21 Reacties
3 dagen geleden
Ja, ik gedeeltelijk ziek gemeld. Werk 5 uurtjes ipv 8 per dag.
Ik werk wel twee dagen. Ben begonnen met 4 uurtjes en toen opgebouwd naar 5 uurtjes.
Had laatst ook gesprek met bedrijfsarts en samen besloten om dit aan te houden tot mijn verlof.
Je werk krijgt van uwv het geld dat je niet werkt dus ze dienen gewoon in bij uwv dat je ziek bent nav zwangerschap
Dan krijg je ook gesprek met bedrijfsarts.
Ik werd zelf opgeroepen door bedrijfsarts door mijn ziekmeldingen in mijn eerste trimester.
Ik zou zeggen geef het aan! Want ze denken heel goed met je mee, de bedrijfsarts vooral nav zwangerschap. Daarin wordt je echt goed beschermd.
Succes! Denk aan je gezondheid
3 dagen geleden
Ik ben ook gedeeltelijk ziekgemeld, vanwege lichamelijke klachten. Werk nu tot 14 uur elke dag ipv tot 17 uur. Helpt me er ook mentaal doorheen, dat de dagen minder lang zijn als ik klachten heb en ik meer energie over heb voor andere dingen buiten werk zoals de babykamer
3 dagen geleden
Heb me ook gedeeltelijk ziek gemeld. Heb 1 week helemaal vrij genomen en werk nu 4 halve dagen. Dus 16 uur ipv 38.
Voelt gemeen tegenover je collega's maar je moet echt aan jezelf en kleine denken deze laatste weken.
Mijn baas heeft me ziek gemeld en alles geregeld.
ze hebben mij keer gebeld met vragen en dan moet je inderdaad met 34 weken met verlof.
Succes en stertke iniedergeval 😘
3 dagen geleden
Ik werk op contact 32 uur en sta nu 50% ziek. Dus ik werk 16u intallig en 8 uur boventallig (verdeeld over 2 dagen, dus 2x 4u. Denk aan administratie werk etc.)
Ik ga inderdaad met 34 weken met verlof.
3 dagen geleden
Ik ben momenteel in het systeem volledig ziekgemeld, maar werk in overleg met de bedrijfsarts maximaal 16 uur per week. De ziekmelding is omdat de bedrijfsarts dus niet wil dat ik me verplicht voel om die 16 uur te halen.
Ik ga ook met 34 weken met verlof!
Heel veel sterkte en pas goed op jezelf! 🥰
3 dagen geleden
Mocht je tijdelijk minder werken en met 34 weken weer volledig beter gemeld staan dan kan je je verlof ook met 35 of 36 weken in laten gaan.
Maar sta je tussen week 34 en 36 al maar 1 uur (of meer) ziek gemeld dan gaat je verlof vanaf dat moment in.
Ik heb mezelf gelukkig (nog) niet ziek hoeven te melden. Dus kan daar niet over mee praten. Maar denk aan jezelf en de kleine ❤️
2 dagen geleden
Ik heb 20 uren op contract en ga per volgende week 5 uren in de ziektewet omdat ik het gewoon allemaal erg zwaar vind. (Ik werk in een kinderopvang). Hierdoor ga ik inderdaad met 34 weken met verlof. En omdat ik pas opvang heb per 1 juli voor onze kleine meid moet ik dsn nog 2 weken vakantie opnemen maar dat zijn mijn opgespaarde uren van vorig jaar
2 dagen geleden
Hier ook een fijne bedrijfsarts die zei 'mevrouw ik ga u aanraden een flinke stap terug te doen ipv elke keer een klein beetje'. Dus nu werk ik 50% van 36u wat er op neer komt dat ik elke dag van 9-14 werk, soms iets langer als ik me goed voel. Ik merk dat het mentaal lastig is om een stap terug te doen maar dat het feit dat ik elke dag een paar uur kan liggen zonder peuter aan mn lijf (die is dan op de opvang) me echt enorm helpt. Dus ja, vraag back up van de bedrijfsarts! En dan moet je inderdaad met 34 weken stoppen maar ik zou ook niet weten hoe ik tot 36 door zou moeten werken!
2 dagen geleden
Ik ga maandag ook voorstellen om 6 uur ipv 8 per dag te doen. Ik ben al 6 maanden moe en een volle werkweek gaat gewoon niet meer. Ik zou sowieso al met 34 weken met verlof gaan, dus het is voor mij puur om die laatste paar weken vol te houden. Mijn manager vindt het sowieso gelijk goed, dat weet ik nu al, maar voel me toch een beetje opgelaten omdat ik niet ziek ben. Ik bedoel, ik weet dat ik een goede reden heb, maar toch voelt het niet helemaal zo 😅
2 dagen geleden
Ik werk ook in de psychiatrie als begeleidster en ben 50% gaan werken. Het heeft mij enorm geholpen om meer rust voor zowel mn lijf als mentaal te kunnen nemen. Ook ik heb afgelopen tijd/jaar veel stress en een heftige tijd achter de rug.. ik merk dat met de zwangerschap je het gewoon niet zo goed aan kan als dat je normaal beter zou kunnen. Je wordt gewoon volledig uitbetaald 50% door werkgever 50% door UWV.
2 dagen geleden
Hi meiden, hoe kom je in contact met een bedrijfsarts? Ik heb afgelopen week aangegeven het niet meer te trekken, maar mijn leidinggevende wilt me andere taken laten doen. Ik word dus niet "geloofd".
Ik wil graag met een bedrijfsarts hierover spreken, want ik ben al gigantisch over mijn grenzen gegaan en heb me al meer gegeven dan ik eigenlijk nog trek...
2 dagen geleden
Reactie op AttenteDroom170618
Hi meiden, hoe kom je in contact met een bedrijfsarts? Ik heb afgelopen wee ...
Dat is een kwestie van je ziekmelden. Ik werk zelf als leidinggevende en je mag officieel je werknemer niet eens vragen wat er dan is, alleen wat je verwacht qua wat je nog wel kan of wanneer je verwacht er weer te zijn. Dus als jij je ziekmeld, kan je daarbij zeggen of je volledig ziek bent of dat je nog een deel kan werken. Daarbij kan je aangeven het fijn te vinden om een bedrijfsarts te spreken.
2 dagen geleden
Reactie op RoosBr
Dat is een kwestie van je ziekmelden. Ik werk zelf als leidinggevende en je ...
Dank je wel! 🩷
2 dagen geleden
Reactie op RoosBr
Dat is een kwestie van je ziekmelden. Ik werk zelf als leidinggevende en je ...
Als toevoeging, een ziekmelding mogen ze nooit weigeren, dat kan alleen een bedrijfsarts beoordelen. Wel handig om te vermelden dat het zwangerschapsgerelateerd is want dan krijgen ze je salaris vergoed van het uwv.
2 dagen geleden
Reactie op RoosBr
Als toevoeging, een ziekmelding mogen ze nooit weigeren, dat kan alleen een ...
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, heel erg fijn! Ik ga er mee aan de slag
2 dagen geleden
Ik werk nu ook elke keer tot 12 uur, kost me 3 uur per dag van m’n eigen vakantie dagen.. ik doe dit al sinds november. Heb afgelopen week mij ziek gemeld. Ik durf het niet met werk erover te hebben dat het gewoon te lang en te zwaar is mentaal.
20 uur geleden
Ik heb me vanaf vandaag ook voor 50% ziek gemeld.
De werkdruk bleef hoog, kreeg rustpauze niet ingepland dus voelde me genoodzaakt om aan de rem te trekken zodat ik makkelijk keuzes kan maken en prioriteiten geven aan bepaalde dossiers. Ik werk in de ochtend en dan ga ik naar huis rusten en als ik kan nog even thuiswerken. Dat is het voordeel van een kantoorbaan. Ook werk ik thuis als ik niet op kantoor hoef te zijn. Gelukkig een fijne leidinggevende die het goed vind. Hij heeft ook jonge kinderen en weet dus goed wat het allemaal is.
19 uur geleden
Vandaag ben ik het gesprek aangegaan met mijn teamcoördinator. Zij gaf ook al aan dat het waarschijnlijk beter voor ons zal zijn, als ik met 34 weken met zwangerschapsverlof zou gaan.
Daarbij was ze gelukkig ook heel meedenkend met het schrappen van diensten.
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, maar voel me gewoon rot naar mijn collega’s.
Ook deze zorg heeft ze van mij afgenomen! 💙🩵
12 uur geleden
Reactie op Vrolijke vlinder 🦋
Vandaag ben ik het gesprek aangegaan met mijn teamcoördinator. Zij gaf ook ...
Super goed gedaan!