22 Reacties
2 dagen geleden
Ik vind het vooral praktisch. Hoef je niet de auto meer in. Je bent al thuis, heerlijk!
Naja verder wilde ik dus geen thuisbevalling, maar wel gehad. Het waren prima bevallingen en de 3e wordt ook thuis als alles mee zit
2 dagen geleden
Hey,
Ik ben 2 keer thuis bevallen in bad. Het waren 2 hele mooie bevallingen. Heerlijk in eigen omgeving. Een fijne sfeer gemaakt met kaarsen, lampjes, geur, muziek. Lekker met z'n tweeën (op een gegeven moment met verloskundige erbij).
Ik kijk nu alweer uit naar mijn derde bevalling, weer lekker thuis in bad.
2 dagen geleden
Ik ben thuis bevallen en alles liep precies zoals ik had gehoopt/gedacht. Heel relaxt! Alleen de verloskundige en mijn man. Geen toeters en bellen, eigen omgeving. Ik zou het zoooo graag weer willen alleen heb ik helaas te lang over het persen gedaan waardoor ze het niet meer aandurven. Ikzelf had dit niet zo door! Ik vond het een heerlijke bubbel thuis! Raad het zeker aan, mits je wel enigszins dichtbij een ziekenhuis woont (mocht het nodig zijn).
2 dagen geleden
Ja twee keer thuis in bad bevallen. Zou het iedereen aanraden 🤪 ik ben ook nog doula, dus mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag ✨❤️
2 dagen geleden
Reactie op Jennn1989
Ik ben wel benieuwd hoe lang je over het persen hebt gedaan dat dat nu zorg ...
Ik heb 1.5 uur over het persen gedaan, viel veel in slaap tussendoor en onze zoon zat vast met zijn schouder achter mijn schaambot waardoor de verloskundige hem er min of meer uit heeft moeten trekken. Ze zeggen dat de kans dan groot is dat de tweede ook vast komt te zitten doordat het wat krap is. Daardoor ook helemaal uitgescheurd, en vervolgens na de bevalling door de ambu opgehaald om in het ziekenhuis gehecht te worden.. Dit klinkt allemaal best heftig maar zo heb ik het absoluut niet ervaren. Als de verloskundige tegen mij zegt dat ze het nog wel aan zou durven thuis, zou ik dat meteen doen🙈
2 dagen geleden
Zijn er meer dames waarvan de partners het niet zien zitten? Ik heb een lichte wens voor een thuis bevallen nu bij de 3e. Maar mijn partner vind het niks. Hij vind het een veilig en fijn idee als het gewoon weer in het ziekenhuis gebeurt. Maar ik weet het niet .. ik vond de rit naar het ziekenhuis vreselijk en achteraf beviel ik zo snel toen ik daar was dat het net zo goed thuis had gekunt denk ik dan. Maarja .. nou weet ik dus niet wat ik moet doen.
gisteren
Reactie op MamaRieJj
Zijn er meer dames waarvan de partners het niet zien zitten? Ik heb een lic ...
Dat had ik bij m’n dochter. Maar ik had het wel doorgedrukt. Helaas werden we medisch omdat ze een laag geboortegewicht had, dus moesten we alsnog in het ziekenhuis. Bij deze baby worden we om die reden al vanaf de groeiecho medisch, maar als de kans er eenmaal is om alsnog thuis te mogen bevallen doe ik dat graag!
gisteren
Reactie op FleurtjeLilA
Ik heb 1.5 uur over het persen gedaan, viel veel in slaap tussendoor en onz ...
Is het dan meer dat ze bang zijn dat jullie 2e baby ook vast komt te zitten ipv dat ze 1,5 uur persen lang vinden? Ik ben ook 2 keer thuis bevallen en bij mijn eerste ook bijna 1,5 uur geperst. Was heel normaal is gaf de verloskundige aan. Bij mijn tweede was de persfase veel korter, iets van ren kwartier.
Zie je een tweede thuisbevalling zelf wel zitten?
gisteren
Reactie op Jennn1989
Is het dan meer dat ze bang zijn dat jullie 2e baby ook vast komt te zitten ...
Oh echt waar? Dat geeft stiekem wel hoop. De verloskundige die er bij mij bij was was nog niet heel lang afgestudeerd en had dus wel minder ervaring dan de andere twee verloskundige op de praktijk. Wellicht durven zij het wel aan, en de verloskundige die bij mij er bij was heeft nu ook weer twee jaar meer ervaring erbij. Ik zou heel graag weer thuis willen bevallen ja! En ze zijn idd bang, dat de tweede dan ook vast komt te zitten, maar dat snap ik niet zo goed want iedere bevalling is toch anders lijkt me.. binnenkort maar eens over de bevalling gaan hebben 🙈 Ik zou absoluut graag weer thuis willen bevallen
gisteren
Reactie op MamaRieJj
Ja het lijkt me zo fijn thuis. Maar me man ziet alleen maar nadelen. Hij is ...
Bij ons was er echt 0 troep. Voor je het weet hebben ze alles opgeruimd! 🙏🏼 Woon je dichtbij een ziekenhuis?
gisteren
Reactie op MamaRieJj
Ja het lijkt me zo fijn thuis. Maar me man ziet alleen maar nadelen. Hij is ...
Ikzelf heb de wens niet, maar mn collega is wel onlangs thuis bevallen en toen ik hetzelfde vroeg zei ze dat ze daar helemaal niets van gemerkt heeft! Dat ze sowieso alles er aan doen om troep te voorkomen en het ook zo gauw als kan schoon maken!
Ik moet zeggen bij mn bevalling in het ziekenhuis was er ook niet per se veel troep, ze hergebruikten zelfs mn onderlegger 🙂↕️😩
17 uur geleden
Reactie op MamaRieJj
Ja dat zei ik ook al, ik hoop gewoon dat me bevalling nu zo snel gaat dat ...
Oh 10 minuten?! Dan zou ik zeker weten thuis bevallen. Echt heeeerlijk die eigen bubbel/omgeving. En alles is zo opgeruimd hoor, dat doen ze echt super goed en snel
15 uur geleden
Reactie op MamaRieJj
Jaaa daarom haha, ik ga me man alles laten lezen 🤣
Heel goed!! 🥰
15 uur geleden
Reactie op MamaRieJj
Zijn er meer dames waarvan de partners het niet zien zitten? Ik heb een lic ...
Hier hetzelfde mijn man wil ook liever niet thuis… veilig in het ziekenhuis en die ‘rotzooi’ ziet die niet zitten 😅 ik zou mega graag thuis bevallen, ik beval snel en heb gelukkig totaal geen pijn ervaren bij de eerste.
Hopelijk bij de 2e ook zo, enige wat me echt nog beetje tegenhoudt zijn de gehorige huizen hier 😅