435 Reacties

3 maanden geleden

Hi Hannah, Heel herkenbaar je verhaal.. Ik heb ook op 29 juni mijn eerste miskraam gehad na 6 weken. Nu ben ik weer opnieuw zwanger, ik had zondag een vroege positieve test en maandag een normale positieve test! Ik had donderdag en vrijdag bruine / roze afscheiding en krampen (volgens mij innesteling) en daarna ook nog een aantal dagen gekke buikkrampen. Ik merk dat ik ook veel angst gedachtes heb en minder enthousiast kan zijn dan vorige keer bij het eerste nieuws. Ik mocht ook de eerste echo doen op 17 augustus maar ik heb het idee dat ik dan nog helemaal niet op 7 weken zit en ze dus geen kloppend hartje nog kunnen zien (?) Ik had 14 juli mijn ovulatie en 29 juli pas mijn eerste positieve test..Ik heb hem nu wel op 20 augustus gepland. Volgens de verlogkundige ben ik (tijdelijk) op 4 april uitgerekend en dus 4.5 week zwanger nu. Fingers crossed dat het dit keer goed uit gaat pakken <3 Liefs en sterkte toegewenst

3 maanden geleden

Reactie op Q-1993

Vandaag helaas een vroege miskraam met ongeveer 4.5 week.. spannend allemaa ...
Hee wat super naar om te horen en het gevoel herken ik erg goed eerst ben je helemaal blij en vervolgens krijg je een klap in je gezicht dat het toch niet zo mocht zijn bij mij was de eisprong 8 dagen na de laatste dag dat ik bloed verloor net zo als bij mijn menstruatie. Ook zag ik het bij naar de wc gaan dat mijn afscheiding dik en plakkerig was toen voor de zekerheid een ovulatie test gedaan maar mijn eigen gevoel zat goed gelukkig

3 maanden geleden

Reactie op Q-1993

Hoi Q, wat naar😞 en ook gek he, om dit zo mee te maken. Sterkte in deze moeilijke tijd en pak ook lekker je rust🤍 Je cyclus komt in principe vanzelf weer op gang, tenzij er bijvoorbeeld nog veel restweefsel zit, maar omdat je nog zo kort zwanger bent is die kans daarop volgens mij niet zo groot. Mijn normale cyclus is 4 weken en ik werd zo'n 4,5 a 5 weken na het begin van de miskraam weer ongesteld. Maar neem ook je tijd. Voor mijn gevoel kon het niet snel genoeg opnieuw beginnen, maar heb mezelf toen eerst getrakteerd op een goede vakantie en merk wel dat de tijd de onzekerhei/angst heeft laten verdwijnen. Nogmaals sterkte 🤍

3 maanden geleden

Reactie op Rlx

Hi Louise, kan het kloppen dat ik je berichtje nog niet heb gezien? Let op ...
Ik zit er al in hoor!😊

3 maanden geleden

Reactie op Q-1993

Wat ontzettend vervelend, sterkte! Ik heb de volgende cyclus gewoon weer een ovulatie gehad. Mijn miskraam begon 28 juni en 20 juli ovuleerde ik weer. En tada nu zwanger. Het kan dus ook heel snel weer terug op de rit zijn :). Sterkte met dit een plekje geven! Ik vond dat nog best pittig

3 maanden geleden

T lijkt voor mij alsof ik stil sta en de wereld door gaat wachtend op de eerste echo. Denk er de hele dag aan en het word een beetje ongezond. Zo bang voor een miskraam weer... heeft iemand tips? Kan mezelf ook echt niet toe zetten om iets te gaan doen.

3 maanden geleden

Reactie op Q-1993

Veel sterkte! Ik heb vanmorgen precies hetzelfde ontdekt. Zo’n raar gevoel dat je binnen 1 week stiekem heel blij bent en begint te hopen door een positieve test, maar dat binnen een paar dagen die hoop compleet weg is. Vind het nu vooral erg verwarrend en verdrietig. Heeft iemand ervaring bij hoelang de miskraam bloeding ongeveer duurt bij 4+6? Vind het zo vervelend om er continue aan herinnerd te worden..

3 maanden geleden

Reactie op silper123

Veel sterkte! Ik heb vanmorgen precies hetzelfde ontdekt. Zo’n raar gevoel ...
Ik had vorige keer een miskraam bij 5+3 en dat duurde 4 dagen lang. Maar het verschilt heel erg per persoon. Heel veel sterkte!

3 maanden geleden

Reactie op silper123

Veel sterkte! Ik heb vanmorgen precies hetzelfde ontdekt. Zo’n raar gevoel ...
Helemaal mee eens! Bij mij was het gisteren hevig met menstruatiekrampen en veel bloed verlies. Vanaf gisterenavond geen buikpijn meer, vandaag verlies ik af en toe was ‘vliesjes’ of wat het dan ook mag zijn.. voelt als een van de laatste dagen gewone menstruatie. Vanochtend verloskundige aan de telefoon, kan een week duren maar kan ook dat er morgen alweer vanaf ben. Verschilt heel erg per persoon.. denk zelf dat deze week wel weer over is aangezien het nu al zo licht bloedverlies is .. voor jou ook veel sterkte en laten we hopen het de volgende keer ons wel lukt 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Lovetobeamom1

T lijkt voor mij alsof ik stil sta en de wereld door gaat wachtend op de ee ...
Herkenbaar hoor… ik weet wel echt dat de manier waarop we denken invloed heeft of alles in ons lichaam. Dus probeer een soort mantra te formuleren en dat te herhalen zodra je onrust voelt. ‘Ik ben zo blij dat het goed zit en ik heb vertrouwen in m’n lichaam en in dit kindje.’ ❤️ Heeft in elk geval positief effect op je gedachten en ik weet dat angst alles kleiner maakt, dus probeer van angst naar vertrouwen te bewegen. Hoe moeilijk ook soms, ik herken het na m’n miskraam, maar deze mindset helpt wel. Als het fout gaat heb ik daar toch geen invloed op dus dan kan ik maar beter genieten nu, in plaats van zorgen maken. 😘❤️

3 maanden geleden

Ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad met 5 weken. Deze maand weer zwanger geraakt, super fijn maar ook spannend 🙏🏼 Ik heb pas een eerste echo op 3 september. Gevoelsmatig vind ik dat heel erg laat. Maar probeer ook vertrouwen te hebben in mijn lichaam en mee te gaan met deze ‘flow’. Zijn er mensen hier die al eerder een echo hadden aangevraagd? En was dat fijn?

3 maanden geleden

8 jaar geleden een vroege miskraam met 5+4, hierna 2 goede zwangerschappen gehad. Vorig jaar een misser abortion, op de echo met 7 weken bleek dat de groei op 5+3 zat. Na een week zat de meting nog steeds op 5+3. Uiteindelijk de natuur zijn gang laten gaan en is met 10+2 de bloeding begonnen en ben ik met 11+1 het vruchtje verloren. Nu opnieuw zwanger en ik vind het zo spannend allemaal! Volgens de berekening zit ik nu op 4+5. 16 augustus de eerste echo gepland met 6+6, volgende week gaan we een weekje op vakantie, en ik mag als ik er behoefte aan heb 12 augustus m’n hcg laten prikken en dan op 14 augustus herhalen om te kijken of het mooi op loopt, zodat ik misschien wat rustiger ben. dan ben ik de 6 weken voorbij en dus de termijn van de vorige miskramen. Wederom zoals bij al mijn zwangerschappen weinig tot geen symptomen, dus ook niets waar ik aan kan merken dat ik überhaupt zwanger ben. Tot nu toe lopen de clearblue netjes op van 1-2 naar 2-3. Na het weekend nog een keer en dan hopelijk een 3+ en dan stop ik met testen🙈 Ik hoop enorm dat we begin april ons 3e kindje vast kunnen houden❤️

3 maanden geleden

Dit keer eindelijk een keer echt opgelopen, geeft me goede hoop! Donderdag echo 🥹

3 maanden geleden

Reactie op adlx

Dit keer eindelijk een keer echt opgelopen, geeft me goede hoop! Donderdag ...
Wat fijn!!! 🙏🏼

3 maanden geleden

Lieve meiden, Even een vraagje. Vandaag dus 5 weken, testen lopen mooi op. In januari bij 8,5 week slechte echo, week erna hartje gestopt. 3,5 week later curretage. Heel gek maar sindsdien weeg ik standaard 5 kilo meer. Wat ik ook doe, het gaat er niet af. Is nu ook niet zo belangrijk en is waarschijnlijk hormonaal, maar vroeg me af of er meer meiden zijn die dit hebben na hun miskraam of curretage. Weeg al jaren altijd hetzelfde, maar nu dus 5 erbij. Liefs!

3 maanden geleden

Reactie op Bebeontheway

Ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad met 5 weken. Deze maand weer ...
Ik ben nu 4+6 weken zwanger. En ik had eigenlijk de echo gepland staan op 21aug. Maar ik heb gevraagd of het niet eerder kon omdat ik niet zoveel geduld heb 🫣 en dat mocht zeker want de stress die ik ervan heb was dan ook weer niet goed. Dus nu hebben we de echo op de 14de. Scheelt toch weer een weekje spanning 👍

3 maanden geleden

Reactie op Meadje

Ik ben nu 4+6 weken zwanger. En ik had eigenlijk de echo gepland staan op 2 ...
Wat fijn!!! Zijn ze makkelijker dan bij mij, 6+6 vonden ze echt te vroeg dus nu 7+2. Aftellen voor jou!

3 maanden geleden

Ook ik ben nu zwanger. Heb al een dochtertje van bijna 2. Vóór haar heb ik twee miskramen gehad en na haar 3 miskramen. Merk dat ik nog totaal niet kan genieten. Ik ben nu 4.2 weken en niet echt symptomen. Soms wat steekjes in mijn buik en heel licht gevoelige borsten aan de zijkant. En tja wat moe, maar heb een actieve dochter die al paar weken om 5.30/6.00 uur wakker wordt dus zal daar ook wel mee te maken hebben. Nu struin ik soms het liefst de hele dag op deze forums om bevestiging te zoeken dat deze zwangerschap goed gaat. Maarja dat weet natuurlijk niemand. Heb verloskundige nog niet gebeld. Pas van plan om over een weekje te doen en ik wil juist geen vroege echo, maar pas bij 8 weken, eerdere vroege echo’s hebben mij alleen maar in twijfel gebracht. Maarja.. dat is dan wel nog wachten tot eind augustus. Spannend allemaal!

3 maanden geleden

Vanochtend een positieve test gehad. In april hoorden we bij de 10 weken echo dat het vruchtje was verdwenen, toen 12 april een curettage gehad. Nu exact 12 april uitgerekend. De laatste tijd was erg heftig, de miskraam is me enorm tegengevallen, en nu dus een enorm dubbel gevoel. Fijn om weer bezig te zijn, maar ook heel spannend!

3 maanden geleden

Hier ook zwanger na een miskraam in december 2023. Merk dat ik het wel spannend vind, Ga morgen de verloskundige bellen en een afspraak voor echo plannen.