424 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Mamafloor23

Ik kon direct terecht bij de verloskundige vorige keer toen ik bloedingen k ...
Ik wil dit inderdaad morgen nog eens navragen of dit een mogelijkheid is. De vorige zwangerschap had ik hetzelfde en toen kreeg ik wel een vroege echo om te checken of er wel of geen zwangerschap te zien was.

2 maanden geleden

Reactie op Sarah9010

Zojuist achtergekomen dat ik zwanger ben. Eind juni/begin juli een miskraam ...
Wauw wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent! Maar de schrik zit er vast nog in omdat het zo recent is. Ik hoop zo dat het nu voorspoedig mag verlopen voor je 🤍

2 maanden geleden

Oow heel erg herkenbaar, ik heb nu 2 miskramen achter de rug maar door een reeks aan medische problemen als gevolg van de miskramen zijn die heel hard aangekomen. Vorig jaar eind mei had ik een echo waarop helaas geen hartje te zien was met net geen 8 weken. Deze miskraam en alles wat er bij kwam kijken aan operaties en ingrepen was eind september “verholpen” een maand daarna bleek ik opnieuw zwanger maar helaas begin december opnieuw een foute echo met 7 weken en geen hartje. Ook deze miskraam eindigde in een hoop ziekenhuis bezoekjes, en eind april ben ik eindelijk medisch gezien klaar met deze miskraam. En nu dan weer een positieve test in mijn handen… Ik weet totaal niet wat ik er van moet verwachten, ik weet door de onderzoeken en testen die ondertussen gedaan zijn in het Erasmus MC én spaarne ivm ascherman die ik de eerste miskraam heb gekregen dat er geen bijzonderheden zijn met mij of partner. En toch kan ik niet helemaal blij zijn, zeker niet zoals de eerste keer. Ik vind het doodsbenauwd om eerlijk te zijn…

2 maanden geleden

Reactie op Gwennh87

Oow heel erg herkenbaar, ik heb nu 2 miskramen achter de rug maar door een ...
Wat heftig hè, vooral ook die hele medische nasleep. Nooit bij stil gestaan wat er allemaal bij komt kijken. En dan van de ene onzekerheid (lukt het weer) in de andere (gaat het goed). Ik duim mee 🍀

2 maanden geleden

Gefeliciteerd lieve meiden!!! 🙏🏼 ik lees zoveel dezelfde gedachten en soms ook wel angsten. Vandaag was ik 3 dagen overtijd en heb vanochtend pas met CB digitaal durven testen; en gewoon zwanger! Op 1 maart heb ik een curretage gehad, na een missed abortion. Hartje is gestopt toen na 9 weken en ik vond het heel heftig om daarna nog bijna een maand rond te lopen met het kindje nog in m’n buik. Jullie mogen allemaal al vrij vroeg voor de echo, ik hoop dat ze dat hier ook doen. ❤️ Vorige zwangerschap bleef ik best lichte testen houden en ook CB digitaal kwam maar tot 1-2 weken, en nu bij deze zwangerschap vanochtend 2-3 weken, dus dat geeft me wel vertrouwen. Fijn om hier met jullie te kletsen en elkaar op de hoogte te houden. Qua klachten merkte ik op vakantie in de auto dat ik weer begon te kokhalzen, en ik ben nu sinds 1,5 week steeds heel licht in m’n hoofd. Dat had ik vorige keer ook. Zijn jullie bang voor de eerste echo? Ik vind het wel spannend. Vorige keer zagen we bij de eerste echo namelijk al dat de groei van het kindje achter liep; had toen 8+2 moeten zijn maar echo liet 6+2 zien.. toen een week in spanning gezeten en daarna was het hartje dus gestopt met 9 weken… Veel liefs, laten we vertrouwen hebben dat deze kindjes bij ons blijven 🌈

2 maanden geleden

Reactie op Jo43

Vandaag 4+3 weken. Ik was al onzeker door de missed abortion in februari, m ...
Wat heftig… 🙏🏼 dat lijkt dan een eeuwigheid je tot 13 augustus. Heel veel sterkte

2 maanden geleden

Reactie op Jo43

Ik wil dit inderdaad morgen nog eens navragen of dit een mogelijkheid is. D ...
Ik kon vanochtend terecht en het is helaas weer uitgelopen op een miskraam. Dit gevoel had ik al. Gelukkig is het nu geen lange nasleep zoals in februari.

2 maanden geleden

Reactie op Jo43

Ik kon vanochtend terecht en het is helaas weer uitgelopen op een miskraam. ...
Ach wat vervelend ontzettend vervelend! 😭 hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen.. sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op Jo43

Ik kon vanochtend terecht en het is helaas weer uitgelopen op een miskraam. ...
Wat verdrietig, sterkte!

2 maanden geleden

Hee wat een fijn clubje! Ik merk dat ik nog niet helemaal in die blije bubbel zit zoals mensen in andere groepjes zijn. Hier in december een spontane miskraam gehad met 6 weken. Na 2 rondes was ik weer zwanger, maar helaas kregen we tijdens de echo met 9 weken te horen dat het hartje was gestopt. Vervolgens een mega lange nasleep van bijna 3 maanden. Daarna 1 keer ongesteld geworden en dan vanochtend de duidelijke CB test met "zwanger". 🙏🏻 Het voelt niet onbeladen en ik merk dat ik nog niet te blij durf te zijn, maar dat ik het vooral als eerste stap in de goede richting zie. Hopenlijk mogen we allemaal een mooivl voldragen zwangerschap hebben en gezonde kindjes op de wereld zetten! 🥰

2 maanden geleden

Vandaag positief getest. 3 april uitgerekend maar durf nog niet heel blij te zijn omdat ik begin mei een miskraam bij 5 wkn heb gehad. Bij de zwangerschap van mijn zoontje (2,5 jaar) is 1 eierstok weggehaald en sindsdien is mijn overgebleven eierstok heel gevoelig. Ik voel mijn eiersprong altijd goed en rond de innesteling een aantal dagen steken gehad. Nu sinds 2 dagen weer steken, af en toe krampen en gevoelige borsten. Tijdens mijn miskraam had ik veel meer symptomen (lage rugpijn en misselijk) dus hopelijk deze keer een voorspoedige zwangerschap.

2 maanden geleden

Hi! Ik heb een week voor jou een miskraam gehad bij 6+6. Nu waarschijnlijk zwanger. Ik zeg waarschijnlijk omdat het niet helemaal duidelijk is of dit oud of nieuw hcg is. De gyn zegt dat een weken indicator met 2-3 weken wel veel is voor hoelang het geleden is. Ik vind het allemaal heel spannend en was eigelijk nog beetje aan het herstellen, maar des al niet te min erg welkom natuurlijk! 💕

2 maanden geleden

Hey, Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat ik zwanger ben. Ontzettend gezegend maar ik ben ook erg bang om weer blij te zijn. Ik heb op 3-06 een MK met 7.4 weken gehad.. dus zo blij dat we weer zo snel zwanger mochten raken. Volgens de app ben ik uitgerekend op 07-04-2025 na miskraam🥰. Ik blijf ook doortesten! Met elk pijntje denk ik terug aan mijn MK. Ik vind het zo spannend, maar inderdaad je kan niet meer doen dan wachten. Andere kant ben ik er ook meer rustig onder? Heel anders dan de eerste keer zwanger zijn? Ik ben benieuwd naar je echo en idd dan duurt 16-08 nog zolang😱. Ik ga vrijdag de VK bellen, toch nog beetje huiverig.

2 maanden geleden

Reactie op Jo43

Ik kon vanochtend terecht en het is helaas weer uitgelopen op een miskraam. ...
Sterkte jolande!

2 maanden geleden

Hoihoi ik heb begin maart ook een miskraam gehad met 8 weken ongeveer. Ik heb ook weer een positieve test in me handen mogen hebben en ben nu volgens mijn berekening 4+1 teste al met 4 dagen voor mijn NOD heel duidelijk positief en echt al een knal streep ook en de CB geeft 2-3 aan dus wellicht is mijn eisprong eerder geweest. Maar ik vind het ook echt heel spannend ik kon bij m’n eigen verloskundige pas 26 augustus terecht vanwege ook dat k op vakantie ga nu heb ik via Jan koning echo bureau een afspraak gemaakt op 13 augustus die kan al vroeg de hartslag horen dus heel erg spannend allemaal ! Al moet ik zeggen dat ik wel een goed gevoel heb deze keer en geen buikkrampen wat k de vorige keer wel had 🍀🍀

2 maanden geleden

Hee! Ik ontdekte zojuist dit topic, wat een fijn idee.. ik ben nu naar schatting 4+1 na een MA in november die uiteindelijk toch vanzelf op gang kwam een paar dagen na de echo en twee vroege miskramen in februari en mei. Ik herken dus helemaal wat jullie zeggen over geremd blij zijn en nog een slag om de arm houden. Ik hoop mijn rust te vinden na de eerste echo, al merk ik ook dat ik het spannend vind om de verloskundige voor 6 weken te bellen aangezien ik die ook twee keer weer heb af moeten zeggen. Ze zijn fantastisch en meelevend, maar toch knaagt het een beetje. Hoewel ik absoluut niet bijgelovig ben, hierin dan toch ineens wel. Die verdraaide hormonen ook…

2 maanden geleden

Reactie op Roos9876

Hi! Ik heb een week voor jou een miskraam gehad bij 6+6. Nu waarschijnlijk ...
Wat spannend voor je!! Kun je geen bloedtest aanvragen en dan om de paar dagen herhalen om te kijken of het hcg oploopt? 1 maart ben ik gecuretteerd en had 5 weken erna licht positieve test en m’n Vk zei toen ook dat het wrs nieuwe zwangerschap was. Uiteindelijk 2 weken voorzichtig blij geweest met nieuwe zwangerschap, maar bleek toch nog hcg van m’n oude zwangerschap te zijn. Uiteindelijk kreeg ik ook bloedonderzoeken en pas na 6 weken was het uit mijn lijf, zat toen op waarde 8 en paar dagen erna op 5, naar zo wist ik wel waar ik op kon rekenen. Zo verwarrend kan het zijn dan hè? 2-3 weken lijkt me ook best veel hcg denk ik, maar ik ben natuurlijk geen arts. Hoop zo dat je gewoon zwanger bent opnieuw!

2 maanden geleden

Ik heb vandaag een positieve test gehad na een miskraam vorige maand. Heel onwerkelijk. Steeds aan het voelen of ik krampen heb of ongesteld word. Ik zit op 10dpo maar heb nog geen enkel streepje op een sensitest. Wel twee keer getest met clearblue met woorden. Kan ik dit dan vertrouwen? Deze waren beide positief maar op de simpele testen zie ik nog niks. Dit was bij mijn miskraam in het begin ook en liep slecht op..

2 maanden geleden

Reactie op mamavanxxx

Ik heb vandaag een positieve test gehad na een miskraam vorige maand. Heel ...
Sensitest is iets minder gevoelig dan de clearblue, dus het kan zeker!

2 maanden geleden

Vandaag helaas een vroege miskraam met ongeveer 4.5 week.. spannend allemaal om het zo’n eerste keer mee te maken en gek dat het zo abrupt ook weer eindigde. Ik vraag me nu wel af hoe ik precies weet wanneer ik weer vruchtbaar ben.. iemand ervaringen? Ik had een cyclus van 24 dagen.