10 Reacties
17 uur geleden
Wij hebben een rollade besteld en stukje wild vlees voor de liefhebbers. Ik ga de rollade eten en verder qua bijgerechten is het aardappelkroketjes uit de frietpan, salade, groene asperges en nog wat kleine dingen. Als nagerecht een ijstaart.
16 uur geleden
Wij eten tapas, moeder heeft het menu samengesteld met oog op mijn zwangerschap.
Spaans tortilla’tje
Gehaktballetjes (albondigas)
Kaas- en gehakthapjes in bladerdeeg
Papadews gevuld met kaas
Gebakken dadels gevuld met kaas, in een jasje van spek
Kipkluifjes van de poelier (± 300 gram)
Olijven
Gebakken chorizoplakjes
Stokbrood met kruidenboter
Een lekker kaasje
Puntjes galiameloen met flinterdun gesneden ham
Ijstaart als toetje
16 uur geleden
Reactie op VroegwijzeKrokus760091
Wij hebben een rollade besteld en stukje wild vlees voor de liefhebbers. Ik ...
Dat is ook nog een goeie!
16 uur geleden
Poe lastig he! Ik ga zelf voor een hoofdgerecht van Kiprollade uit de oven met diverse sauzen en kerstige bijgerechten. Het liefst maar ik hert met portsaus maarja dat gaat natuurlijk niet dus moet het vleesje maar iets minder 'kerstig' en de rest wat meer. Genoeg keuze aan bijgerechten helpt om voor iedereen wat lekkers ertussen te hebben.
14 uur geleden
Wat irritant 😅😂
Bij mij zijn er ook veel liefhebbers van rood vlees, zij krijgen dat ook gewoon. Ik ga voor zalm, maar niemand die daar moeilijk over doet hoor.
De tweede dag eten we buikspek, dus dat is ook lang gegaard.
De bijgerechten zijn gewoon te eten door mij & alle anderen haha.
Waarom vinden ze het vervelend als jij iets anders maakt dan zijzelf? Dat is toch een hele goed oplossing?
5 uur geleden
Bij mijn schoonouders eten we elk jaar gevulde kalkoen. Heerlijk! Bij mijn moeder eet ik wat mee van wat ik mag eten (er wordt zoveel gekookt ;)).
Dit jaar neem ik de voorgerechten voor mijn rekening. Schoonfamilie: vegetarische sushi, moeder: zelfgemaakte kip-gyoza's.
2 uur geleden
Jeetje wat een gedoe! Ik herken het niet, maar ik ben zelf "de moelijke" als vegetarier. Vaak maak ik dan een vega hoofdgerecht wat anderen ook kunnen eten als bijgerecht. En moet zeggen dat mijn familie en schoonfamilie dat dan ook gewoon leuk en lekker vinden. Vaak houden ze ook gewoon rekening met soep (dus vega bouillon ipv vlees). Misschien kun jij ook iets maken wat iedereen lust als "extra" zoals een quiche of wat iemand anders opperde een rollade of toch gewoon stoofvlees (dan is dat maar minder kerstig, gooi je wat overbljjft in de vriezer). Maak een lekkere salade erbij en dan heb je al heel wat (met bijvoorbeeld wat andere ingredienten als cranberry, pecannootjes en sinaasappel voor het kerst element).
Wij hebben ook wel altijd het traditionele kerstmenu uit ons hoofd gezet, waarom moet er kalkoen of wild gegeten worden met kerst? Het gaat toch om het samenzijn! Vorig jaar hebben we met zijn allen een indonesische rijsttafel gemaakt, voelde net zo kerstig als met een frans menu 😃