435 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op kipje1988
Wat vervelend dat je dat had/hebt.. hoe is het nu? 🤞🏻🤞🏻🍀
Het is wel weer gestopt, maar het maakt je zo onzeker, niet normaal. Loop de hele dag met een maandverband in en bij alles wat ik voel check ik..
heb daarnaast ook helemaal geen symptomen, dus ik ben weer aan het billen knijpen.
3 maanden geleden
Reactie op Saarrow
Ik had vanmiddag weer wat roze bloedverlies. Ik ben zo bang voor miskraam n ...
Hier ook vanmiddag.. maakt je zo onzeker hè.. hier ook een MA en vroege miskraam achter de rug..
3 maanden geleden
Reactie op Saarrow
Vreselijk onzeker! Ik duim voor ons. Wanneer heb jij de eerste echo?
Ik moet nog bellen met de verloskundige.. vind het dan altijd zo echt worden dus stel het een beetje uit. Verwacht ergens over 3 weken langs kan komen voor echo..
Bij mij is het bloedverlies nu weer gestopt, wat een rollercoaster.
Hoe is het nu bij jou? Jij wel al een datum voor echo?
3 maanden geleden
Ik heb in maart een miskraam gehad. Met 7 weken hadden we een echo waarbij we het hartje zagen kloppen. Bij de 12 weken echo bleek het kindje met 7+6 overleden te zijn. Uiteindelijk met een pil de miskraam moeten opwekken.
Ik ben nu weer zwanger, en de testen lopen mooi op. Ik vind het alleen zo spannend dat ik de vorige keer niets merkte van dat het mis was, tot de echo!! Ik heb nu de eerste echo pas met 8 weken gepland, omdat ik anders de eerste echo toch niet zou vertrouwen.
Vinden jullie het nu extra spannend?
3 maanden geleden
Reactie op Ronsko
Ik heb in maart een miskraam gehad. Met 7 weken hadden we een echo waarbij ...
Same.. wij hadden in januari een goede echo met 7 weken en doordat iets (geen idee wat) in mij zei: het zit misschien niet goed, heb ik met 9 weken weer een echo gehad en toen zagen we dat het hartje gestopt was met 7+2. Daarna nog in juni een vroege mk gehad met 5+1 week maar daar wist ik al na 2 dagen door niet oplopende testen dat het niet goed zat. Nu inmiddels 5+1 week weer en deze x liepen de testen wel mee op maar ben zoooo onzeker nu.. ik wil een echo met 7 weken (heb nog niet gebeld ben dat aan het uitstellen merk ik) en dan nog 1 met 8 - daarna zijn we met vakantie maar dan ben ik iig voorbij die 7 weken wat weer een mentaal dingetje is.. spannend allemaal 🫣
3 maanden geleden
Reactie op Ronsko
Ik heb in maart een miskraam gehad. Met 7 weken hadden we een echo waarbij ...
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Nu heb ik weer met 7 weken een echo omdat ik via iui zwanger ben geworden en het ziekenhuis graag een echo maakt met dit termijn. Maar ook al zien we dan een kloppend hartje ben ik pas gerustgesteld als de termijnecho goed is. Vind het ook heel spannend! En eigenlijk bereid ik mezelf al voor op slecht nieuws..
3 maanden geleden
Reactie op NorahNaica
Ik moet nog bellen met de verloskundige.. vind het dan altijd zo echt worde ...
Hier vandaag ook weer rustig. Dat had ik bij m’n vorige miskramen ook wel, op en af en ineens wat langere tijd later zette het door, bah bah..
Ik heb volgende week donderdag de eerste echo (mag iets eerder ivm de miskramen hiervoor)
3 maanden geleden
Hier ook al een aantal dagen wat roze afscheiding met afvegen. Vooral tijdens ontlasting, ook al is het niet hard en als ik bijv. een hele volle blaas heb met plassen. Bij mijn stilgeboren kindje en met een miskraam veel bloedverlies gehad, dus heel angstig of dit allemaal nu wel goed zal gaan! Morgen eerste echo in het ziekenhuis, hopelijk kunnen hun ons goed nieuws geven en de reden van het bloedverlies zien zodat het misschien wat twijfels wegneemt🥺🙏🏼
3 maanden geleden
Reactie op Saarrow
Hier vandaag ook weer rustig. Dat had ik bij m’n vorige miskramen ook wel, ...
Oh echt? Dan snap ik dat het helemaal onzeker is. Ik had bij m’n missed abortion weken lang niet door dat het niet goed was.. geen bloed geen krampen niets. Bij mijn vroege miskraam van afgelopen keer ging het bloeden heel snel over in helder rood en krampen.
Hier vanmorgen wel oploop in testen te zien t.o.v. zaterdag dus dat geeft wat hoop.. bloedverlies nu minimaal.. afwachten.. 🤞🏼🍀
3 maanden geleden
Reactie op Deetje29
Hier ook al een aantal dagen wat roze afscheiding met afvegen. Vooral tijde ...
Oh hoop zo met je mee dat je morgen een goede echo hebt 🤞🏼🍀
3 maanden geleden
Hoi dames. Ik ben momenteel zwanger na een MA begin april 2024 en eind april uiteindelijk curretage na tweemaal cytotec en ernstige bloedingen. Nu toch wat gespannen en onzeker.
Vraag: hadden jullie het vermoeden dat er een miskraam zou ontstaan? Bijvoorbeeld gevoel dat niet goed zat? Symptomen welke uitbleven?
Bij ons werd tijdens de tweede echo al gezegd dat de groei achter bleef en ondanks dat het hartje klopte het fout zou kunnen gaan. Dat is gebeurd.
Meer dames die dit aan zagen komen?
3 maanden geleden
Reactie op mrscecen
Hoi dames. Ik ben momenteel zwanger na een MA begin april 2024 en eind apri ...
Ik heb een MA gehad in feb 2024. Ik werd op 7 weken na de menstruatie geschat op 5 weken, waardoor ik zelf al nooit het gevoel heb gehad dat het goed zat. Uiteindelijk hartje gestopt bij een goeie van bijna 7 weken.
Achteraf had ik een positieve test bij 3 weken die amper opliep, dus dat is ook gek.
Nu vind ik het wat dubbel. Enerzijds denk ik dat het nu wel goed gaat (zou zo moeten zijn volgens de statistieken), maar anderzijds kan ik het me ook niet voor stellen dat nu wel goed gaat...
Na die eerste echo kon ik alleen maar huilen... Ik wist dat het niet goed zat.
Nu nog 1.5 week wachten op de 1 echo hij 7+1.
Heb overigens al een gezonde zoon.
3 maanden geleden
Reactie op Koekiemonster _
Ik heb een MA gehad in feb 2024. Ik werd op 7 weken na de menstruatie gesch ...
Ons verhalen zijn gelijk aan elkaar. Ik heb ook al een gezonde zoon. Maakt de wens voor een volgend kindje absoluut niet minder. Misschien zelfs meer. Ik mag ook over anderhalve week, vrijdag de 23e. Nieuwsgierig maar ook heel gespannen.
3 maanden geleden
Reactie op mrscecen
Ons verhalen zijn gelijk aan elkaar. Ik heb ook al een gezonde zoon. Maakt ...
Ooo hier nog bijna een gelijk verhaal! Ook MA in feb, curretage in maart. Groei kindje liep ook 2 weken achter en na eerste echo was het hartje gestopt. Mijn testen liepen ook echt niet op. Nooit knaltest, en CB kwam hooguit op 1-2. Nu gelukkig knaltest en CB ook verder, maandag eerste echo.
Het is meer ook dat je steeds in gedachten in die wachtkamer teruggaat naar die echo die niet goed was… bij mij soms. Staat zo op je netvlies, dat het haast idd onmogelijk lijkt dat ze de echo doen en zeggen: ja perfect alles is zoals het moet zijn!
Toch laten we daar vanuit gaan, en vertrouwen hebben. Maar soms even dat stemmetje in je hoofd hè?
Zullen we elkaar op de hoogte houden? Spannend allemaal! 🙏🏼
3 maanden geleden
Reactie op mrscecen
Hoi dames. Ik ben momenteel zwanger na een MA begin april 2024 en eind apri ...
Wat heftig ook voor je zeg… lange weg dan hè, zeker na zo’n eerste onzekere echo…
Hier dus beetje hetzelfde (zie m’n vorige reactie), maar het gekke was dat ik toen wel klachten had en eigenlijk vol goede moed in het ziekenhuis zat. Achteraf, nu ik weer zwanger ben na de curretage op 1 maart, zie ik wel verschillen. Toen namen m’n klachten iets af, en de tests met name die nooit opliepen. Maar mij was altijd gezegd: positief is positief… toch nu echt zo donker als de test streep dus daar probeer ik me aan vast te houden, nu ook zo ongelofelijk moe en uitgeteld, gewoon nergens energie voor.
Hoe voel jij je? Voel je verschil met toen ?
3 maanden geleden
Reactie op clau1985
Wat heftig ook voor je zeg… lange weg dan hè, zeker na zo’n eerste onzekere ...
Ik voel een enorm verschil. Was toen helemaal niet misselijk. Was alleen heel erg moe en pijnlijke borsten. Toen dat afnam icm de groei achterstand, was het voor mij al duidelijk.
Nu voel ik veel meer symptomen. Misselijkheid, honger, moe, geïrriteerd, pijnlijke tepels en borsten etc.
Wat de symptomen betreft ben ik dus wat gerustgesteld. Maar ik ben er de hele dag mee bezig…
3 maanden geleden
Reactie op mrscecen
Ik voel een enorm verschil. Was toen helemaal niet misselijk. Was alleen he ...
Ja het zit ook continu in je hoofd hè, we willen niks liever dan een gezond kindje 9 maanden lang bij ons dragen… en dat verdriet van een MA of miskraam hakt er ook gewoon in. Wat zal het fijn zijn als we allemaal de 12 weken gepasseerd zijn, dat alles goed is en we nog meer kunnen genieten 🤰 zonder zorgen.
Wel heel fijn, de bevestiging van de symptomen… hier ook veel meer dan eerst. Ook snel geïrriteerd haha was ik vorige keer ook niet zo nee.
Succes met wachten, toch helpt dit forum wel door te weten dat we niet alleen zijn 🌈
3 maanden geleden
Hoi allemaal,
Hier ook veel spanning en onzekerheid…
Na 6jr en een fertiliteit traject ben ik zwanger geraakt. Tijdens de zwangerschap meerdere bloedingen gehad. Heel veel paniek en stress maar een gezonde zoon geboren.
Na 2jr zijn we weer in het traject gestapt. Na 1,5jr was ik zwanger (spontaan) helaas ging dit niet goed. Met 7 weken een kloppend hartje maar het was erg klein. Een week later klopte het hartje niet meer. Heel veel verdriet.
Helaas hierna meerdere mislukte ivf pogingen. En plots weer spontaan zwanger. Ik voel vooral angst. Angst dat het weer niet goed is. Gezien ivf niet gelukt is en mijn leeftijd wordt de kans steeds kleiner dat het gaat lukken.
Vanwege m’n angst en pijnklachten vrijdag met 6.2 een echo. Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant bang dat het nog meer onzekerheid geeft.
Voor nu heel erg hopen! ‘Fijn’ om te lezen dat ik niet de enige ben met deze angst en onzekerheid.