10 Reacties

gisteren

Veel beterschap ❤️‍🩹 ! Heel naar dat je zo ziek bent, maar wel fijn dat je in elk geval geen koorts hebt! Heb je geen antibioticakuur voorgeschreven gekregen?

Reactie op Ilm2024

Veel beterschap ❤️‍🩹 ! Heel naar dat je zo ziek bent, maar wel fijn dat je ...
Dankjewel🫶🏻 Nee dat wou die niet doen vanwege de zwangerschap. Nou moet ik ook zeggen dat het weer zo'n invaller was ipv me eigen arts. Denk maandag weer bellen.

gisteren

Zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Geen koorts en goede saturatie zijn goede tekenen. Heb verder geen tips, anders dan dit uitzitten, rust nemen , klokje rond paracetamol en veel drinken. T gaat meestal van zelf weer over, na het weekend komt er hopelijk verbetering!

gisteren

Hier ook afgelopen woensdag een longontsteking geconstateerd door de ha. Eerst met luisteren en daarna bevestigd door bloedonderzoek. Heb direct antibiotica gehad. Daarnaast hoeste ik elke halve minuut vanuit mijn tenen dus de ha heeft overleg gehad met de longarts en gyn in het ziekenhuis waarna ik codeine tabletjes heb gekregen voor de nacht. Rust en slapen is herstellen zei hij. Nu is de koorts gezakt, de hoest een stuk minder en de pijn ook weg, voornamelijk geen fut om iets te kunnen. Erg lastig met een dreumes van 20 maanden en 22 weken zwanger😔 veel beterschap en pas op jullie zelf!

Reactie op Chlo-

Zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Geen koorts en goede saturatie zijn go ...
Veel beterschap🫶🏻

Reactie op WinterMeisje

Hier ook afgelopen woensdag een longontsteking geconstateerd door de ha. Ee ...
Als ik geen verbetering maandag heb ga ik ook lekker terug naar de HA

gisteren

Reactie op EffectieveZonnewende100823

En anders contact opnemen met de hap. Ik had ook een invaller en die twijfelde aan de lichamelijke onderzoeken vandaar de bloedtest, hij gaf aan dat als de uitslag tussen de 20 en 100 zou zijn, hij uit voorzorg wel ab wilde voorschrijven. (Uiteindelijk was die ver boven de 100 dus geen twijfel mogelijk) Maar hij gaf aan dat doorlopen tijdens de zwangerschap niet ok is. Moest ook echt beloven de hap te bellen als de koorts van het weekend niet weg was en niet wachten tot maandag. Ik had ook een invaller dus weet verder niet of hij normaal ook zo voorzichtig is of dat hij juist nu ivm de zwangerschap zo voorzichtig is. Ik denk dat even bellen met de hap zeker geen kwaad kan.

14 uur geleden

Reactie op EffectieveZonnewende100823

Ja ik zou zeker even bellen! Je mag niet elke antibiotica hebben, maar Amoxiciline is gewoon veilig tijdens de zwangerschap. Heb ik gehad toen ik 15 weken was vanwege een andere infectie. Het is bij mij toen in overleg met de gynaecoloog geweest, en die heeft bevestigd dat het geen kwaad kan! Dus als je morgen belt en ze willen nog niks geven, dan zou ik ze contact laten opnemen met een gynaecoloog

10 uur geleden

Ik heb hetzelfde.. ik hoest me een ongeluk, vrijdag naar de huisarts geweest en idd ook testje gedaan voor longontsteking maar de uitag was heel laag dus geen antibioticum gekregen. Het is dan viraal en dan is het gewoon uitzieken.. ik heb ook geen stem of energie meer over... ik neem tijmsiroop (suikervrij) en noscapine tegen de (kriebel)hoest. Maar mijn buik doet gewoon zeer van al dat hoesten

9 uur geleden

Hier ook hetzelfde. Gisteren naar de HAP geweest en Amoxicilline, een puffer en nog een ontstekingsremmende neusspray omdat daar ook alles dicht zat. Ik zou even bellen! Ze zeiden tegen mij dat het soms beter is medicijnen te gebruiken zodat de moeder zich beter voelt. Bij mij was de uitslag van de ontstekingswaarde 30 dus tussen de 20-100