ver als dat jij bent: nu 6w4d. Ik heb zelf eergisteren getest omdat ik minder kwaaltjes heb dan een week geleden en dat had ik beter niet kunnen doen. De test was veel lichter dan voorheen en het duurde heel lang voordat het tweede lijntje kwam. (Ik weet niet of de test goed was, want de achtergrond was een beetje gelig/troebel zelfs in vergelijking met de anders witte achtergrond, maar toch maakte het me erg ongerust). De verloskundige gaf aan dat je beter niet meer kunt testen met deze termijn, dus dit zou ik jou dus ook adviseren. Ik heb mijn echo van 10/9 gelukkig kunnen verplaatsen naar 6/9 omdat ik toch wel erg onrustig en angstig ben. Afwachten dus deze week 🙏.
2 maanden geleden
Na mijn heftige miskraam in 2022 was ik afgelopen week weer voor de eerste echo bij dezelfde verloskundige praktijk. Ik vind het een hele fijne, moderne praktijk met een mooie filosofie. Alleen had ik al bij binnenkomst een naar gevoel en allerlei flashbacks. We moesten eerst 25 min wachten zonder excuses en ik ging zowat van mn stokje van zenuwen.
De verloskundige bleef ook maar doorvragen hoe ik het destijds heb ervaren en ik begon in paniek te raken, mijn vriend hielp me gelukkig. Ik voelde niet echt die geruststelling die ik graag had willen voelen.
Ik heb er gewoon helemaal geen fijn en leuk gevoel bij, en ik twijfel of ik moet overstappen naar een andere verloskundige om ‘opnieuw te beginnen’. Heeft iemand anders dit ook?
2 maanden geleden
Goedenmorgen moeders, zulke herkenbare verhalen. Ik ben nu onverwachts zwanger geraakt wat natuurlijk niet ongewenst is maar officeel is dit mijn 6de zwangerschap en van de 6de zwangerschap heb ik twee lieve kindjes rondhuppelen. Elke miskraam was bij mij ook anders de eerste miskraam en zwangerschap heb ik gekozen voor een corrutage tweede miskraam plaste ik uit waardoor ik de volgende maand zwanger was van mijn zoontje de derde miskraam heb ik gekozen voor 2 tabletten dat heeft 7 maanden geduurd voordat mijn baarmoeder schoon was en nadat zo was kreeg ik mijn dochtertje. Nu ben ik onverwachts zwanger geraakt en 6 september krijg ik mijn eerste echo en ik ben eigenlijk meer nieuwgierig dan bang.
Zoals de meeste vrouwen niet weten der is een mevrouw die onderzoek heeft gedaan naar miskramen en daaruit is gebleken dat grotendeels van de miskramen door de man zijn zaad ontstaat niet alleen de vrouwen moeten gezond doen maar ook de mannen.
Succes moeders en alles goed komt!
2 maanden geleden
Reactie op nicoletegel
Hi Gerie, toevallig ben ik precies even ver als dat jij bent: nu 6w4d. Ik h ...
Dank je wel voor je reactie :) Ik wacht het toch ook nog maar even 'rustig' af. De kwalen worden hier toch wel steeds heviger, dus ik ga er maar vanuit dat dat goed is. Nog acht daagjes wachten, dat is te doen 😅 Maar ben wel reuze benieuwd! Ik snap dat je wat onrustig bent als de kwalen wat minder worden. Hopelijk hebben we beide een goede echo! 🤞🏻
2 maanden geleden
Hi allemaal,
Heel herkenbaar om die gevoelens richting de echo te lezen. Hoewel we al een hartje hadden gehoord twee weken terug was de opluchting er nog niet. In aanloop naar vandaag geprobeerd er niet teveel bij stil te staan maar toch veel dromen gehad over echo’s, daardoor ook vaker wakker gelegen en de dagen afgeteld. Vanochtend was het zover. De termijn waar we in november hoorden dat het mis was en die we de 3 keren daarna niet eens mochten halen. Met een knoop in de maag in de wachtkamer, maar gelukkig 5 minuten eerder aan de beurt. Snel de behandeltafel op en toen een zucht van verlichting, wat een verschil met 2 weken terug.. Ons “boontje” is 2 cm, heeft een flink stevige hartslag en ben daarmee vooruit gezet naar de exacte datum die ik in mijn hoofd had obv de gemeten ovulatie en gevoelde innesteling. Er is nu geen twijfel: er zit écht een babytje in mijn buik. 8 weken en 4 dagen vandaag!! Ik merk dat ik daarom ook eindelijk blij mag zijn van mezelf en vooruit durf te denken. Morgen vertellen we het onze ouders en beste vrienden die van onze struggles afweten 🥰
2 maanden geleden
Na mijn heftige miskraam in 2022 was ik afgelopen week weer voor de eerste ...
Bij dit soort dingen is het gevoel dat jij erbij hebt het allerbelangrijkste. En dat moeten zij als zorgverlener als geen ander snappen. Je geeft aan dat de praktijk verder wel heel fijn is, wellicht loont het zich dan om het aan te kaarten en aan te geven wat voor jou op dit moment de meeste steun geeft?