282 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op AnSeFe
Dit bericht is verwijderd
Pfff spannend zeg, snap je helemaal. Vorige keer ben ik met 6 weken volledig uitgevallen op werk. Was 1 dag na einde proeftijd gesprek. Na 1.5 jaar ziek thuis alsnog een kans gekregen een vast contract aangeboden gekregen. Ze waren heel steunend. Heb nu ook met mijn manager en leidinggevende (allebei mannen) een gesprek gehad toen we gingen starten met proberen. Om een plan van aanpak te maken voor als het weer gebeurd en ze steunen me weer. Dat geeft me al zo veel rust. Ga maandag direct aangeven dat ik er achter ben gekomen dat het zo ver is en dat ze er iig vanaf weten. Hopelijk geen hg deze keer maar dan voel ik iig minder die drempel om me ziek te melden als het moment daar is. Hoe is jouw werkgever hierin? Als je een werkgever hebt?
Ik heb trouwens het kinderboek mama is het spuugzat gehaald + kinder doeboek (uitgeprint pdf bestand) erbij gehaald. Het voorleesboek helpt kinderen te begrijpen waarom mama ziek is en minder goed voor ze kan zorgen en helpt ze om te dealen met dat mama een hg zwangerschap heeft. Het doeboek heeft verschillende activiteiten die je vanaf bank/bed kan doen. Zo wordt het allemaal iets minder spannend en lastig voor kinderen. Er zitten ook vlaggetjes bij waar je een eigen vlaggetjeslijn van kan maken en zo kan aftellen. Het laatste vlaggetje zegt daaag hg! Ik hoop het zo voor mijn dochter iets begrijpelijker te maken. Misschien nog een tip? https://www.praktijkbijzonder.nl/product/boek-mama-is-het-spuugzat/
Sorry, lang verhaal haha
4 maanden geleden
Ik had (grotendeels) droge HG tijdens mn vorige zwangerschap. Ik zit nu op 5+2 en ben nauwelijks misselijk! Dit keer voelt t zo anders. De vorige keer was ik vanaf 4 weken al ziek.
Ben wel echt heel bang dat t toch nog komt, of dat t niet goed gaat met de zwangerschap ofzo als ik zelf niet ziek ben.
Hopelijk valt t bij ons allemaal mee!
4 maanden geleden
Reactie op AnSeFe
Dit bericht is verwijderd
Wat naar zeg dat het bij jou zo gelopen is. Belachelijk eigenlijk. Ik snap ook wel dat je wacht met weer werk zoeken. Ik besef me maar al te goed hoe veel geluk ik heb met mijn werkgever.
Ik zal je wel even een bericht sturen privé, ik vergeet altijd dat dat ook kan haha
4 maanden geleden
Reactie op Limonietje
Ik had (grotendeels) droge HG tijdens mn vorige zwangerschap. Ik zit nu op ...
Hopelijk blijft het zo deze keer dat de misselijkheid weg blijft. Ik denk dat ik nu ook bang zou zijn dat het niet goed zit als ik niet misselijk ben. Lekker dubbel is dat hè. Je wil niet misselijk zijn maar niet misselijk zijn geeft onzekerheid 😭
4 maanden geleden
Reactie op Limonietje
Ik had (grotendeels) droge HG tijdens mn vorige zwangerschap. Ik zit nu op ...
Heb precies hetzelfde! Vorige keer bij 4 weken al zo ziek en nu met 5 weken alleen een heel klein beetje misselijk. Ook bang dat het toch niet goed zit of dat het buitenbaarmoederlijke is(heb ik al eerder gehad) was toen wel al vroeg ziek ook
4 maanden geleden
Ik vrees dat ik misschien toch iets te vroeg aan t juichen was 😅 ben vandaag een heel stuk misselijker plots. Zou dit wel nog als normaal bestempelen en tis ook niet continu gelukkig, maar t maakt me wel bang! Tis echt een trigger merk ik.
Zijn jullie al met medicatie begonnen? Ik was eigenlijk voor de positieve test wat misselijk en ben bij de positieve test dan ook direct met B6 begonnen.
4 maanden geleden
Reactie op Limonietje
Ik vrees dat ik misschien toch iets te vroeg aan t juichen was 😅 ben vanda ...
Ik ben sinds vandaag ook wat misselijk. Ik merk ook dat ik nu al bang ben en getriggerd. Ben nu 3+6. Ik ga deze keer ook maar echt op tijd medicatie vragen als het te erg wordt 🫠
4 maanden geleden
Hi, ik herken het heel goed! Ik was mijn vorige zwangerschap volledig ziek gemeld, ik lag er zo af… De wens voor een tweede kindje is groter dan de angst voor weer zo’n zwangerschap, maar de angst is er zeker. Fijn om hier anderen tegen te komen die dat ook hebben.
Ik probeer me met een aantal dingen voor te bereiden:
- ik ben nu 4,5 week en ga morgen naar de huisarts voor een medicatie plan. Dit is conform de nieuwe richtlijn voor medisch professionals voor zwangeren met HG (op de site van zehg staat hier meer uitleg over, fijn om te bespreken met je huisarts).
- ik wil kijken of ik acupunctuur kan opstarten
- ik ga supplementen slikken. The Wellness Element op insta heeft veel kennis over de reden achter HG en deelt daar veel over/heeft een cursus.
Verder maar afwachten hoe het gaat. Ik ben vooral nog een beetje bang of de zwangerschap überhaupt goed gaat, omdat ik een beetje bloedverlies heb gehad (is nu wel gestopt en nog steeds knaltest). We gaan het zien, nu nog niet misselijk in ieder geval!
4 maanden geleden
Reactie op Hazel2016
Hi, ik herken het heel goed! Ik was mijn vorige zwangerschap volledig ziek ...
Wat goed dat je zo aan het voorbereiden bent. Doe ik zelf inderdaad deels ook. Al zo’n verschil met de eerste zwangerschap waar het me overkwam en ik dacht dat het aanstellerij was.
Dankje voor de tip, kende wellness element niet.
Ik hoop voor je dat de hg weg blijft maar ook dat de zwangerschap goed mag gaan en het bloedverlies een andere oorzaak heeft!
4 maanden geleden
Ik ben nog steeds niet echt misselijk en maak me daardoor zo’n zorgen 🙁 vorige keer was ik echt meteen zo ziek en nu met 5 weken dus nog niks…
Hoe gaat het met jullie?🍀
4 maanden geleden
Reactie op Marleys2021
Ik ben nog steeds niet echt misselijk en maak me daardoor zo’n zorgen 🙁 vo ...
Ik snap je! Ik ben nu wel al bijna de hele dag misselijk en merk echt dat t mentaal echt een strijd begonnen is.
Dus probeer er toch nog maar even van te genieten. Ik vond t ook vet raar dat t anderhalve week later was
4 maanden geleden
Reactie op Marleys2021
Ik ben nog steeds niet echt misselijk en maak me daardoor zo’n zorgen 🙁 vo ...
Snap ik wel dat je je dan zorgen maakt. Ik begin misselijker te worden. Juist eerder dan vorige keer maar je hoort zoveel verschillende verhalen. Bij sommigen start het later.
Lastig die onzekerheid dan 🫠
4 maanden geleden
Reactie op Limonietje
Ik snap je! Ik ben nu wel al bijna de hele dag misselijk en merk echt dat t ...
Wat rot ❤️🩹 hoop echt dat je je snel wat beter voelt.
Heb een echo gehad en er was alleen een vruchtzakje te zien, over twee weken terug
4 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Snap ik wel dat je je dan zorgen maakt. Ik begin misselijker te worden. Jui ...
Ja.. echt vervelend die onzekerheid. Hopelijk voel je je snel minder misselijk!
4 maanden geleden
Hoe is het hier met iedereen? Ik begin me wel echt beroerder te voelen
4 maanden geleden
Misschien een domme vraag maar wanneer is heb je HG? Ik heb sinds deze week hele dag misselijk, meerdere keren per dag overgeven. Niks kunnen eten en ben al 2kg kwijt in een paar dagen?😮 ik dacht eerst een buikgriep maar dat duurt meestal niet zo lang
4 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Ik slik inmiddels 2 tabletten Xonvea per dag. Dit helpt best goed en zou t nu ook niet als HG bestempelen. Mentaal gaat t wel wat minder met me. Ik begon echt paniek te krijgen van de misselijkheid, echt een enorme trigger. De medicatie maakt me suf en afwezig. Al met al voel ik me opgesloten in mijn eigen lichaam en kan nog helemaal niet blij zijn met de zwangerschap…
Jij al medicatie?
4 maanden geleden
Reactie op lisanner333
Misschien een domme vraag maar wanneer is heb je HG? Ik heb sinds deze week ...
Je kan kijken op zehg.nl daar geven ze veel uitleg over de gradaties en vormen, maar zou hiermee zeker aan de bel trekken want het klinkt niet goed.
4 maanden geleden
Reactie op Limonietje
Je kan kijken op zehg.nl daar geven ze veel uitleg over de gradaties en vor ...
Ga ik doen bedankt! ❤️ enorm veel respect voor alle vrouwen die hg doormaken..😌
4 maanden geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Ik ben nu 5+2 en begin me iedere dag wat meer misselijk te voelen. Tot nu toe wel te doen maar ik ben echt bang dat het snel weer de heftige misselijkheid met overgeven is. Dus niet heel relaxed. Hoe voel jij je verder?