38 Reacties
4 dagen geleden
Ik volg even! Ik krijg in april mijn eerste kindje en vind dit ook een onderbelicht thema 🙌🏻 erg benieuwd naar de must haves van andere moeders
4 dagen geleden
Peri bottle voor het plassen na de bevalling is een must. Ik vond die gaas broekjes vreselijk voor het kraamverband, dus heb van die Tena of Always luierbroekjes gekocht voor volwassenen, die heb je zelfs speciaal voor post partum via Amazon en in het zwart verkrijgbaar zodat het niet echt zo'n luier vibe geeft. Verder heb ik in nog wat luxere producten geïnvesteerd zoals inderdaad verkoelend kraamverband, coolpacks, witch hazel, kamille thee om mee te spoelen, verschillende soorten kraamverband ed. Ik ben zelf van mening dat je het jezelf zo gemakkelijk en comfortabel mogelijk moet maken in zo'n ingrijpende periode.
4 dagen geleden
Dit wordt mijn eerste kindje, dus ik ga af op wat ik online lees en hoor. Ik heb een peri bottle besteld, die is volgens mij echt onmisbaar. Daarnaast ook cool/warmtepacks voor borsten en voor de onderkant, beide van Lansinoh. Je kunt het maar beter bij de hand hebben vind ik🙈 Verder het kraampakket van de zorgverzekeraar en (veel) zoogcompressen en extra kraamverbanden die een vriendin nog over had.
4 dagen geleden
Goede vraag! Voor ons ook het eerste kindje en dus nog geen ervaring..
Ik heb het kraampakket van mijn zorgverzekeraar en op advies van de kraamzorg alvast een kraamhulpmiddelen pakket aangevraagd (ook als er geen wens is voor een thuisbevalling). Bij sommige gratis babydozen zit o.a. ook al wat kraamverband en zoogcompressen. 😊
Van mijn man heb ik een Postpartumbox cadeau gehad. Geen idee wat hiervan fijn zal zijn, maar misschien kan je er op googlen om te zien wat voor producten dat zijn. Je kan die natuurlijk ook gewoon elders en los kopen!
4 dagen geleden
Ik vond de peri bottle echt heel fijn (in combinatie met kamille thee om te spoelen) en de netbroekjes zaten heel lekker😊
Lekkere pyjama’s met knoopjes voor de borstvoeding en een badjas.
4 dagen geleden
Peri bottle en tepelcreme vond ik heel fijn! Verder appelstroop in de vriezer voor eventuele stuwing.
4 dagen geleden
Reactie op DierbareMelodie942000
Goede vraag! Voor ons ook het eerste kindje en dus nog geen ervaring..
Ik ...
In de postpartumbox zit geloof ik al echt alles al wat je nodig hebt!
Ik vond koelcompressen voor borsten en langwerpige van de Kruidvat fijn. Daarnaast had ik spray van Lansinoh, peribottle en een kruik. Verschillende kraamverbanden geprobeerd maar ik vond die uit het ziekenhuis het fijnst, dus zal deze keer eens vragen welke het zijn.
4 dagen geleden
Ik vond die netbroekjes echt fijn, had er een paar extra gejat uit het ziekenhuis 🤪 verder had ik ook van het ziekenhuis een grote plastic beker waarmee ik tijdens het plassen spoelde/ter verkoeling, ipv een peribottle, werkte voor mij prima :p tepelcreme (kan gewoon kruidvat huismerk) was echt een must ivm borstvoeding, daar gebruikte ik echt klodders van per voeding dus die heb ik nu weer ingeslagen. Verder vond ik een thermofles met rietje fijn zodat je drinken cool bleef en had ik een Ikea trolley naast mn bed met ook alle benodigheden voor de baby (spuugdoekjes, luiers, etc) en wat snacks voor als ik wanneer dan ook trek kreeg.
4 dagen geleden
Reactie op IslandBaby
Peri bottle voor het plassen na de bevalling is een must. Ik vond die gaas ...
The same here. Maar ook:
- fijne pyjama’s en huispakken
-voedingsbh’s
-warme huissokken
-brostkompressen
-tepelcreme
-snacks voor de ijzer:
gedroogde vijgen en pruimen, appelstroop, pompoenpitten, notenmix (chia en lijnzaad etc) in huis hebben.
4 dagen geleden
Peri bottle inderdaad! En ik heb nooit netbroekjes gedragen, ik had de Mady onderbroeken van de Zeeman, die vond ik echt top. Daarnaast nooit gekoeld down under, ondanks een tweedegraads ruptuur. Ook nooit echt behoefte aan gehad. Het herstelde prima zonder!
4 dagen geleden
Wat handig dit topic! Ik wist niet dat je een box bij de zorgverzekeraar kom aanvragen. Meteen gedaan! Dank.
4 dagen geleden
Sport bh voor pijnlijke borsten, appelstroop in boterham zakje invriezen tegen stuwing
Spuitfles (waterflesje) voor onderkant spoelen
Kraam ondergoed, van die net broekjes
3 dagen geleden
Iemand nog goede tips qua bh’s in de kraamtijd? Ik heb nu voedingsbhs met beugel maar twijfel of dit tijdens de kraamweek handig is?
3 dagen geleden
Reactie op HelderdenkendeSchildpad047211
Iemand nog goede tips qua bh’s in de kraamtijd? Ik heb nu voedingsbhs met b ...
Ik was van plan om bij de h&m voedingsbh te kopen en volgensmij zijn die zonder beugel, normaliter gebruik ik sowieso zonder beugel, dus denk dat die dan wel handig zullen zijn, mocht iemand andere fijne tips hebben 🩷