10 Reacties
17 uur geleden
In principe heb je met een bloedsuiker van 3.5 een hypo en betekent dit dat je suiker moet eten. Dit is wanneer je diabetes hebt…
Zou even afwachten wat het ziekenhuis zegt.
17 uur geleden
Dit is de tweede suikertest die ik gedaan heb. Tijdens de eerste zwangerschap heb ik ook een test gedaan en daarbij was de waarde na de test ook lager dan voor het drankje. Toen was alles gewoon perfect.
Zover ik weet heb zelf geen diabetes. Vanmorgen ongeveer een uur na het suikerdrankje kakte ik wel enorm in qua energie en kreeg ik enorme hoofdpijn die nu nog steeds aanwezig is.
Vind de uitslag gewoon een beetje gekkig en door de feestdagen wordt ik wss pas daarna gebeld. Dacht wellicht is er hier iemand die er ervaring mee heeft 😊
15 uur geleden
Bij mij was de nuchtere waarde boven 5,3 al te hoog. Ik kreeg met 5,3 de diagnose zwangerschaps diabetes. Inderdaad even afwachten wat ze in jou ziekenhuis aanhouden
13 uur geleden
Reactie op Jea94
Nuchter 5,4 is echt gewoon super netjes hoor.
Die 3,5 is wel te laag als j ...
Verschilt dan per ziekenhuis onder de 5,3 moest het bij mij zijn. En wat ik online lees is dat wel gebruikelijk.
Maar of ze daar dan hard conclusies uit trekken verschilt wel weer per zorginstelling
9 uur geleden
Reactie op Ninavdwouw
Bij mij was de nuchtere waarde boven 5,3 al te hoog. Ik kreeg met 5,3 de di ...
Dit had ik vorige keer ook! Na het drankje was het 5.6 bij mij.. Toch op dieet gemoeten en strenge controles destijds..
5 uur geleden
Toen ik het had moesten mijn waarden blijven binnen 5.4 nuchter en 6.7 twee uur na maaltijd. Daar voldoe je aan maar ik heb alleen ervaring met insuline resistentie (waar zwangerschapsdiabetes vlgs mij om draait, dus dat je niet te hoog mag zitten). Diagnose wordt volgens mij vooral op de 2e waarde gebaseerd omdat dat je reactie is op dat drankje. Je nuchtere waarde kan ook een keer te hoog zijn omdat je de avond ervoor nog laat (iets zoets) hebt gegeten; kan gebeuren.
1 uur geleden
Niet te veel zorgen maken! Bij de test wordt vooral gekeken of het glucose hoog blijft na inname van suiker. Een daling na enige tijd kan goed passen bij een gezonde respons, omdat je glucose eerst hoort te stijgen maar vervolgens weer daalt en zelfs ietsje doorschiet onder je baseline. Dat betekent juist dat je goed reageert op de insuline die je aanmaakt. 3,5 is niet verschrikkelijk laag, maar kan wel veroorzaken dat je op dat moment weer zin krijgt om te eten. Zie ook op het plaatje in het rood. Ik werk in het lab en zie dit regelmatig voorbij komen. Je kunt altijd met je verloskundige bellen als je je zorgen maakt! Hoop dat je iets gerustgesteld bent!