26 Reacties
gisteren
Ik heb geen idee, hier ook de eerste baby.
Maar je zou ook foto's kunnen maken in dat pakje zodat het echt het geboortepakje is en daarna een beter passend pakje aan doen. Dan kan je baby in de tijd erna nog het speciale pakje aan als het beter past.
gisteren
Wij hadden een boxpakje van de Hema 50/56 vorige keer bij onze zoon. Romper lange mouwen eronder. Sokjes en slofjes. Kon prima! En anders koop je toch een Merino Wollen romper lange mouwen voor eronder voor erbij? Moet goedkomen met maat 56 wat oprollen lijkt me!
gisteren
Het verschilt wel per merk. Maat 50 sluit waarschijnlijk beter aan dan 56 maar betekend niet dat het kan. Lekker wollen rompertje maat 50 eronder (wol is sowieso top voor de eerste weken omdat het door de rek goed aansluit) qua temperatuur zou ik niet te bang zijn omdat je ook nog veel met dekentjes werkt.
gisteren
Reactie op jessandmoon
Wij hadden een boxpakje van de Hema 50/56 vorige keer bij onze zoon. Romper ...
Dat is een goed idee! Het setje bestaat uit een romper met lange mouwen, broekje met voetjes, boxpakje zonder voetjes en een mutsje. Maar ik kan inderdaad gewoon een extra romper in maat 50 meenemen en dan komt het vast goed 😊 Dankjewel voor het meedenken allemaal!
gisteren
Lastig in te schatten van te voren. Gezien het ook echt wel uitmaakt hoe groot je baby is. Bijv met 3000gr zou ik liever 50 hebben maar als je al (richting) de 4000 gram gaat kan het best dat 56 prima past.
Mn 1e was 55cm en 3665 gram. Maat 50 zat goed qua breedte maar was flink hoog water😆.
H&m valt vaak wel breed, wat groter. Maar mischien kan he het op een maat 50 leggen en valt het verschil erg mee dopr het wassen of omdat het oudere collectie is 😊
gisteren
Dit was ons kleintje een paar dagen na de geboorte in maat 56 van noppies (valt over het algemeen smal). Hij woog 3500 ongeveer en is nog steeds wel smal. Maar hij verzoop er wel behoorlijk in haha!

gisteren
Reactie op Lalalaura24
Dit was ons kleintje een paar dagen na de geboorte in maat 56 van noppies ( ...

Kijk, dit helpt! Dan heb ik er tenminste een beetje een beeld bij haha
gisteren
Maat 50 was voor mijn dochtertje toen nog te groot (maat 44 net te klein), maar een vriendin van mij kreeg een meisjesbaby van bijna 5 kilo en zij zat gelijk goed in maat 56. Het verschilt echt per baby.. daarom het advies om maat 50 en 56 mee te nemen…
gisteren
Onze dochter was 47 cm en droeg maar 44 . 50 was echt veeeel te groot hier ging ze in een maat 50 jasje mee naar huis 🥹🥹

gisteren
Reactie op nienkeverh
Onze dochter was 47 cm en droeg maar 44 . 50 was echt veeeel te groot hier ...

Wist je van te voren al dat ze klein zou zijn en je ook maat 44 mee moest nemen? Ik ga toch ook maar op zoek naar een leuk pakje in maat 50 voor het geval 56 echt nog veel te groot is.
gisteren
Reactie op AanzienlijkeMeeuw053058
Wist je van te voren al dat ze klein zou zijn en je ook maat 44 mee moest n ...
Nee , ze was wel te vroeg geboren maar ze zeiden dat als ze langer was blijven zitten dat vooral het gewicht anders was geweest. Maar de lengte niet. Wij hadden niks in 44 en hebben toen alles snel besteld + familie laten kopen haha.
gisteren
Wist je van te voren al dat ze klein zou zijn en je ook maat 44 mee moest n ...
+ hele zwangerschap werd er wel gezegd dat ze lange benen had en dus ga je er niet vanuit dat ze klein is haha. Nu bij de tweede zorg ik gewoon dat ik 44/50 en 56 heb en dan zie k wel haha
gisteren
Reactie op nienkeverh
+ hele zwangerschap werd er wel gezegd dat ze lange benen had en dus ga je ...
Ik kreeg bij de 20-weken echo te horen dat die van ons ook lange benen heeft. Niet heel gek, want mijn benen zijn ook buiten proportie lang. Maar nu durf ik niet echt meer dingen met voetjes er aan te gaan kopen 😅
gisteren
Ik kreeg bij de 20-weken echo te horen dat die van ons ook lange benen heef ...
Nee dat was bij ons ook drama, hadden veel pakjes met voetjes maar die paste ze gewoon echt niet. Boven kant zat altijd prima maar die voetjes niet. Dus bij lange benen zou ik idd aanraden om zonder voetjes te halen 🤣
gisteren
Ik zou kijken of je het in 50 kunt kopen. Mijn baby's waren 3600 gram en 53cm. Toch was 50 behoorlijk ruim.
gisteren
Reactie op Rsnn
Even op een pakje maat 50 leggen zodat je het verschil kunt zien?
Ons zoon ...
We hebben zelf nog geen kleertjes gekocht dus ik heb nog niks om te vergelijken. Vandaar dat ik dacht ik vraag het hier aan de ervaringsdeskundigen :) Ook met het idee welke maten ik dan het beste kan kopen. Maar als ik het zo hoor dan zou minimaal 2 pakjes in maat 50, 2 in 50/56 en 2 in 56 een goede start moeten zijn. En alvast een online lijstje klaarzetten zodat we na de geboorte makkelijk en snel extra pakjes van de juiste maand bij kunnen kopen