78 Reacties

2 weken geleden

Hee ik ben 27 april uitgerekend. Waarschijnlijk ook een groter kindje hier. Morgen de zwangerschaps diabetes test… ben benieuwd. Zal evt laten weten wat hieruit komt!

2 weken geleden

Reactie op Aukiixo

Hee ik ben 27 april uitgerekend. Waarschijnlijk ook een groter kindje hier. ...
Veel succes morgen!

2 weken geleden

Reactie op Firstbabymommm

Veel succes morgen!
Dankjewel!!🫶

2 weken geleden

Jazeker! Ik heb geen zwangerschapsdiabetes en de eerste was 4.075 gram bij 42 weken en deze lijkt net zo groot te worden. Ze zit op de p77 lijn

2 weken geleden

P95 buikje hier, 1000g bij 25w5d, rest waarden weet ik niet meer exact maar wel bovengemiddeld. Suikertest was wel goed/ongestoord. Moet wel zeggen dat ik voornamelijk op snelle suikers en koolhydraten leef deze zwangerschap, mede door extreme vermoeidheid, veel voedselaversies en ijzertekort, beetje vicieuze cirkel.

2 weken geleden

P91 buik hier! Glucosetest gedaan maar geen zwangerschapsdiabetes. Morgen een groeiecho om te kijken hoe het er nu voor staat! Ik denk dat mijn kindje gewoon een lekker bol buikie heeft🥰

2 weken geleden

Hier loopt het hoofdje en het hoofdje 2 dagen voor. Dat valt nus onwijs mee. Maar zijn benen staan op 95% lengte🫣

2 weken geleden

Ik ben van mijn eerste kindje bevallen. Er werd continu gezegd dat het p96 kindje was. Bij de geboorte wad het p54. Dus bij mij zaten ze er gigantisch naast.

2 weken geleden

Ons 2e kindje was 4272 gr bij 41+4 (Jongen) en ons 3e kindje was 4730 gr bij 40+3 (meisje). Geen zwangerschapsdiabetes en ik heb met 2 weken een groeiecho. Ik ben benieuwd..

2 weken geleden

Mijn eerste werd geboren met ruim 4100 gram bij 39+4 en de tweede kwam bij 39+5 en woog bijna 4200 gram. Nooit ook maar iets over gehoord tijdens de zwangerschappen... Ze hadden allebei ook een iets groter hoofd dan gemiddeld trouwens 😊

2 weken geleden

Mijn eerste was erg groot. Daarom met 38 weken ingeleid. Was 4200 gram bij de geboorte. Altijd een grote kerel gebleven dus past gewoon bij zijn genen denk ik. Had ook geen zwangerschapsdiabetes.

2 weken geleden

Hier gemiddeld op de p91! Ik word vanwege andere redenen dan grootte/gewicht al bij 37 wk ingeleid, en onze dochter wordt dan geschat op 3500-3700 gram

2 weken geleden

Bij mijn eerste hadden we twee groeiecho’s waarvan ze bij de eerste keer idd een grote baby vermoedde, maar bij de tweede echo zeiden nee toch niet. Uiteindelijk spontaan bevallen met 39+1 en ze woog toch echt 3965gram🫢. En ze was ook gewoon flink haha. De verwachting is dat deze baby ook flink zal zijn.

2 weken geleden

Ons laatste kindje woog eigenlijk redelijk onverwacht 4440gr bij de geboorte (40+3) dus ik gok dat deze ook die kant op gaat. Had ook n bollere buik maar suikertest was perfect. Ondanks de grote baby wel hele fijne thuisbevalling gehad zonder complicaties!

2 weken geleden

Reactie op Firstbabymommm

Veel succes morgen!
Nou geen zwangerschaps diabetes! Dus dat is positief! Nu even afwachten over 2 weken weer de verloskundige en dan even kijken hoe groot de baby is

2 weken geleden

Mijn kindjes waren groot, maar niet groter dan gemiddeld blijkbaar. Omdat ik bij beide bijna 42 was, was hun gewicht normaal. Fijn dat je geen diabetes hebt!

Reactie op lottepotte

Ons laatste kindje woog eigenlijk redelijk onverwacht 4440gr bij de geboort ...
Wat fijn, hier hetzelfde. De enige thuisbevalling (van de 3) was van m’n 10-tonner (4240gr) haha echt een dikzak schrok me kapot toen ie eruit kwam 🤣

2 weken geleden

Hoi, hier ook 16 april uitgerekend en al 2 grote baby's gekregen (p95 en p97). Dit kindje was ook al aardig groot en ik krijg morgen een extra groeiecho. Ben benieuwd wat de 'schade' deze keer is 😂

2 weken geleden

Hoi, hoe zien ze dit? Gaan ze echt meten? Want mij is eigenlijk helemaal niets verteld mbt groei. Wel scoorde ik na de OGGT test 8,4 en willen ze vanwege mijn pcos toch uitgaan van zwangerschapsdiabetes vandaar mijn vraag

2 weken geleden

Reactie op Mommytobe96

Hoi, hoe zien ze dit? Gaan ze echt meten? Want mij is eigenlijk helemaal ni ...
Ja ze meten bij elke echo de hoofdomtrek, buikomtrek (van de baby zelf) en lengte bovenbeen. Dus zo kom je daarachter.