4 Reacties

14 uur geleden

Ohh toevallig ik zit echt precies in dezelfde situatie met dezelfde gedachtegang!! Ik weet het zelf ook nog niet, ik weet alleen dat je geen gebruik kan maken van bijvb een ruggenprik als je natuurlijk bevalt. Mentaal probeer ik mezelf gewoon voor te bereiden op bevallen zonder hulpmiddelen want ookal zou je inleiding inplannen en denk je dat je dan controle hebt als die baby er toch eerder uit wilt komen tja…

5 uur geleden

Ik gebruik ook bloedverdunners (Fragmin spuitjes en ascal) Tijdens de vorige zwangerschap alleen spuitjes. Ik mocht gewoon natuurlijk bevallen. Uiteindelijk bleef de groei achter waardoor ik met 37 weken alsnog ben ingeleid maar dat had niets met de spuitjes te maken. Nu mag ik met de ascal stoppen op week 36 en dan alleen nog de spuitjes tot 6 weken pp. We gaan er weer voor dat ik gewoon natuurlijk mag bevallen maar er bestaat ook een kans dat ik om een andere reden weer ingeleid wordt. Ik heb me erbij neergelegd en enkel aangegeven in het ziekenhuis dat als ik ingeleid wordt, ik ruim de kans wil krijgen om te kijken of mijn lichaam het zelf kan zonder wee opwekkers omdat ik hier vorige keer een weeenstorm aan overhield met persweeen op 4 cm ontsluiting. Dit heeft me echt een knauw gegeven en hier gaan ze ook alles op alles voor zetten. Mocht ik natuurlijk bevallen dan is een ruggenprik vermoedelijk niet haalbaar ivm risico op een dwarsleasie en wordt je wel onder algehele narcose gebracht bij een keizersnede. In de wetenschap dat bij ons zh protocol is dat de man hier dan bij aanwezig is, maak ik me daar verder geen zorgen over!

3 uur geleden

Reactie op mayae

Ohh toevallig ik zit echt precies in dezelfde situatie met dezelfde gedacht ...
Zoveel keuzes om te moeten maken, en inderdaad helemaal zeker weten doe je het niet. Ik had inderdaad ook gehoord over de ruggenprik en dat die dan niet mag

3 uur geleden

Reactie op WinterMeisje

Ik gebruik ook bloedverdunners (Fragmin spuitjes en ascal) Tijdens de vorig ...
Dankjewel voor het delen van je verhaal!