11 Reacties

15 dagen geleden

Pff ik voel je! Ik werk 4x9 en heb daarnaast een kleine van bijna 2. Ik ga bijna elke avond tegelijkertijd met hem naar bed. Verder geen tips dus maar vooral herkenning...

15 dagen geleden

Same here haha. eerlijk? Als het niet gaat lang leve paw patrol op tv. Verder idd slapen als hij slaapt tussen de middag. Het huishouden heb ik n beeeetje losgelaten… het is geen mega zooi maar ook niet hoe ik het zal willen. En ik werk er nieteens naast haha. Dus ik denk maar; laat de boel lekker de boel. 💘

15 dagen geleden

Bij mij werkt Floradix goed, een ijzersupplement voor meer energie. En vergeet niet dat je gewoon een kindje aan het maken bent, dat kost nu eenmaal veel energie! Dus lekker de lat omlaag en aan toegeven, dan maar vaker afhaalmaaltijden, schermtijd voor de kleine en zelf om 20.00 uur naar bed. Alles is een fase! 😀

15 dagen geleden

Ohh heel herkenbaar! Ik voel me ook ZO schuldig naar mijn dochter en een vreselijke loedermoeder. Veel te veel thuisbezorgd, schermtijd en het huishouden is ook een puinhoop. Het lukt me gewoon echt niet, ben de hele dag zo misselijk, moe en neerslachtig. Zwanger zijn met een energieke peuter is wel ff wat anders he 😅 sterkte en hopelijk voelen we ons straks in het 2e trimester weer wat fitter!

15 dagen geleden

Ik ben zwanger van de derde maar ooooo zo herkenbaar. Ik voel me ook vreselijk schuldig naar de andere 2 en partner. Ik ga werken en kom thuis en ga meteen naar bed. Teveel bestellen of mijn man kookt, hij ruimt ook op en hij heeft dan ook gewoon de hele dag gewerkt. Voel me echt schuldig maar het is echt zwaar. Ik dacht dat ik me beter zou voelen maar ben 11+5 en het lijkt zwaarder te worden juist. Ik heb vooral last van misselijkheid en vermoeidheid…nou fijn om het eruit te gooien..hopelijk zijn we hier allemaal HEEL GAUW vanaf…

15 dagen geleden

Hier ook 11+5 weken en een peuter van 2 die het liefst de hele dag buiten is😅. Ik ben kapot… zo verschrikkelijk moe. Heel anders dan mijn eerste zwangerschap. Ik zou de hele dag kunnen slapen. Ik val ook regelmatig in slaap en voel mij indd zooo schuldig maar mijn kleintje. Ik probeer vooral los van werk niet teveel in te plannen , genoeg te drinken en dutjes te doen. Morgen ga ik ook ff bloed prikken om oa mijn ijzer te controleren.

15 dagen geleden

Geen tips, wel herkenning 😂 Ben echt kapot. Vooral na een werkdag ben ik thuis echt niks meer waard.

15 dagen geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje gaat sinds kort pas naar de opvang en neemt nog allemaal virussen mee, dus ik heb het 'voordeel' dat ik daardoor nu al 3x ziekgemeld ben... en mn man doet heel veel nu

15 dagen geleden

Reactie op Els7134

Bij mij werkt Floradix goed, een ijzersupplement voor meer energie. En verg ...
Floradix helpt mij ook erg en de vk gaf aan als ik het gevoel hebt dat het werkt ik het gewoon mag gebruiken, ondanks dat m'n ijzer waarden gewoon goed waren.

14 dagen geleden

Dag lieve mama’s! Dank jullie wel voor jullie fijne reacties! Ergens fijn dat er zo veel herkenning is (niet fijn dat jullie het ook hebben maar wel fijn om me niet zo alleen daarin te voelen). En dank voor alle fijne tips! Ik ben vandaag idd met floradix begonnen (toevallig bloedonderzoek terug gehad en m’n hb was ook wat te laag en de waarde van bloedarmoede ook). En inderdaad lat omlaag en eerder naar bed (maar soms ook lastig want dan denk ik Ohh wil nu nog even samen met m’n vriend gewoon wat kijken op tv haha). Jullie ook allemaal sterkte nog en hopen op een energierijk tweede trimester! 🤞🏻🍀

13 dagen geleden

Hier zwanger van de derde en werk 4x9. Ik ga tegelijk met de jongste naar bed en in het weekend ga ik vaak even een paar uurtjes liggen. En inderdaad het opgeruimde huis loslaten. Probeer in het weekend voor meerdere dagen te koken, zodat ik doordeweeks na werk niet meteen thuis nog een uur aan de bak hoef. En heel eerlijk, af en toe voer ik een uurtje niet zoveel uit op m’n werk of ga ik even een half uurtje plat tijdens de lunchpauze (zeker de dagen dat ik thuis werk) of stop ik wat eerder zodat ik nog even een half uurtje kan liggen voor de kids weer van de opvang komen. Op de dagen met de kids thuis doe ik supervisie waar mogelijk vanaf de bank ;-) of ik zet m’n dochter naast me in bed en zet een filmpje voor haar op. Het is even behelpen, maar het wordt vast snel beter!