7 Reacties

12 uur geleden

Wij hebben een duo wagen gekocht. Een extra auto stoel (wij gebruiken geen maxi Cosi) nieuwe flesjes en speentjes en een eetstoel erbij. En een verschoonkussen en extra luieremmer. Onze dochter is bijna 17 maanden. En ik denk ook dat ik hier wel n hoop al mee gehaald heb. Dochter is al enige tijd over naar een peuterbed. Dus daar hoeven we ook niet naar te kijken.

11 uur geleden

Wij moeten nog een meerijdplankje halen en gaan als de kleine 6 maanden is nieuwe autostoelen halen. Verder niet zo veel nodig denk ik. Naast een nieuwe kamer voor de oudste (is 2,5 als de kleine wordt geboren). We hebben daarvoor een 2e hands meegroeibed gekocht en gaan nog een kledingkast kopen. Meer hebben we nu niet direct nodig denk ik

11 uur geleden

Dochter 13 maanden, zoon op komst. Buiten kleertjes ga/heb ik een slaapzak, lakens en dekentjes, hoezen voor bed aankleedkussen en kruikenzakken nieuw gehaald. Gewoon wat meer jongensachtig en ik vind dat ook lekker fris. Verder heb ik ook alles al op voorbedachte rade gekocht bij m’n dochter zoals duowagen en cosleeper. Verder bekijk ik wel als de man tegen 6 maanden is.

10 uur geleden

Ik heb een dochter van 4,5 en vroeg me dit ook al af.. Het meeste hebben we. Toch vind ik het moeilijk. Nieuwe dingen die ik van plan was om te kopen: -we kochten recent een bedhuis voor mijn dochter zodat haar broer haar meegroeibed krijgt. -extra eetstoel -nieuwe drinkflesjes en spenen voor erop -een nieuwe foam speelmat want de onze is wel wat vergeeld. -een nieuw eetsetje: kommetjes en bordje (kan later ook). -sowieso wat cadeautjes voor mijn dochter -jongenskleertjes (gelukkig ook veel unisex dingen gekocht voor baby’s). Verder kocht ik bij mijn dochter vele dingen in unisex kleuren zoals de tetradoeken, hoezen aankleedkussen, eet slabben, hoes wippertje, parklegger en omranding,… Dit ga ik dus gewoon allemaal hergebruiken. Misschien koop ik wel enkele nieuwe slabben en enkele nieuwe tetradoeken maar zeker niet te veel. Twijfel nog als ik de lakens van de baby en peuter matras ga nieuw kopen of niet 🤔. Idem de babyslaapzak (ook in unisex kleur). Aan de ene kant vind ik het leuk om wat verfrissend nieuwe kleurtjes te hebben maar aan de andere kant denk ik; het is ook weggesmeten geld..

9 uur geleden

Wij hebben al een jongetje en krijgen nu een meisje Ik dacht ook niet zo veel nodig te hebben, maar het zijn toch best wat spullen 🤭 sowieso qua kleertjes is het veel. Verder flesjes, speentjes, lalentjes, misschien nog een extra slaapzak. Wij hergebruiken het kametje, ons zoontje krijgt een nieuwe peuterkamertje. Wil wel een ander kleurtje en behangetje op de muren

6 uur geleden

Ik denk zelf aan: -duo wagen -baby foo -slaapzak voor juiste seizoen -speentjes -flesjes -wij hebben nog extra slabbetjes nodig -wat cadeautjes voor onze eerste dochter -nachtlampje -extra eetsetje -nieuwe lepeltjes -ik wil zelf deze keer voor de borstvoeding ik te bewaren glazen flessen ipv plastic -luiertas (ieder zijn eigen tas) -rugzakje voor de opvang -rugzakje voor school -naam labels -nieuwe flessenwarmer (die van ons is stuk) -extra matrasbeschermer -lakentjes voor de oudste -kussen voor de oudste -logeer koffertje -centjes voor te gaan zwemmen of turnen -extra eetstoel Dit is zo waar ik nu meteen aan denk dat wij op onze lijst gaan zetten of al gaan aankopen.

6 uur geleden

Hier is het leeftijdsverschil wat groter. Volgens mij hebben we alleen een extra stokke kinderstoel nodig. Daar kunnen we de newborn en de baby inzet op gebruiken. Verder niet veel nodig denk ik..