15 Reacties

5 jaar geleden

Hoe is het ritme van slapen nu? Bij ons is dit het geval geweest toen we dachten dat ze klaar was om van 2 naar 1 slaapje overdag te gaan. Nu weer op 2 slaapjes overdag en geen problemen meer.

5 jaar geleden

Reactie op Yara-Novy

Hoe is het ritme van slapen nu? Bij ons is dit het geval geweest toen we da ...
Voordat ze er een potje van maakte: Savonds tussen 7 en 8 naar boven en naar bed (meestal ligt ze wel voor half 8 maar op dagen dat wij beide werken is het sneller 8 uur) Meestal slaapt ze de nacht gewoon helemaal door, soms even wakker omdat ze speentje of sterretje kwijt is maar daarna slaapt ze weer verder. Meestal tussen 8 en 9 ochtend pas wakker馃檲馃憤 (sinds ze over is naar 1x slapen) Overdag gaat ze tussen 12 uur en half 1 na een boterham (voor zover ze het eet) en een fles melk naar bed en dan hoop ik dat ze minimaal 2 uur slaapt, maar het gebeurd vaak zat dat ze na anderhalf uur helaas weer wakker is. Op zich geen probleem want Zo毛 is een makkelijk vrolijk meisje (tenzij ze last heeft van tandjes) en kan het redden met anderhalf uur slaap. Dan leggen we haar savonds zo vroeg mogelijk (wat we redden) weer in bedje. Zo毛 maakt rustig nachten van ruim 13 uur. Dit is vooral sinds ze overdag naar 1x slapen is gegaan. Soms als ze in bed ligt smiddags word ze binnen het uur wakker van een poepbroek en dan probeer ik haar eind van de middag nog even in bed te leggen, meestal slaapt ze dan nog even. Ze lijkt nu gewoon elke keer helemaal in paniek als we haar in bed leggen en weg uit haar kamer willen. Zolang we bij haar blijven vind ze het allemaal wel goed en gezellig.

5 jaar geleden

Ik volg even want hier hetzelfde met onze zoon. Sinds een 3 dagen echt problemen om hem te laten slapen. Ook overdag. Enige dat helpt is bij hem blijven in de kamer. Is enkel paniek vanaf we de kamer buiten gaan.

5 jaar geleden

Zou het een sprongetje kunnen zijn? Ik herken dit heel erg van mijn zoontje wanneer hij in een sprong zit. De sprong rond deze leeftijd schijnt de heftigste te zijn 馃ゴ

5 jaar geleden

Reactie op Fieneeckhout

Ik volg even want hier hetzelfde met onze zoon. Sinds een 3 dagen echt prob ...
Ja precies hetzelfde dus. Hier hadden we 2 weken terug een begin ervan met vieze poepbroeken en pijn in haar mond en een doorgekomen hoektandje maar inmiddels lijkt het er op dat het echt met het verlaten van haar kamertje te maken heeft. Tis zo lastig dat die kleintjes het niet aan kunnen geven馃槓

5 jaar geleden

Reactie op Gwenda

Zou het een sprongetje kunnen zijn? Ik herken dit heel erg van mijn zoontje ...
Ik ga even googlen, thanks 馃憤

5 jaar geleden

Reactie op Jaleesavh

Voordat ze er een potje van maakte: Savonds tussen 7 en 8 naar boven en naa ...
Ik zou proberen om 2 slaapjes er weer in te brengen. Vanaf het moment dat ze wakker is 3uur later naar bed voor een dutje. Bij ons is het 06:30wakker - 09:30-10:30 dutje - 13:30-13:40dutje - 18:30 naar bed. Onze dochter red het in de avond niet om later naar bed te gaan. Overdag slaapjes doet ze hier kort. Geprobeerd 1 slaapje te doen overdag maar dan sliep ze kort en was het savonds drama 馃檲

5 jaar geleden

Ik herken dit van mijn zoontje van een paar maand geleden. Hij is nu ook 16 maanden. Precies wat jij zegt had hij. Wat hier hielp is hem even laten huilen en steeds terug gaan, aai over zijn bolletje, knuffeltje en speen geven en zeggen mama is gewoon thuis ga maar lekker slapen. Soms wel 10000x. Als hij echt van slag was pakte ik hem op en gaf hem een knuffel en zei ik rustig mama is gewoon thuis ik ga niet weg. Heeft ons heel wat tijd gekost maar na een goeie week was het over. Niet volgens de boeken want dan mag je niets zeggen en al helemaal niet uit bed halen maar dan raakte hij nog veel meer van slag. Hopelijk heb je er wat aan en werkt het bij jullie ook. PS wat een lieve foto 馃槏

5 jaar geleden

Reactie op Yara-Novy

Ik zou proberen om 2 slaapjes er weer in te brengen. Vanaf het moment dat z ...
Maar dat is hier dus precies wat niet lukt. Zo毛 heb ik zo lang mogelijk geprobeerd op 2 slaapjes te houden maar ze wilde de 2e x niet meer naar bed. Of ze lag alleen maar te spelen in bed en daarna te huilen. Ze is altijd al later wakker smorgens dus ging pas weer om 11 uur naar bed maar vandaar dat we het zijn gaan rekken naar 12 uur. Dan red ze de middag en kan ze na t eten meteen naar bedje toe. 2 slaapjes is geen doen meer met haar鈽癸笍

5 jaar geleden

Ik herken dit van mijn zoontje van een paar maand geleden. Hij is nu ook 16 ...
Dat kunnen we ook nog wel proberen. Vanavond is mijn man er ook maar naast blijven zitten. Tis zo lastig want we weten niet zo goed waar we nou goed aan doen. Haar laten huilen lukt me welgeteld anderhalve minuut voordat mijn moederhart er weer naartoe snelt馃槄 ik ben daar niet zo van. Ik ga dus ook liever 100x op en neer de trap op of blijf naast haar zitten. Ik ben ook niet iemand die het volgens de boeken doet, ik doe vanaf het moment dat ze geboren is alles op gevoel en tot nu toe leek dat heel goed te gaan馃槄 Ik ga jou tip even proberen en haar continue vertellen dat mama en papa gewoon thuis zijn als het morgen weer gebeurd. Nu slaapt ze eindelijk sinds 20 minuten ofzo馃憤 PS. Dank je wel 馃拫 tis een kleine gekkie met veel gevoel voor humor 鉂わ笍

5 jaar geleden

Reactie op Jaleesavh

Dat kunnen we ook nog wel proberen. Vanavond is mijn man er ook maar naast ...
Daarom had ik een stoel op de gang gezet, ik bleef lopen anders 馃槀 ik kan dat ook niet goed hem laten huilen en dat werkt hier ook echt niet. Hooguit inderdaad paar minuutjes en dan kwam ik hem weer gerust stellen. Succes :)

5 jaar geleden

Daarom had ik een stoel op de gang gezet, ik bleef lopen anders 馃槀 ik kan d ...
Hahaha stoel op de gang馃槀 is nog wel een goede. Wat van de week werkte was dat ik wat licht aan liet staan in de badkamer en de deuren open, en dat ik boven de was op ging hangen. (Wij hebben houten vloeren dus dan hoorde ze zegmaar wel geluid). We gaan het morgen proberen op jou manier als ze weer niet wil slapen馃槉馃憤

5 jaar geleden

Daarom had ik een stoel op de gang gezet, ik bleef lopen anders 馃槀 ik kan d ...
Vanavond ben ik boven aan het rommelen geweest met de deur open, steeds terug gelopen en haar met een aai en een kus weer plat gelegd met knuffels en het heeft super gewerkt 馃憤鉂わ笍

5 jaar geleden

Reactie op Jaleesavh

Vanavond ben ik boven aan het rommelen geweest met de deur open, steeds ter ...
Wat fijn 馃檹