11 Reacties

5 dagen geleden

Niet op ingaan en elke x melden van je bedrijf arts wil hebben. Ze proberen die druk uit te oefenen bij je.maar jij staat in je rechten. En hoe vervelend dit is. Blijf bij jou grens en ga er niet overheen. Ziek melden en klaar.

5 dagen geleden

Ik zou dit proberen om zwart op wit te zetten. Ieder telefoon gesprek afsluiten met "ik zal dit gesprek nog even samenvatten op de mail want ik ben bang dingen te vergeten". Op die manier bouw jij ook op dat je mee wilt werken aan je reïntegratie, ondanks dat het nu niet mogelijk is/lijkt. Mogelijk kan je hierin iemand mee nemen die hogerop zit? Of iemand van hr bellen met de vraag wanneer ze een bedrijfsarts inschakelen? Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bedrijf is en wat er daarin mogelijk is. Maar ik zou voor jezelf vooral alles indekken. Erg balen dat het zo gaat... Hopelijk schakelen ze toch een bedrijfsarts in en gaat de samenwerking snel beter

5 dagen geleden

Niet toegeven inderdaad. Ze moeten gewoon een bedrijfsarts inschakelen, dat het gedoe is, is echt onzin. Ik zou het ook goed schriftelijk vastleggen; dat je na het telefonisch contact nogmaals wilt benadrukken dat je ziek bent, niet kan werken, ook niet thuis, en dat je graag een gesprek met de bedrijfsarts wilt. Als ze de bedrijfsarts niet inschakelen, ook prima, maar dan werk je ook niet, niet thuis en niet op kantoor. Super vervelend dat ze er zo mee omgaan en jou die druk opleggen...

5 dagen geleden

Dit is niet ok. Ik zou HR mailen dat je een afspraak wilt met de bedrijfsarts dan heb je het iig zwart op wit. En inderdaad na elk telefoongesprek een mail erover sturen wat er is besproken. Heel onprofessioneel van je leidinggevende en absoluut niet hoe het werkt hoor.

5 dagen geleden

Reactie op Meisjesdromen

Ik zou dit proberen om zwart op wit te zetten. Ieder telefoon gesprek afslu ...
Hij gaf dus aan dat hij met HR een gesprek had gehad en ze besloten hadden geen bedrijfsarts in te schakelen wat ik dus ook heel raar vond.

5 dagen geleden

Reactie op GenereuzeVlakte085948

Hij gaf dus aan dat hij met HR een gesprek had gehad en ze besloten hadden ...
Ja dat zegd hij. Ik zou zelf ffe de hr bellen en hierover hebben.

5 dagen geleden

Ja dit is echt dikke onzin, volgens mij mag dit niet eens. Een bedrijfsarts denkt juist wel met jou mee hoor. Denk dat hij daar niet op zit te wachten en juist bang is dat er geadviseerd wordt niet te gaan werken 😅 man wat vervelend dat je hiermee moet dealen zeg. Echt een onveilige werkomgeving zo

5 dagen geleden

Gewoon helemaal ziekmelden en zeggen dat je pas meewerkt als de bedrijfsarts je gezien heeft. Heb je gewoon recht op.

4 dagen geleden

Geen bedrijfsarts inschakelen? Prima. Maar jij blijft gewoon ziek gemeld en blijft thuis. Ze mogen niet bepalen of je wel of niet ziek bent, dat kan alleen een bedrijfsarts. Als ze geen zin hebben in de bedrijfsarts kan dat, maar ze moeten je gewoon doorbetalen en je kan gewoon aangeven alleen inhoudelijk in te gaan op je ziekmelding met de bedrijfsarts. En inderdaad schriftelijk ziek melden maar je hoeft je werkgever niet eens aan te geven waarom je ziek gemeld bent. Sterker nog, ze mogen überhaupt niet vragen waarom.

4 dagen geleden

Ik zou zelf een mail aan HR & leidinggevende sturen om dat te checken. Lijkt me heel bijzonder dat HR dat zegt. Maar als dat zo is; prima, dan een bedrijfsarts. Maar jij bent ziekgemeld dus je werkt niet. Ook prima 😅

10 uur geleden

Wat lastig dat er druk op je gelegd wordt! Weet dat iedereen in NL recht heeft op een gesprek met de bedrijfsarts, zelfs preventief. Maar uiteindelijk weet jij zelf wat je wel en niet aankan. Je bent potdomme een mens aan het creeëren, een hele legitieme reden om goed naar jezelf te luisteren! Prima als de leidinggevende denkt er met jou onderling wel uit te komen, maar dan heeft deze ook rekening te houden met wat jij vertelt over je belastbaarheid. Je werkgever krijgt trouwens een tegemoetkoming van het UWV als je uitvalt met zwangerschapsgerelateerde klachten.