7 Reacties
12 uur geleden
Jeejtje wat een heftige tijd heb jij gehad met mooie en verdrietige momenten. Wat een respect heb ik voor je! Fijn dat je uiteindelijk kinderen hebt mogen krijgen en hopelijk haalt jullie 3e zoon het als kers op de taart!
Heb je al herinneringen gemaakt zoals een buikbeeldje, zwangerschapsfotoshoot of een newbornshoot op de planning?
Misschien kan je naar de Negenmaandenbeurs?
Hopelijk kan je ook terugvallen op je sociaal vangnet. Dat zij even op de jongens passen en jij een heerlijk bad kan nemen met een maskertje op en chocolaatjes langs het bad.
11 uur geleden
Klinkt alsof je een hele heftige tijd achter de rug hebt, ik vind het dan ook niet zo heel gek dat je het besef soms niet hebt en er niet altijd van kan genieten.
Ik ben nu zelf zwanger van ons tweede kindje en heb niet al die heftige dingen meegemaakt, maar echt genieten van de zwangerschap doe ik niet. Het leven met een kind is best druk, dus behalve als ik mij ellendig voel door de zwangerschapskwaaltjes, denk ik er niet zoveel overna. Tuurlijk vind ik het wel bijzonder, maar ik geniet er niet van (ik vind zwanger zijn ook gewoon niet leuk, ook ben ik wel blij natuurlijk).
Ik denk dat de tip hieronder een goede is, het vieren met een buikbeeldje of fotoshoot. En bezig zijn met dat de baby komt, shoppen voor een eerste pakje, een knuffeltje voor de baby.
Ik denk ook dat het ons soms wordt aangepraat dat we er van moeten genieten en dat dat er juist voor zorgt dat dat niet lukt. Je voelt wat je voelt, zwanger zijn is zo bijzonder, maar ik vraag me af hoeveel vrouwen er ook daadwerkelijk van genieten, het is soms ook gewoon best wel zwaar..
10 uur geleden
Ach wat naar. Een zwangerschap is sowieso zwaar, maar op deze manier extra. Mijn tip: valentijnsdag komt er aan. Regel oppas voor de kindjes en ga wat leuks doen met je partner. Zo kom je weer even rustig met z’n tweetjes in verbinding en kan je even genieten van je buik.
Ik heb voor mijn man en mij bijv. op valentijnsdag een 3D echo thuis geregeld. En daarna gaan wij eindelijk eens met z’n tweetjes uiteten. En veel wandelen, dat helpt mij enorm om even stil te staan bij alles. Vaak besef ik dan pas achteraf hoe fijn ik mij voelde.
Ik hoop dat het helpt. You got this! 💪🏼
7 uur geleden
Ah wat naar voor je! Mijn tip: probeer niet te groot te denken, een boek in de avond met een lekkere kop thee en even voelen op je buik bijv, kleertjes kopen voor de kleine, even me time alleen of met een goede vriendin/familielid. Even zonder kids is ergens een taartje eten bijv. Evt een zwangerschapsmassage? Probeer het genieten niet als druk te zien, maar per dag te bekijken. Snap we dat het lastig is hoor, ik heb ook niet zoveel meegemaakt als jij maar ook ik geniet echt niet heel erg van de zwangerschap vanwege vermoeidheidsklachten. ❤️
5 uur geleden
Wat ontzettend vervelend, gecondoleerd met jullie verlies.
Helaas herken ik het gevoel van niet kunnen genieten vanwege verlies…
Ik probeer er niet te zwaar aan te tillen en zit “gewoon” netjes m’n tijd uit.
In plaats daarvan probeer ik te genieten van mijn dochter en met haar toch, hoe moeilijk het ook is, over de toekomst te praten en hoe het zal zijn als haar broertje er is. Ik merk dat ik wel goed kan genieten van haar enthousiasme, haar nieuwsgierigheid en haar behulpzaamheid.
Ik vind het zelf nog lastig om te over te geven aan de nesteldrang en wil wachten tot ik iets verder ben (en met verlof), maar wellicht dat dat je kan helpen om te genieten?
Verder lijkt mij een massage en goede tip. Misschien toch iets van een klein feestje? Babyshower? Of een uitje met het gezin? Iets leuks kopen voor de aanstaande baby met jouw zoontjes?
Zet ‘m op!!
3 uur geleden
Wat naar voor je. Een groot rouwproces met zoveel aspecten lijkt me. Sterkte! Hopelijk vind je iets dat voor je werkt om wat meer ruimte voor positieve gevoelens te creëeren. Mij hielp het om los te laten dat ik 'moet' genieten en vervolgens bij yoga (wat nieuw voor mij was) begeleidde de docente mij om rust te ervaren en connectie met de baby te maken, het is een heel klein clubje (docente, ik en een andere vrouw) en de andere zwangere heeft ook een pittige zwangerschap. Dat moment van erkenning enerzijds, rust opzoeken en ruimte scheppen voor jezelf en het wezentje in mijn buik heeft mij heel erg geholpen om mij wat 'lichter' te voelen. Wat jouw manier ook is of gaat zijn, ik wens je alle goeds toe!