11 Reacties
14 uur geleden
Ik heb niet 1/1 dezelfde vergelijking, maar wel een sm die heel negatief deed over het geslacht (2e meisje). Haar initiële reactie was totaal niet verblijd en ze bleef ook elke keer als we kwamen opmerkingen maken zoals: ze gaan zoveel kibbelen en ruzie maken en jaloers zijn op elkaar.
En dit terwijl ik weet dat zij ook heel graag een 2e dochter had willen hebben. Na haar dochter kreeg ze weer een jongen en is ze hier maandenlang depressief om geweest, omdat ze een zusje voor haar dochter had willen hebben. Oftewel: haar opmerkingen kwamen vanuit jaloezie. Ik heb alles genegeerd en laten zien hoe trots ik was dat het weer een meid is en ze is hier snel mee gestopt. Wel heeft ze nu 0.0 interesse in de zwangerschap (mij best)
Het is erg lastig om zulke dingen van je af te laten glijden icm hormonen, maar wel echt je enige optie. Daarnaast zou ik haar zo min mogelijk inlichten en een beetje kwasi nonchalant over dergelijke zaken doen (alsof je er nog niet over nagedacht hebt e.d.)
Een van mijn meest gezegde lines bij sm is ook “geen idee!” 😂 als ze toch niks zinnigs te zeggen heeft, hoeft ze het ook niet te weten
14 uur geleden
Pff vertel mij wat. Ik heb er ook zo 1 er bij gekregen in het pakket 😒. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het beu ben het gedrag van mijn schoonmoeder en dat ze is moet ophouden met haar ‘bemoei’ gedrag. Mijn vriend begrijpt mij hierin en heeft al paar keer gezegd dat ze is moet ophouden. Bijvoorbeeld; mijn vriend en ik hebben geen goed contact met zijn opa. Een jaar geen contact gehad door zijn negatieve en narcistische vriendin. We waren het contact weer aan het opbouwen, omdat hij overgroot opa wordt nu. Nou gingen we het geslacht bekend maken. En zijn reactie was:” wat een teleurstelling, had gehoopt jongentje”. Dat is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten en heb ik dit aangegeven bij me schoonmoeder en heb ik aangegeven dat ik geen kerst ga vieren in zijn bij zijnde. Hierop werd fel gereageerd en nam ze het me kwalijk en ze vond dat we hem maar moesten vergeven voor alles. Nou dus echt niet. Nu kijkt ze me niet eens aan of hangt een negatieve sfeer. Ook bij het beval plan wat ik heb vind ze raar dat ze er niet bij mag zijn maar wel mijn moeder. Ook heeft ze aangegeven niet op onze dochter op te willen passen zodra ik weer aan het werk ben. Nou ben die vrouw zo beu 🤮
13 uur geleden
Reactie op Adrianax
Pff vertel mij wat. Ik heb er ook zo 1 er bij gekregen in het pakket 😒. Ik ...
Ahhh zo herkenbaar! Hier moest mevrouw ook al duidelijk maken “dat we niet hoefden te rekenen op een vaste oppasdag”. Terwijl ik haar niet eens gevraagd had. En even wroeten met “hoe ga jij dat dan combineren met je werk straks?” (Lekker ouderwets… die vraag stelt ze natuurlijk niet aan haar eigen zoon). Ik ben zo blij dat mijn moeder het andere uiterste is en juist elke dag de baby wil hebben.
Wat een vreselijke opmerking van de opa van je vriend! Snap je reactie volledig en vind dat je zeker in je recht staat. Mijn eigen opa was ook zo… daar was ik “geen stamhouder”. Zulke opmerkingen zouden bij mij ook nooit goed vallen. Zou exact hetzelfde hebben gereageerd. 💪🏼
13 uur geleden
Ene oor in en andere oor uit.. je zelf niet “gek” laten maken.
Ik heb ook een schoonmoeder die vind al onze 3 potentiële namen voor de baby verschrikkelijk en dat moet ze heel erg kenbaar maken, zelfs dat ze dan zegt dat iedereen de naam lelijk vind en dus niet aan haar ligt.. dan denk ik Ahg gelukkig is het ook niet jouw kind en wel die van ons 😌.. dan probeer ik maar wat vaker aan haar leuke kanten te denken 😆
12 uur geleden
Reactie op Laulaubaby
Ahhh zo herkenbaar! Hier moest mevrouw ook al duidelijk maken “dat we niet ...
Mijn schoonmoeder ook zo met ons eerste kind: zou je niet lekker stoppen met werken? Dat deden we vroeger ook! Toen vroeg ik terug: waarom moet ik stoppen en niet mijn vriend? Toen stond ze mooi met haar mond vol tanden 😂 financieel gezien zouden we ondanks de kinderopvang nog steeds een aardig bedrag inleveren wat we toch wel nodig hebben & vind ik mijn werk oprecht leuk. Dat vond ze allemaal maar onzin 😅
En naast dat ze geen vaste oppasdag wilt, wat prima is want mijn ouders doen dat met liefde, moet onze dochter wel komen logeren wanneer het haar uit komt en ook al komt het ons niet uit dan moet het volgens haar alsnog en anders krijgen we continue te horen dat ze haar kleinkind zo weinig ziet.
Ene oor in en andere oor uit blijft de beste methode maar ze werkt me nog met de 2e zwangerschap weer regelmatig op de zenuwen, gelukkig staat m’n vriend over het algemeen aan mijn kant 😌
12 uur geleden
Reactie op Kizim
Ik heb niet 1/1 dezelfde vergelijking, maar wel een sm die heel negatief d ...
Ach wat vervelend. Tof dat je trots en sterk blijft. En wat een onzin, ik heb een zus en had een geweldige jeugd met haar! Samen met de barbies en disneyfilms kijken…! Mijn man heeft een zus en tot de dag van vandaag continu bonje. Geslacht zegt dus niks…😉 zo lang je kindje maar gezond is. En ik ga je lines meenemen! Ik heb mij ook al voorgenomen dat ik niet wil dat ze weet wanneer ik beval. Ik wil dan privacy en ruimte. Dat idee geeft mij ook rust. Pas als wij ons eerste moment als gezin hebben gehad, informeren we de rest ☺️
12 uur geleden
Reactie op SuperStormy
Mijn schoonmoeder ook zo met ons eerste kind: zou je niet lekker stoppen me ...
Ah ik kan dat niet begrijpen. Alleen oma spelen wanneer het voor haar uitkomt en leuk is… ach, voor haar een groot gemis wat ze nooit zal beseffen! Fijn dat ook jouw eigen moeder het andere uiterste is en jullie wel dat plezier kunnen delen! Ik zou niks lievers willen zien dat mijn moeder en dochter samen als dikke mik! 🥰
12 uur geleden
Reactie op Laulaubaby
Ach wat vervelend. Tof dat je trots en sterk blijft. En wat een onzin, ik h ...
Oo wat leuk om te horen! Ik heb zelf ook alleen maar broers en broertjes, dus geen idee wat me te wachten staat 😂 maar kan gewoon niet begrijpen waarom je zo een negatieve instelling zou hebben.
Ja dat is zeker een goed idee! En misschien beslis je op het moment zelf anders en dat is ook prima. Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt (doe je denk ik al) en niet om anderen te plezieren 🌸