90 Reacties
6 jaar geleden
Elena heeft 2 tandjes sinds 5 maanden denk ik. 😊 wel hangerig en huilerig maar meer niet..
6 jaar geleden
Lucas is van 18 augustus en heeft sinds een maand twee onder tandjes. Hij heeft er opzich niet heel veel last van gehad, kwijlt alleen echt als een waterval zoveel 😱Ik gaf hem gekoelde bijt ringen en als hij echt pijn leek te hebben wat druppels dentinox op zijn tandvlees dat helpt enorm goed! Wat hij ook fijn vind nu is zo'n fruit speen, met lekker koud fruit erin om op te bijten. Het staat zo schattig die twee tandjes 😍

6 jaar geleden
Dag allemaal
Tijn (7,5 mnd) is bezig aan z'n 4e tandje. En ik denk dat er nog 2 klaarzitten op ook door te komen. Hij heeft de onderste 2 middelste snijtanden en boven staat er al een snijtand die naast de middelste moeten komen. Een beetje een gek zicht dus. Nu is zijn bovenste snijtand aan de andere kant aan het uitkomen.
Bij hevige pijn geven we hem zeker perdolan of nurofen. We merken dat hij er in vlagen last van heeft. Daarnaast smeer ik nog teejel op z'n tandvlees waar de tandjes doorkomen. Gezien je dat maar 3 of 4 keer per dag mag smeren wisselen we dit af met nūby tandgel. Voor onze kleine vriend lijkt dit alvast te werken. Afleiding helpt ook.
Veel succes met de tandjes!

6 jaar geleden
Lex is op 8-8-2019 geboren en met 4 maanden kwamen zijn eerste tanden al door. Nu is hij bijna 8 maanden en hij heeft nu 3 tanden onder en 3 boven. Zijn hoektanden boven kwamen eerder door dan zijn voortanden dus wij hebben een kleine dracula in huis. Als hij echt last heeft van zijn tanden dan helpt geen smeerseltje (dentinox) meer echt goed en dan geef ik hem een zetpil. Laatst bleef hij maar huilen midden in de nacht. Na die zetpil had hij zijn rust weer gevonden en kon hij weer lekker slapen. Dit doen we wel alleen als we het echt niet meer weten en merken dat hij pijn heeft. En hij kauwt overal op. Denk dat hij de tegendruk heel fijn vindt.

6 jaar geleden
Hier had Seff al met 4 mnd 2 tandjes door. Nu zijn er nog 4 bij gekomen, bijna allemaal tegelijk 😳 daar had ie wel last van. Wat hier hielp was vooral laten bijten op verschillende oppervlakken van bijtringen, ik heb er een paar en wissel die dan af. Ook gekoelde bijtring vond ie vaker wel fijn. Kun je gewoon bij Kruidvat kopen. Wat ik ook heel erg merkte was dat hij warm eten niet fijn vond, koud juist wel. Waarschijnlijk omdat koelen helpt tegen de pijn (zwelling slinkt dan). Als extra ondersteuning heb ik toen wel af en toe gel van VSM gebruikt, omdat t er zo veel waren die door kwamen. De fles dronk hij in die tijd ook minder, zuigen geeft druk in de mond dus ook niet zo prettig. Dus als je kindje vast eten eet, kun je proberen daar iets meer van te geven? Zielig hè als ze daar veel last van hebben.. veel aandacht en knuffelen helpt soms ook 😉
6 jaar geleden
Leander is sinds 2weken hangerig en niet zijn eigen, slaapt ook slechter dan normaal en is een tijdbommetje in sommige situaties! Hij heeft al even bultjes maar niks zet door, eergister en gister hele dikke diaree luiers en wat verhoging & hele felle rode wangen.. Dus ik hoop heel erg dat ze nu echt komen en we er heel even vanaf zijn, hij word over een week 8maanden.

6 jaar geleden
Reactie op Sandra3101
Hier had Seff al met 4 mnd 2 tandjes door. Nu zijn er nog 4 bij gekomen, bi ...
Ik gaf in die tijd dus vaak koud eten, ook de fles koud. Vond ie heerlijk en geen last van zijn buikje, koelde lekker en hij kreeg toch genoeg binnen. Opvolgmelk kun je gerust ook koud geven, mits je kindje geen last van de buik krijgt natuurlijk
6 jaar geleden
Reactie op Rachvr91
Leander is sinds 2weken hangerig en niet zijn eigen, slaapt ook slechter da ...

Oohja zulke vurige wangen hand onze kleine man ook.. en mega kwijlen .. hangerig zijn ja.. maar helaas geen dunne luiers hij heeft veel moeite met z'n ontlasting.. zelfs nu met doorkomende tandjes vind dat zo zielig.. geef al rosvise laxo en forlax..