13 Reacties
17 uur geleden
Hier geen geplande keizersnede maar ik vond het reuze meevallen! Ik stond 3 uur later al naast mijn bed en 6 uur later was ik al aan het douchen. 3 weken later waren we in de dierentuin.. 😅
Ik moest wel onder volledige narcose dus hoe het zit als je een ruggenprik krijgt geen idee. Mijn herstel is gewoon super snel gegaan. Van mijn hele bevalling is mijn keizersnede nog hetgeen waar ik het meest positief op terug kijk!
Wel moet ik zeggen dat dit voor iedereen natuurlijk anders is.
17 uur geleden
Geen keizersnede verhaal maar wel heeft mijn zus dit ook gehad, ze is toen medisch geworden en gelukkig is de placenta vanzelf verplaatst!
16 uur geleden
Hier een geplande keizersnede omdat mijn eerste kindje in stuit lag.
Ik had het er in het begin erg moeilijk mee omdat ik een fobie heb voor naalden en topsport uitoefen en een langer herstel na de bevalling niet had verwacht. Uiteindelijk toch gekozen voor de veiligheid van onze zoon en een keizersnede ingepland. Ook dit zou voor mij, mijn eerste operatie ooit worden.
Om heel eerlijk te zijn viel er na het maken van deze afspraak een last van mijn schouders en voelde ik heel veel rust. Ook op de dag van de keizersnede zelf. Van ontvangst in het geboortecentrum tot na het verlaten van het ziekenhuis verliep alles harmonieus en rustig mede dankzij het medische personeel! Mijn herstel verliep super goed, en bij thuiskomst ook geen pijnstillers meer genomen.
De eerste dagen zijn even wennen omdat je natuurlijk je bewegingen moet aanpassen en alles was trager en moeizamer gaat...
Voor meer stabiliteit heb ik de eerste 6 weken een postpartum (buik) band gedragen overdag. Dit heeft wel echt geholpen met het terugvinden en hanteren van een juiste houding. Ook mijn zwangerschapskussen heb ik nog weken gebruikt voor in bed, bij het zitten en vasthouden van de kleine, en de eerste keren naar het toilet gaan. Dit heeft echt geholpen om de druk op mijn wond te minimaliseren. Deze hebben wij ook meegenomen naar het ziekenhuis en daar heb ik absoluut geen spijt van gehad!
Na een go van het ziekenhuis en fysio ben ik begonnen met het masseren van mijn gehele buik en litteken (stap voor stap). Na 3 maanden ben ik begonnen met cuppen, en als snel waren de verklevingen weg en was het litteken mooi geheeld.
Ik ben nu 21 weken zwanger van de tweede en ook nu wordt het wederom weer een keizersnede. Ditmaal heb ik de keuze gemaakt de eerste week geen bezoek te willen ontvangen en even in een bubbel te zijn met mijn gezin + onze slaapkamer zo klaar te maken dat ik bij wijze van niet beneden hoef te gaan om op de bank te gaan zitten om een serie te kijken. Dit om belasting te minimaliseren.
Zou je meer vragen hebben, dan mag je mij altijd een berichtje sturen! 😘
14 uur geleden
Ik heb ook een hele goede ervaring met mijn geplande keizersnede, sowieso vond ik het fijn om duidelijkheid te hebben wanneer me baby sowieso zou komen, ik kon daardoor ook zorgen dat alles wat ik graag gedaan wilde hebben klaar was, zoals alles schoon achterlaten naar de kapper gaan, koelkast vol , allemaal. Je kunt ook geen 2 weken overtijd lopen, vond ik ook een hele fijne gedachte, wij moesten om 6:30 melden en om 8:51 is de baby geboren. Diezelfde middag kon ik staan en heb de nacht in het ziekenhuis ook zelf de baby verschoond en meerdere malen uit bed gekomen. Wel heb ik direct na de kijzersnede 2 x om een morfine spuit gevraagd. Omdat de ruggenprik uitwerkte. Thuis ging mn herstel super snel. Ik kon gelijk traplopen en stond na 3 dagen in de supermarkt. Dat was dan wel een intensief uitje voor de dag. 2 a 3 weken later kon ik echt al een hoop 2 weken later zijn we zelfs opstap geweest, ik heb geen normale bevalling om mee te vergelijken. Maar het is me zo goed bevallen. Bij een natuurlijke bevalling. Kun je totaal niet kiezen wat je krijgt. Zoals inscheuren inknippen een kind wat vast zit, uren/dagen lang pijn en weeën ga zo maar door. Tuurlijk heeft een keizersnede ook risico’s, maar voor mij voelt dit toch veel makkelijker 😅
9 uur geleden
Ik heb een spoedkeizersnede gehad (na inleiding); de aanloop daar naartoe vond ik uiteraard niet positief en ik heb wel even tijd nodig gehad om mn bevalling een plekje te geven. MAAR: de operatie an sich is mij alles meegevallen en het herstel ook. Dusdanig dat ik nu voor de tweede keer denk; ik wil me echt niet meer laten inleiden, dan laat ik echt 100x liever een keizersnede inplannen en uitvoeren.
Overigens kreeg ik bij mijn vorige zwangerschap met 20 weken ook de boodschap dat mn placenta te dicht bij de uitgang lag en dat ik er rekening mee moest houden dat dat een geplande keizersnede zou betekenen. Ik had daar toen ook veel moeite mee. Een keizersnede was echt het laatste wat ik wilde. Maar nogmaals; de ingreep op zichzelf en het herstel zijn mij echt zo meegevallen.
Ps mijn placenta was uiteindelijk met groei van de baarmoeder alsnog netjes opgeschoven.
7 uur geleden
Reactie op ashlylng
Hier een geplande keizersnede omdat mijn eerste kindje in stuit lag.
Ik h ...
Hi,
Vraagje, ik heb bij mijn eerste ook een keizersnede gehad ivm een stuitligging. Heb je er zelf weer meteen voor gekozen of werd het je aangeraden. Ben zelf nu 20 weken zwanger en merk dat ik ook wel weer graag een keizersnede zou willen hebben.
7 uur geleden
Reactie op Lovlyy
Hi,
Vraagje, ik heb bij mijn eerste ook een keizersnede gehad ivm een stuit ...
Deze keuze heb ik al vrij snel zelf gemaakt na een gesprek met de verloskundige over het verloop van de bevalling na een eerste keizersnede. Ik voel zelf ook veel meer rust en vertrouwen bij een tweede keizersnede als bij een medische inleiding.
7 uur geleden
Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Ik was al binnen 24 uur, (dat is snel) thuis. Ik had van te voren al een bed geregeld in de woonkamer, omdat ik echt geen zin had om de hele tijd boven te liggen. En met zo’n verstelbaar bed kun je makkelijker omhoog en omlaag. (Kun je gratis lenen). Wij hebben het geluk dat we de badkamer beneden hebben. Dus zo kon ik uiteindelijk 10 dagen benden blijven. Ik vond het herstel pijnlijk de eerste week, maar je moet er echt rekening mee houden dat je eerste paar dagen weinig kan. Je mag niet alleen douchen (ik had wel een douchekruk gehuurd gratis omdat ik niet lang kon staan). Ik kon de luiers ook de eerste dagen niet verschonen. Maar met een opbouw van paracetamol is de pijn redelijk te doen.
Je mag de eerste 6 weken weinig tillen en ik zou je ook echt aanraden de eerste 3 weken heeeeel rustig aan te doen..
Maar toch kies ik nu weer voor een geplande keizersnede☺️
7 uur geleden
Ik zag trouwens heel erg op tegen de katheter en de ruggenprik. Maar dat viel me erg mee. Je moet je zo bol mogelijk maken tijdens de ruggenprik.
Je mag trouwens pas naar huis als je geplast hebt.
Ik zou de eerste dagen met plassen iets tegen het litteken aandrukken en gewoon echt wachten tot je plas eruit loopt. Door de katheter kan het soms even wat moeizaam gaan. Maar sowieso niet persen, dan zet je teveel druk op je litteken.
Ik hoop voor je dat je wel een sneller herstel hebt dan mijn verhaal. Maar hou er dus wel rekening mee dat het niet bij iedereen zo snel gaat..
6 uur geleden
Ik heb uiteindelijk een keizersnede gekregen. Ruggenprik viel me heel erg mee, urine sonde was wel vervelend, maar dat neem je erbij natuurlijk. Bij de keizersnede heb ik geen bloed gezien, dus zou me daar allesinds van te voren geen zorgen over maken. En als je je niet goed voelt zeg je het gewoon. Je partner en een anesthesist zitten constant bij je hoofd.
Niet te veel over piekeren, neem het zoals het komt. Het loopt toch altijd anders dan dat je in je hoofd had, en dat is niet persee altijd slecht 😉
6 uur geleden
Oh nog een dingetje. Ik ging heel erg trillen na de ruggenprik. Blijkbaar komt dat vaak voor. Je buik wordt afgeschermd met een doek en je ziet en merkt echt niks van dat ze bezig zijn. Je ziet wel een hoop blauwe jassen haha, beetje ongezellig. Maar het ging echt super snel. Voor ik het wist was mijn baby er al😍