16 Reacties

4 dagen geleden

ja heel herkenbaar en ook ik heb een dochter van 2 die het liefst de hele dag door getild wilt worden

4 dagen geleden

Yes hier ook; had t bij mn eerste ook en nu weer. Bij een volle blaas, veel beweging van baby; ook als ik prima rustig aan doe; hele dag door.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Hier ook de tweede zwangerschap en veel vaker harde buiken dan bij de eerste, begon ook eerder nu. Mijn verloskundige zei hetzelfde. Ik word er ook echt gestoord van 😖

3 dagen geleden

Ohhh dames. Wat ben ik blij dat jullie dit herkennen. Erg geruststellend. Maar ik vind het ook tegelijk ook heel rot voor jullie🥲 Ik heb nu een elektrische kruik gekocht bij de action en dat is zo fijn om soms er tegen aan te leggen. Maar worden jullie ook zo chagrijnig ervan? Ik wel🥲 vooral snachts. Dan lig ik er echt wakker van soms!!

3 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik doe mega rustig. Ook 2e kindje en morgen 26 weken zwanger. Alleen bij opstaan van een stoel krijg ik al een harde buik. Vrijwel de hele dag door harde buiken. Bij de 1e amper last van. Pas na 34 weken af en toe een harde buik.

3 dagen geleden

Zeer herkenbaar! Ik had het ook bij mijn eerste zwangerschap vanaf 16w al… Nu opnieuw al een hele tijd. Ben nu 24w. Buik wordt ook echt elk uur een paar keer hard, voelt zeer verkrampend en dan moet ik even stil staan. Zoals de anderen zeggen; bij volle blaas, te veel inspanning, maar ook gewoon bij rust in de zetel gebeurt het soms. Wel een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben 😅. Vandaag heeft mijn gynaecoloog nog naar mijn baarmoedermond gekeken en die zit gelukkig nog pottoe en is mooi lang. Dus ik probeer het wat los te laten en en vrede in te vinden dat het niet zo erg hoeft te zijn. Maar aangenaam is het niet. Heb ook een soort van een druk down under…

3 dagen geleden

Hoe voelt het om harde buiken te hebben? Ik heb ook vaak last pijntjes maar kan het niet ergens bij leggen omdat alles nieuw is 1e zwangerschap namelijk

3 dagen geleden

Reactie op GemoedelijkeKlip327743

Hoe voelt het om harde buiken te hebben? Ik heb ook vaak last pijntjes maar ...
Alsof je baarmoeder vacuüm getrokken wordt en heel hard wordt 😅.

3 dagen geleden

Reactie op Belly1

Alsof je baarmoeder vacuüm getrokken wordt en heel hard wordt 😅.
Hahaha ow ja dat herken ik wel ja. Maar het trekt meestal snel weg gelukkig. Moet wel gelijk als ik het voel diep in-uitademen en even alles stoppen

3 dagen geleden

Oh wat fijn om te lezen, ik heb dit ook. Bij de eerste zwangerschap ook al en nu weer, ik hoef maar een klein stukje te lopen of soms inderdaad alleen maar op te staan en mijn buik is al hard. Ik merk wel dat ik nu ook niet rustig aan genoeg doe, ook mede door zoontje van 2,5 die me bezighoudt. Ben benieuwd hoeveel erger het gaat worden de komende weken 😅

12 uur geleden

Iemand hier nog last van harde buiken? Ik heb 24 weken nergens last van gehad en ineens last van een strakke gespannen buik. Vorige zwangerschap kwam het al met 18 weken en nu hoopte ik dat het weg zou blijven, maar helaas.. ik had al urine laten controleren die was schoon gelukkig. Als ik zit heb ik er gelukkiger geen last van.

12 uur geleden

Reactie op Schippie06

Iemand hier nog last van harde buiken? Ik heb 24 weken nergens last van geh ...
Aangezien het topic gaat over harde buiken.. Ja, hier vele vrouwen met harde buiken onder dit topic 😜.

11 uur geleden

Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier op dit moment last van hebben.

11 uur geleden

Reactie op Schippie06

Iemand hier nog last van harde buiken? Ik heb 24 weken nergens last van geh ...
Jaa heel erg. Verloskundige is er erg onduidelijk over. Kan geen kwaad maar ze wilt wel dat ik het heeeeel goed in de gaten hou. Zo dubbel🫣

11 uur geleden

Reactie op mamajanneke2

Jaa heel erg. Verloskundige is er erg onduidelijk over. Kan geen kwaad maar ...
Oh wat vervelend zeg! En wanneer moet je aan de bel trekken? Ik had het vorige zwangerschap ook en toen wel rustiger aan gaan doen. Baby is toen met 39+6 geboren dus prima. Maar ik blijf bang voor een vroeggeboorte.

10 uur geleden

Reactie op Schippie06

Oh wat vervelend zeg! En wanneer moet je aan de bel trekken? Ik had het vor ...
Bij regelmaat omdat dat op weeën lijkt of bloedverlies of pijn