17 Reacties
3 weken geleden
Als je ziek bent en je ziek voelt Heb je alle recht om je ziekte melden je hoeft je niet schuldig te voelen naar een ander want als een ander zich niet lekker voelt melt hij zich ook ziek kies voor jouw gezondheid en voor de gezondheid van je kindje als het niet gaat gaat het niet Er is voor geen één mens waar jij verantwoording voor hoeft af te leggen pak je rust echt heel belangrijk ❤
3 weken geleden
Reactie op GeduldigeDahlia931818
Als je ziek bent en je ziek voelt Heb je alle recht om je ziekte melden je ...
Mee eens! Wat betreft personeelszaken, ik denk dat ze het willen weten omdat bij ziekte door zwangerschap je 100% doorbetaald wordt tijdens ziekte door het UWV. Ben je ‘gewoon’ ziek, dan moet je werkgever dit zelf betalen.
Ziekte door zwangerschap moet personeelzaken/HR binnen korte tijd na je ziekte aanvragen bij het UWV, misschien daarom de haast?
Succes en beterschap in ieder geval! Ik heb me ook ziekgemeld sinds afgelopen donderdag wegens heftige keelpijn, hoofdpijn en later ook overgeven. Ben nu nog niet beter, dus ga me morgen ook maar weer ziek melden. Je lichaam heeft het al zwaar genoeg met de zwangerschap, als daar een virus oid overheen komt moet je daar goed van uitrusten, vind ik😊
3 weken geleden
Reactie op HoopvolleAanstaandeMoeder
Mee eens! Wat betreft personeelszaken, ik denk dat ze het willen weten omda ...
Prc
3 weken geleden
Als je ziek bent door je zwangerschap wordt dit inderdaad vergoed door het UWV, dus het is logisch dat Personeelszaken daar naar vraagt, en daar moet je verder ook niet te veel achter zoeken. Je bent nog steeds niet verplicht om te zeggen wat je precies hebt, alleen aangeven of het door de zwangerschap komt of iets anders is voldoende.
Ik begrijp dat je het lullig vindt naar de klanten toe, maar als je ziek bent ben je ziek. Daar kun je niet veel aan veranderen. Mocht je er voor kiezen om je morgen ziek te melden, dan zou ik wel wat extra rust pakken en woensdag ook nog ziekgemeld blijven. Het klinkt alsof je vorige week misschien toch weer te snel dingen bent gaan doen en nu even rust nodig hebt.
Mocht je het nou echt heel rot vinden om je ziek te melden, zou het dan een optie zijn om het bijvoorbeeld de ochtend aan te kijken en dan alsnog ziekmelden als het echt niet gaat?
3 weken geleden
Ik zou me langdurig ziekmelden. Zwangerschap is maar zo’n klein stukje van je leven, dan hoef je er geen stress van werk bij
3 weken geleden
Ik heb a.s dinsdag een gesprek met de bedrijfsarts, heb het zelf aan gevraagd omdat ik me ook schuldig voel als ik me ziek meld. Ik heb heel erg last van banden en bekken pijn, snel duizelig bij bukken en hoe moe ook, slechte nachten. Ik werk nu al 2 weken boventallig ( zit in de zorg), maar merk dat ik op werk alsnog teveel doe. Ben een bezig bijtje en word te laat terug gefloten.
Ik ga bij de bedrijfsarts ook aangeven dat alles met m’n zwangerschap te maken heeft zodat mijn werk de uren niet hoeft te betalen, en ik me minder schuldig hoef te voelen als ik me ziek meld.
Mocht je je schuldig blijven voelen zou ik ook gewoon de bedrijfsarts erbij halen. Op t moment dat de bedrijfsarts vaststelt dat het door je zwangerschap komt, betaald het UWV. Misschien haalt dat iets meer de drempel weg om niet te gaan werken als je je minder goed voelt.
3 weken geleden
Bedankt voor de reacties, dat heeft me geholpen om even meer met mijn verstand naar de situatie te kijken. Als ik me morgen nog steeds zo voel, zit er helaas niets anders op dan me ziekmelden (ze willen het op het werk het liefst zo snel mogelijk weten zodat ze op tijd de klanten kunnen benaderen dus morgenochtend nog even aankijken gaat helaas niet ook al zijn de afspraken in de middag).
Ik ben er juist bang voor dat ze zullen beginnen met dat ik me meer moet ziekmelden. Wil me graag bewijzen dat ik wel kan werken en wil mijn werk eigenlijk niet verliezen. Maar zwangerschap is natuurlijk inderdaad ook een bijzondere tijd en extra stress is het minste wat ik erbij kan gebruiken. Nou ja, zal morgen even kijken hoe het gesprek gaat met mijn collega en houd de opmerkingen in mijn achterhoofd dat het alleen te maken heeft met de betaling vanuit het UWV dat ze zo doorvraagt of het met zwangerschap te maken heeft en dat ik daar verder niet teveel achter moet zoeken
3 weken geleden
Reactie op Klaas-Janbaby
Bedankt voor de reacties, dat heeft me geholpen om even meer met mijn verst ...
Goed gedaan.. Kom voor jezelf op❤
3 weken geleden
Reactie op DBJBRB.
Ik heb a.s dinsdag een gesprek met de bedrijfsarts, heb het zelf aan gevraa ...
Ligt denk ik aan het bedrijf, maar het hoeft niet altijd via de bedrijfsarts. Ik ben in overleg met HR nu permanent voor 4 uur per week ziekgemeld bij het UWV, zodat ik meer rust kan nemen in de week. Het UWV betaalt aan je werkgever, dus je krijgt gewoon je reguliere salaris
3 weken geleden
Reactie op Klaas-Janbaby
Bedankt voor de reacties, dat heeft me geholpen om even meer met mijn verst ...
Hoe bedoel je, je werk verliezen? Wat voor contract heb je?
3 weken geleden
Reactie op Marije Baby 1
Hoe bedoel je, je werk verliezen? Wat voor contract heb je?
Ik bedoel dat ik dan alleen maar thuis ben en geen werk ernaast. Niet dat ik bang ben ontslagen te worden/contract niet verlengd wordt, die heb ik juist een week geleden weer verlengd dus dat zit goed. Tot aan 6 weken voor de uitgerekende datum, dus zou in die zin ook geen stress opleveren om me via UWV ziek te laten melden.
Maar gelukkig was mijn collega vanochtend begripvol en stelde ze niet iets voor als dat ik me permanent ziek zou moeten laten melden/minder uren zou moeten maken. Morgenmiddag heb ik dan weer contact of het gaat lukken om woensdag te werken, maar eerst maar kijken of het morgen gaat lukken om voor mijn peuter te zorgen
2 dagen geleden
Vanochtend weer ziek moeten melden, weer verkouden/grieperig. Dus nu gaat de bedrijfsarts bellen of ik niet minder moet gaan werken. Ik hoop heel erg dat ik niet 100 procent ziekgemeld hoef te worden...
2 dagen geleden
Reactie op Klaas-Janbaby
Vanochtend weer ziek moeten melden, weer verkouden/grieperig. Dus nu gaat d ...
Maar met een verkoudheid of griep sta je als het goed is met een andere code afgemeld dan als het zwangerschapsgerelateerde klachten zijn. Gewoon aangeven dat als je hersteld bent je normaal kan blijven werken.
Ik had hetzelfde, in 2 maanden tijd 2 keer flink de griep te pakken gehad, 1 keer ruim 2 weken afwezig en de andere keer anderhalve week. Geen contact met de bedrijfsarts, gewoon weer normaal gaan werken (wel aangepast, want zorg)
13 uur geleden
Oh wat vervelend! Ik ben laatst een week uitgeschakeld geweest door een zware verkoudheid. Overigens is de hele opvang van kind ziek of onderweg, en een hoop collegas zijn ook ziek.
Nu ben je wel wat vatbaarder voor virussen omdat door zwangerschap je weerstand lager is. Dus wat dat betreft zou je het als zwangerschapskwaal kunnen zien 😅