12 Reacties

2 dagen geleden

Zeker doen!!! Ik heb spijt dat mijn zoontje de achternaam heeft van zijn vader (die nooit naar hem omkijkt).

2 dagen geleden

Ik vind van niet. Mijn ex (de vader van mijn kindje) moest zijn leven (drank drugs gok (mis)bruik) veranderen en heeft dit niet gedaan. Hierom ben ik met 12 weken bij hem weggegaan omdat hij zo een stress veroorzaakte. Tot heden heb ik 3x wat gehoord van hem en gaat het altijd om hem en maakt hij leugens.. verder is hij nergens helpend mee of geïnteresseerd in.. Ik heb hem niet eens aangegeven als vader en de kleine zal oom mijn achternaam doen gezien ik alles vanaf het begin al alleen doe/heb gedaan.. Ik vind zeker niet dat het zijn achternaam moet krijgen als jij hier niet achterstaat!

2 dagen geleden

Vooral doen waar je je goed bij voelt! Je hebt geen verantwoording tot überhaupt iemand.

2 dagen geleden

Zijn jullie überhaupt samen? Maar nee ik vind je niet egoïstisch. Het is toch ook niet egoïstisch als het alleen de achternaam van vader krijgt?

2 dagen geleden

Reactie op Mamameisje

Zijn jullie überhaupt samen? Maar nee ik vind je niet egoïstisch. Het is ...
Nee, ik heb de relatie verbroken na 8 weken zwanger. Hij gaf me geen rust, alles draait om hem & heeft me buiten gezet in een onbekend land.

2 dagen geleden

Reactie op ZinderendeOlijf618618

Ik vind van niet. Mijn ex (de vader van mijn kindje) moest zijn leven (dran ...
Dit dus inderdaad!! Heel veel sterkte mama ❤️

2 dagen geleden

Reactie op NewMamaAlert2026

Dit dus inderdaad!! Heel veel sterkte mama ❤️
Dankjewel❤️. Ookal heb ik de juiste keus gemaakt is t natuurlijk niet hoe je het verwacht. Je gaat samen het avonduur aan en hoopt t af te maken samen alleen dat loopt anders.. maar ook dat komt goed!

2 dagen geleden

Nee, ik heb de relatie verbroken na 8 weken zwanger. Hij gaf me geen rust, ...
Dan ben je hem niets verschuldigd...überhaupt niet. Lekker doen wat goed voelt. Ik hoop dat jullie op goede voet verder kunnen en hij graag contact gaat houden met jullie kindje🫶🏻

2 dagen geleden

Hangt er een beetje van af of je samen bent of niet. Tegenwoordig heb je ook de keuze voor 2 achternamen. Daar hebben wij voor gekozen. Eerst mijne dan zijne.

2 dagen geleden

Neehoor! Ik heb ook de achternaam van mijn moeder, evenals mijn broertjes. Wij hebben allemaal geen contact met onze vaders (ik en oudste broertje al voor de geboorte, jongste broertje paar jaar daarna). We hebben trouwens andere vaders. Mijn dochter van 2 heeft en mijn dochter in mijn buik krijgt straks ook mijn achternaam. Hun papa (mijn partner) is een actief betrokken en super liefdevolle papa, maar die heeft mijn achternaam aangenomen. Die wist dat het veel voor mij betekende en het maakte hem weinig uit. Ik ben super blij dat ik de achternaam van mijn moeder heb en mijn broertjes ook. We zijn met haar opgegroeid. En nouja dus ook heel tof dat m’n dochters die achternaam mogen dragen.

Nee, ik heb de relatie verbroken na 8 weken zwanger. Hij gaf me geen rust, ...
Weet je wel zeker dat je dan erkenning wil? Kan gedoe geven met recht op omgang etc. Of is de erkenning al geregeld?

13 uur geleden

Ik doe ook alles alleen, heb hem al maanden niet gehoord. Krijgt mijn achternaam en ik ga zeker ook niet laten erkennen.