28 Reacties
2 maanden geleden
Ja ik ook! Alleen ik weet niet of ik een keizersnede krijg
2 maanden geleden
Bij mijn vorige bevalling tijdens de spoed keizersnede werd me ineens gevraagd of ik ook gesteriliseerd wilde worden. Vond ik toen zo'n vreemde vraag. Was kei emotioneel na die ramp bevalling en dan zo'n rationele vraag stellen... dus mijn eerste reactie was nee.
Ik vermoed dat het deze keer een geplande keizersnede gaat worden, dus ik verwacht nu deze vraag ook weer te krijgen. Alleen kan ik er nu wel alvast over nadenken. Ik weet het zelf nog niet goed.
Wat zouden jullie overwegingen zijn om het wel/niet te doen?
2 maanden geleden
Reactie op MartineVeldman
Bij mijn vorige bevalling tijdens de spoed keizersnede werd me ineens gevra ...
Mijn overweging is dat dit mijn derde kindje is en de tweede die door alle anti conceptie heen is gegaan. Dan maar drastisch en zeker weten dat dit echt de laatste is. Ben heel blij inmiddels hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar inmiddels zijn alle plekken in de auto en alle kamers in huis bezet als deze baby er is. Dus het is goed zo.
2 maanden geleden
Ik overweeg het ook.
Bij de 1e een ks gehad, en zeer wss bij dit kindje ook.
In dec spreek ik de gynaecoloog en ga ik vragen om de mogelijkheden.
Heb eerder wel eens gelezen dat er wel kosten aan verbonden zijn vgm. En dat het soms ook geweigerd wordt.
Maar ik ben dan 33 en ben met 2 kindjes echt compleet. En stel dat het niet goed zou gaan weet ik niet of ik überhaupt nog is een zwangerschap wil doormaken
2 maanden geleden
Voor zover ik heb gelezen kost het tijdens een geplande keizersnede niets extra omdat je dan toch al op de operatietafel ligt en er een plekje voor je vrij is.. Ze kunnen bij mij het we gaan weigeren omdat ik 26 ben als ik ga bevallen, maar ik heb 2 bonus kinderen en straks 2 eigen kinderen en daarnaast is mijn man wat ouder en ben ik chronisch ziek.. dus voor mij echt genoeg redenen om het hierbij te laten
2 maanden geleden
Wij willen sowieso geen derde kind meer. De bedoeling was dat mijn man zich ging laten steriliseren na de geboorte van ons tweede, maar dit topic heeft mij aan het denken gezet! Ik krijg namelijk ook een geplande keizersnede… Sowieso heb ik mijn eileiders ‘niet meer nodig’ want ons kindje kwam er via ICSI. Dus zelf als zou ik een derde willen (sowieso niet) de eileiders mogen weg…. Nu las ik dat dit niet echt veel nadelige heeft doordat je de eierstokken en de baarmoeder behoudt en dus ook de hormoon huishouding oké blijft. Hebben jullie hier anders over gehoord?
2 maanden geleden
Reactie op MartineVeldman
Bij mijn vorige bevalling tijdens de spoed keizersnede werd me ineens gevra ...
Nouja! Alsof iemand in zo'n situatie (spoedkeizersnede ) een rationeel antwoord kan geven, wat vreemd zeg.
vorige maand
Reactie op EA150425
Hoi! Had je toevallig al iets gehoord?☺️
Oei, vergeten zeggen hier!
Ik heb het besproken maar hij leek zelf geen grote fan. Hij zei dat het niet zo veilig is, in de zin van dat je toch nog zwanger kan raken.. Ook hoorde ik dan via iemand anders dat iemand het deed en dat haar buik altijd gezwollen is gebleven nadien. Maar dat was maar een via via verhaal.
Los daarvan wil ik nu toch precies liever dat mijn man het bij hem laat doen 😅. Zijn broer, schoonbroer en een vriend hebben het ook gedaan dus ik ga hem wel kunnen overtuigen denk ik ☺️.
vorige maand
Reactie op JannaNiempje
Weet je al zeker dat je voor een keizersnede gaat?
Bedoel dit uit interesse eigenlijk. Hoe reageren zorgverleners als je al vroeg in de zwangerschap aangeeft dat je voor een geplande keizersnede wil gaan?